Review over Kruidvat van een medewerker

Heel hard werken voor weinig loon, leuke wernemers

14 augustus 2020
Ik heb een toptijd gehad bij Kruidvat. Voor het loon hoef je het niet te doen, minimum jeugdloon zit echt op de ondergrens. Je verveelt je geen enkel moment van de dag, dus de werkdagen vliegen voorbij. Veel gezellige collega's, wat het werken net een stukje leuker maakt.
Pluspunten
Vergoeding avondeten, Leuke collega's, Niet ver van huis
Minpunten
Te weinig tijd op een dag om alle taken vanuit hoofdkantoor te kunnen voldoen, Heel laag loon
27 februari 2021
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) - Valkenswaard
Bij de filialen van Kruidvat waar ik gewerkt heb, zijn vrijwel altijd hechte teams en is de verdeling erg duidelijk. De communicatie is erg goed en je collega's hebben het beste met je voor. Dit gaat dan wel over je directe collega's met de mensen van hogere hand is het contact een stuk lastiger en is er niet altijd evenveel begrip. Als je het leuk vind om een veelzijdige baan te hebben (kassa, vullen, klantcontact, verdeling inzetten), dan is Kruidvat zeker iets voor jou.
Pluspunten
Eetgeld wanneer je de middag en avond werkt.
31 januari 2021
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) - Eindhoven
Ik heb als verkoopmedewerker bij Kruidvat gewerkt. In het begin was ik ontzettend enthousiast over de functie en het bedrijf. Ik kon niet wachten om te beginnen bij een winkel dat ik zo leuk vond. Ik vond het bovendien geweldig dat er zoveel doorgroeimogelijkheden zijn. Maar al snel viel het helaas hartstikke tegen. In het filiaal waar ik werkte werd er ontzettend veel gerodeld (door de leidinggevenden!) over andere medewerkers. Ik werd letterlijk als een hond door hun behandeld en het was nooit goed genoeg. Ik werd iedere week meer ingeroosterd dan mijn contract uren, het gaat niet om een paar uur maar om het dubbele. Dit was voor mij een probleem omdat ik naast het werken bij Kruidvat nog een studie volg. Hierdoor kan ik dus niet 34 uur p/w komen werken. Als ik vroeg of ik alleen de uren die in mijn contract staan (12 uur) kon doen werd daar moeilijk over gedaan en moest ik gewoon komen. Op mijn vrije dagen werd ik regelmatig al vanaf 07:00 gebeld met de vraag of ik kon komen werken. Als ik niet opnam kon er 10 keer achter elkaar worden gebeld en werd ik aangesproken waarom ik niet bereikbaar was op mijn vrije dag of wanneer ik school had. Ik weet dat alle filialen verschillend zijn maar het filiaal waar ik werkte heeft het beeld van Kruidvat voor mij echt verpest. Ik vermijd nu heel de winkel en het bedrijf nu ik weet wat er achter de schermen speelt. Ik raad daarom werken bij Kruidvat niemand aan.
Pluspunten
Maaltijdvergoeding, leuke klanten, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
10-uur lang kassa draaien, slecht privé-werk balans, te hoge werkdruk
30 januari 2021
verkoopmedewerker (huidige medewerker) - Den Haag
Gezellige werksfeer, fijne collega's. Geen onmogelijke werkzaamheden, goede begeleiding, mooie doorgroeimogelijkheden, betaalde opleidingen, binnen het bedrijf. Er is bij mij ook niet naar leeftijd gekeken, en er is rekening gehouden met mijn priveomstandigheden. Ik ben zeer tevreden met het werk, en vooral ook met de collega's. Prettige omgang met elkaar.
Pluspunten
Tussentijdse presentjes als blijk van waardering voor je inzet
  1. Heel hard werken voor weinig loon, leuke wernemers