Review over Kruidvat van een medewerker

Prima loon, maar verschrikkelijke werkomgeving

2 december 2020
Het loon was goed te doen, maar de leidinggevenden behandelden je zoals er in de tijd van de VOC met slaven werd omgegaan. Je was niets meer voor ze dan een werkende hond. Het werk wat je kreeg was veel te veel om binnen de tijd nauwkeurig te kunnen doen en als je het niet snel of goed genoeg deed kreeg je gelijk gezeur. Daarnaast kreeg je als nieuwe persoon alle rotklusjes voorgeschreven, terwijl degenen die er langer werkten alle makkelijke dingen konden doen. Hetgeen wat ze de kantine noemden was ook niets meer dan een klein aanrechtje met een tafel en een aantal smerige stoelen. Dit alles bij elkaar gebracht in een ruimte van 2 bij 2 meter met verrotte vloeren en muren maakten het een erg onaantrekkelijk plek om je lunch te eten. Daarnaast werd de wc alleen tijdens de kwartaal schoonmaak gepoetst, wat dus maar 1 keer in de 3 maanden is en dat was ook echt te merken. Al met al geen succes en ik zou het flink afraden. Hoe lief ze ook doen tijdens het sollicitatiegesprek, trap er alsjeblieft niet in, dat verandert vanaf de dag dat je er komt in je bedrijfskleding.
Minpunten
Vieze kantine, onvriendelijke omgang van leidinggevenden, ranzige sanitaire voorzieningen, veel te weinig tijd voor taken, geen inwerkprocedure op een nutteloze online cursus na
27 februari 2021
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) - Valkenswaard
Bij de filialen van Kruidvat waar ik gewerkt heb, zijn vrijwel altijd hechte teams en is de verdeling erg duidelijk. De communicatie is erg goed en je collega's hebben het beste met je voor. Dit gaat dan wel over je directe collega's met de mensen van hogere hand is het contact een stuk lastiger en is er niet altijd evenveel begrip. Als je het leuk vind om een veelzijdige baan te hebben (kassa, vullen, klantcontact, verdeling inzetten), dan is Kruidvat zeker iets voor jou.
Pluspunten
Eetgeld wanneer je de middag en avond werkt.
31 januari 2021
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) - Eindhoven
Ik heb als verkoopmedewerker bij Kruidvat gewerkt. In het begin was ik ontzettend enthousiast over de functie en het bedrijf. Ik kon niet wachten om te beginnen bij een winkel dat ik zo leuk vond. Ik vond het bovendien geweldig dat er zoveel doorgroeimogelijkheden zijn. Maar al snel viel het helaas hartstikke tegen. In het filiaal waar ik werkte werd er ontzettend veel gerodeld (door de leidinggevenden!) over andere medewerkers. Ik werd letterlijk als een hond door hun behandeld en het was nooit goed genoeg. Ik werd iedere week meer ingeroosterd dan mijn contract uren, het gaat niet om een paar uur maar om het dubbele. Dit was voor mij een probleem omdat ik naast het werken bij Kruidvat nog een studie volg. Hierdoor kan ik dus niet 34 uur p/w komen werken. Als ik vroeg of ik alleen de uren die in mijn contract staan (12 uur) kon doen werd daar moeilijk over gedaan en moest ik gewoon komen. Op mijn vrije dagen werd ik regelmatig al vanaf 07:00 gebeld met de vraag of ik kon komen werken. Als ik niet opnam kon er 10 keer achter elkaar worden gebeld en werd ik aangesproken waarom ik niet bereikbaar was op mijn vrije dag of wanneer ik school had. Ik weet dat alle filialen verschillend zijn maar het filiaal waar ik werkte heeft het beeld van Kruidvat voor mij echt verpest. Ik vermijd nu heel de winkel en het bedrijf nu ik weet wat er achter de schermen speelt. Ik raad daarom werken bij Kruidvat niemand aan.
Pluspunten
Maaltijdvergoeding, leuke klanten, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
10-uur lang kassa draaien, slecht privé-werk balans, te hoge werkdruk
19 februari 2020
Zelfde functieZelfde locatie
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) - Hengelo OV
De werkdruk was in mijn optiek veel te hoog doordat de tijd zeer nauwkeurig in de gaten werdt gehouden door het gebruik van kookwekkers. Dit werkte mijn productiviteit alleen maar tegen. De collega's waren daarentegen erg aardig en ik kon het goed met ze vinden.
  1. Prima loon, maar verschrikkelijke werkomgeving