Kruidvat Reviews

804 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 974 reviews

Leuk

Fijn team

Heel lang met plezier gewerkt maar toch niet meer

Het loon is zeker niet fantastisch je moet er staan omdat je het leuk vind anders is het je tijd niet waard. Ik heb hele lange tijd veel plezier gehad in mijn werk lokaal was het vaak zwaar werken en lange dagen maar op het eind kreeg ik een nieuw team waardoor de werksfeer compleet omsloeg.

Informatie over Kruidvat

Gebaseerd op 91 enquêtereacties
Verbeterpunten
  • Redelijk salaris
  • Algemene tevredenheid
  • Mogelijkheid om nieuwe dingen te leren

Niet aan te raden

Heb het een maandje volgehouden bij Kruidvat. Het is zwaar en veel werk dat op tempo verricht moest worden. Ik heb nog nooit in een winkel gewerkt en werd gelijk in het diepe gegooid zonder uitleg en vervolgens over mij klagen dat ik niet wist waar ik mee bezig was terwijl zij zelf mij geen tot amper uitleg hebben gegeven. Als ik ook wat wou vragen omdat ik iets niet snapte bij bv de kassa met die mix matches etc kwamen ze me dan wel helpen, maar dat gebeurde op een hele passief agressieve manier alsof ze me dom vonden, terwijl ik het natuurlijk allemaal niet kan weten als dit mijn eerste baantje is en vooral met alle gekke systemen in hun kassa met mix matches, pakketjes en retourtjes etc. De filiaal managers waren ook echt krengen. Bovendien werk je op rot tijden bijvoorbeeld tot 21:15 op een zaterdagavond. Ik vond het zelf ondankbaar werk.

Pluspunten

Maaltijdvergoeding

Minpunten

Slechte werksfeer

Vreselijk

Management begon heel aardig, maar communicatie bleek snel een nachtmerrie. Ook krijg je bizar weinig betaald

Verschrikkelijk

Je wordt er door meerdere medewerkers gewaarschuwd dat er teveel geroddeld word. De sfeer niet fijn is, je moet letten op communicatie. En het is helaas waar ook. De filiaal manager roddeld, neemt geen verantwoordelijkheid, je staat er vaker alleen voor dan samen. Overige collega's super lief en sociaal. Mensen nemen naar 1 week ontslag er gaat iets niet goed.

Informele werksfeer

Leuke bijbaan je leert om met klanten te werken. leuke collegas.

Door werken

Het werk moet op een hoog tempo gedaan worden. Maaltijd vergoeding heb je als je tot laat een dienst hebt. Doorgroeimogelijkheden zijn er je kan doorgroeien naar: filiaal manager, geneesmiddelen advies of leidinggevende.

Pluspunten

Maaltijd vergoeding

Minpunten

Hard werken

Toch niet wat ik had verwacht

Ik heb bij de kruidvat gewerkt als mijn eerste bijbaantje en had een goed gevoel na mijn sollicitatiegesprek. Snel (1-2 weken) kreeg ik al een datum om mijn proefmaand te beginnen. Ik vond het hele leuke taken aan het begin (artikelen prijzen, winkel netjes houden, bijvullen, kassa draaien etc). Maar snel merkte ik al dat het veel chaotischer en stressvoller was dan ik had verwacht. Ik kon vaak niet 1 taak afmaken zonder dat ik telkens werd onderbroken of geroepen om bij te draaien bijvoorbeeld. Ik vind dat er echt geen tijd is genomen om mij goed in te werken. De 1e dag van mijn proefmaand moest ik gelijk kassa draaien en voelde ik best wel alsof ik er alleen voor stond. Er wordt natuurlijk gezegd dat ik ze mocht roepen als ik hulp nodig had maar ik merkte ook dat sommige medewerkers toch net wat meer geduld en je oprecht wouden helpen dan anderen. Fysiek vond ik het ook best zwaar, zware dozen sjouwen en veel bukken met bijvullen bijv. Je kan ook de hele dag niet zitten en de pauzes voelden erg kort en gehaast aan. Waar ik vooral moeite mee had is Kruidvat's manier van werken, het lijkt alsof het alleen maar draait om proppen proppen proppen, alles vol en als er geen plek is dan maar plek maken of het erin duwen. Persoonlijk paste de Kruidvat dus niet bij mij en naar mijn gevoel waren het lange, vermoeiende werkdagen voor het salaris dat ik kreeg. Maar het hangt natuurlijk allemaal van het filiaal af en van de medewerkers en jouw eigen verwachtingen/eisen.

