Review over Kruidvat van een medewerker

Kruidvat - een leuk winkel om te winkelen maar verschrikkelijk om te werken

31 januari 2021
Ik heb als verkoopmedewerker bij Kruidvat gewerkt. In het begin was ik ontzettend enthousiast over de functie en het bedrijf. Ik kon niet wachten om te beginnen bij een winkel dat ik zo leuk vond. Ik vond het bovendien geweldig dat er zoveel doorgroeimogelijkheden zijn. Maar al snel viel het helaas hartstikke tegen. In het filiaal waar ik werkte werd er ontzettend veel gerodeld (door de leidinggevenden!) over andere medewerkers. Ik werd letterlijk als een hond door hun behandeld en het was nooit goed genoeg. Ik werd iedere week meer ingeroosterd dan mijn contract uren, het gaat niet om een paar uur maar om het dubbele. Dit was voor mij een probleem omdat ik naast het werken bij Kruidvat nog een studie volg. Hierdoor kan ik dus niet 34 uur p/w komen werken. Als ik vroeg of ik alleen de uren die in mijn contract staan (12 uur) kon doen werd daar moeilijk over gedaan en moest ik gewoon komen. Op mijn vrije dagen werd ik regelmatig al vanaf 07:00 gebeld met de vraag of ik kon komen werken. Als ik niet opnam kon er 10 keer achter elkaar worden gebeld en werd ik aangesproken waarom ik niet bereikbaar was op mijn vrije dag of wanneer ik school had. Ik weet dat alle filialen verschillend zijn maar het filiaal waar ik werkte heeft het beeld van Kruidvat voor mij echt verpest. Ik vermijd nu heel de winkel en het bedrijf nu ik weet wat er achter de schermen speelt. Ik raad daarom werken bij Kruidvat niemand aan.
Pluspunten
Maaltijdvergoeding, leuke klanten, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
10-uur lang kassa draaien, slecht privé-werk balans, te hoge werkdruk
11 april 2021
Zelfde functieZelfde locatie
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) - Eindhoven
Ondanks dat ik een fijne tijd heb gehad met mijn collega's, was de werkdruk erg hoog wat wel is stress veroorzaakte.
5 april 2021
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) - Almere
Verschrikkelijke winkelmanagers. Wordt om elk klein dingetje chagrijnig. Pak je je taak niet binnen een paar dagen perfect op? Dan krijg je direct te horen dat je contract niet verlengd wordt. Een manager zou dan met jou in gesprek moeten gaan en jou vragen wat je nog lastig vind en of je nog eventuele hulp nodig hebt. Maar hier wordt je er direct uitgeschopt. Winkel is ook een chaos. De managers trekken ook bepaalde medewerkers voor waardoor anderen geen kans maken op doorgroeien etc. Ook roddelen ze over hun eigen werknemers. Ze maken ook zelf een rooster zonder naar jouw wensen te luisteren. Kortom: niet hier werken!! (Kruidvat Almere Stad Stationsstraat)
Pluspunten
dat ik daar nu weg ben
Minpunten
winkelmanagers, pauzes, rooster
22 december 2020
Zelfde functieZelfde locatie
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) - Eindhoven
Doordat het mogelijk was om snel door te groeien en allerlei opleidingen te kunnen volgen, ben ik snel doorgegroeid en gegroeid als persoon binnen Kruidvat.
Pluspunten
Minpunten
Laag salaris
  1. Kruidvat - een leuk winkel om te winkelen maar verschrikkelijk om te werken