Pluspunten

kunt dingen opzij leggen tijdens het werken en later betalen (handig als er goeie kortingen zijn), Vaak aardige klanten

Minpunten

lange werkdagen, fysiek ook best zwaar, niet altijd de leukste medewerkers

Leuke baan

Het is leuk maar wel hard werken bij kruidvat het team is wel super gezellig

choas

het is momenteel chaos waardoor personeel in de clinge komt met - uren of gedemotiveerd is

een te lage salaris voor al het werk dat je moet doen

er wordt verwacht dat je veel meer werk moet doen dan je aankan

Minpunten

lage salaris lange werkdagen

Gezellige omgeving, hard werken.

Leuke collega's en fijne producten, maar een harde aanpakkers mentaliteit. Je krijgt genoeg kansen aangeboden om hogerop te komen. Afwisselend werk en soms ook helpen in andere filialen.

stressvol maar toch gezellig.

Als je niet tegen kritiek of stress kan is dit niet een goed baan voor jouw. Constant wordt er over je schouder heen gekeken of je wel snel aan het werk bent. Er wordt heel vaak verteld dat je bijvoorbeeld nog maar 10 minuten de tijd hebt en voor sommige dingen zijn er vaste tijden waar je aan moet voldoen. Voor de rest is het een leuk hecht team, iedereen kent elkaar. Echter is het altijd een rommel achter waardoor er altijd moet worden op geruimd. Er zijn teambesprekingen en teamuitjes die allemaal betaalt worden. Het salaris is het minimum maar als je ongeveer 4 uur in de week werkt verdien je ongeveer 70 euro per maand. Overtijd wordt per 15 minuten uitbetaald.

Pluspunten

leuk gezellig team

Minpunten

heel stressvol

Verschrikkelijk

Ben bij de kruidvat gaan werken voor de werkervaring en gezelligheid, maar heb in de maand tijd dat ik daar heb gewerkt alleen maar hoofdpijn opgelopen. Super leuk team, gezellige collega’s, maar akelige manager. Er wordt met een respectloze toon en houding naar de collega’s toe gepraat. Er wordt super veel respect van jou als medewerker verwacht, maar dat is dan ook zeker niet wederzijds terug te zien. Manager ziet super veel fouten in jou als werknemer, maar ziet haar eigen fouten absoluut niet in. Hierbij geeft ze wel toe dat ze snel geïrriteerd raakt, maar dat wij als medewerkers daar niets van aan moeten trekken en alsnog vragen moeten stellen, omdat zij “eenmaal zo is”. In het filiaal is er geen beveiliger aanwezig, hierbij wordt er dan ook van jou verwacht dat jij boven jouw gewoonlijke taak ook nog eens beveiligertje mag gaan spelen, doe je dit niet, dan heb je een probleem. En zo zijn er nog enorm veel fouten op te noemen. Ik vind het enorm jammer, want ik had super leuke collega’s. En helaas ben ik niet de enige die de fouten van dit filiaal en de management inziet. Hiernaast verwacht het A.S. Watson bedrijf dat je 15 minuten van te voren aanwezig bent en voor zowel dat, als de overuren die je draait, krijg je niet betaald. Nogmaals jammer, maar hopelijk komt hier verandering in, want er valt veel te veranderen.

Slechtbetalend en saai

Als minderjarige verdien je bij kruidvat in principe minimumloon, en soms zelfs minder, omdat het hoofdkantoormanagement verrassend slecht is voor zo'n groot bedrijf. Het werk is vrijwel altijd hetzelfde en heel leuk is het niet, behalve als je ervan houdt om 3 uur lang dezelfde beweging te doen.

Pluspunten

Heel af en toe gezellig

Minpunten

Slecht salaris, saai

Goed

heel leuk. Erg genoten van de tijd die ik daar heb doorgebracht

Leuke collega’s

Leuke collega’s, behulpzaam, leergierig , past voor schooldag

Hard werken in een leuke winkel

Hard werken, kan stressvol zijn. Met de juiste leidinggevende boven je kan je het onwijs naar je zin hebben

Wel gezellig, maar weinig geld

Het werk zelf is niet moeilijk, wel soms beetje zwaar. Je moet soms wel sneller werken als je winkel meer vracht heeft ontvangen. Je krijgt gewoon je minimumloon.

Erg gezellig maar wel een hoge werkdruk

Ik vind het erg leuk om hier te werken en er worden veel opleidingen en doorgroei mogelijkheden aangeboden. De werkdruk ligt wel erg hoog.

Gezellig

het was een gezellige periode bij de kruidvat maar nadat er nieuwe management kwam werd het een beetje verpest. ik kreeg lege beloftes van doorgroeimogelijkheid en het salaris was minder dan matig.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kruidvat. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Kruidvat met

• Kruidvat