KPN
Geen mogelijkheid om na de lockdown op kantoor te werken
Pluspunten
Bonussen voor sales
Minpunten
Je word veel in de gaten gehouden
Goede werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. wel een werkgever waar reorganisaties en veranderingen de boventoon voeren. Zeer interessante werkomgeving maar wel stressvol. En het bedrijf wil zich steeds meer gaan vestigen in het midden van het land en in de Randstad. Hierdoor is het bijna onmogelijk voor mensen onder de rivieren om bij dit bedrijf te gaan werken.
Ik heb hier niks geleerd voelde mij net weer een kleuter omgang met collega's redelijk moeilijke klant vragen soms! Je komt er voor inbound werkzaamheden moet je ook nog sales vragen doen! Zeer negatieve ervaring! Uitzieken zit er niet bij helaas dan maar op zoek naar een betere werk plek met betere voorwaarden!
aan de loop van de band mensen bellen, niks voor mij
Het was werken in een warm bad, iedereen hielp elkaar, helaas is de afdeling gesloten.
KPN is een bedrijf waar er veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, en genoeg ontwikkel-doorgroei mogelijkheden zijn (en gestimuleerd wordt, mede door opleidingsbudget), en goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Je kunt genoeg kanten uit, en je eigen pad uit stippelen en het is natuurlijk waanzinnig mooi om met alle nieuwe ICT technologieën in aanraking te komen en bij het bedrijf te horen wat hier boven op zit. Wel is er nog steeds erg hierarchische cultuur (structuur) ervaar ik, al proberen ze het wel vlakker te maken, anders in te richten, en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak minder (geen) ontwikkeling en beweging bij collega's, en in sommige gevallen een angst cultuur en een werknemers populatie met collega's die dan bijvoorbeeld al 20 jaar of langer hetzelfde werk doen (dit geldt natuurlijk niet voor alle bedrijfsonderdelen en zal zeker verschillen per divisie). En in sommige gebouwen stimuleert de werkomgeving en bijbehorende apparatuur niet, we willen het wel aan onze klanten verkopen maar in de KPN kantoren zelf werken collega's toch nog vaak achter verouderde apparatuur en zit op verouderd meubilaire.
Pluspunten
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nog steeds erg hierarchische cultuur, structuur, al proberen ze het wel vlakker te maken en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak geen ontwikkeling bij collega's
oorlog tussen oude en nieuwe generatie. is ook een duidelijke afscheiding tussen die 2. oude hardwerkende generatie die er echt voor het bedrijf zijn en de jonge smartphone generatie die de kantjes er van af lopen, veel met hun telefoon bezig zijn, pauze enorm ruim nemen en er alleen maar voor het geld zitten. met uitzondering van enkele hardwerkende. dit geeft veel spanning op de afdeling. Inwerken word bijna niet gedaan, fouten worden altijd afgeschoven en de manager probeert vriendjes te zijn met iedereen, wat eigenlijk niet kan. Manager op zich wel een toffe peer! 2e oudere manager gaat in mijn optiek gebukt onder het gezag van de jongere en zou volgens mij alles totaal anders willen aanpakken maar kan dit door de hiërarchie niet. veel processen lopen slecht al worden er wel wat doelen bereikt. Leegloop is ook erg groot door diverse omstandigheden. mensen met kennis gaan weg of mogen door hun detacheerder niet langer blijven. druk op de afdeling word hierdoor ook steeds groter.
Pluspunten
oude en jonge garde zijn hect en delen dezelfde idealen, helaas betekend dit ook een grote afscheiding
Minpunten
verdeeldheid, zomer te heet door slechte koeling, onderbezet tijdens vakanties en ziektes, hoge werkdruk.
Ik heb hier 5 jaar met veel plezier gewerkt en de nodige uitdagingen gekregen.Prima werkgever.
KPN is een mooi bedrijf wat in de afgelopen jaren wel sterk is veranderd. In mijn beginjaren was het nog bijna overheidsbedrijf wat zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld tot de mooie commerciële organisatie welke het nu is. Persoonlijk vind ik de verandering van 'warme' organisatie naar de 'koelere' zakelijke kant wel jammer. In de loop der jaren is, naar mijn mening, de betrokkenheid bij medewerkers minder geworden.
een goede en zorgzame werksfeer in een betrokken bedrijf
Ik heb een super tijd gehad bij KPN, het voelt als een echte familie
Ik was de 3e generatie, een baan voor je leven volgens mijn opa. Echter hij had ongelijk, vaste telefonie is niet interessant meer, waardoor na 37 jaar onze wegen moesten scheiden Het technische bedrijf wordt een service kantoor. Vooral gericht op multimedia cloud oplossingen. Het ambachtelijke wat mij zo boeide moet ik nu elders zoeken. Verder altijd een prima werkgever geweest. goed salaris, veel vrijheden, goede sociale voorzieningen, veel ruimte voor opleidingen in de baas zijn tijd. Voor de nieuwe generatie een solide werkgever met een goed merk.
Pluspunten
Veel opleidingen inwerktijd
Minpunten
techniek wordt multimedia zonder ambacht
Ik werk sinds juli 2018 via PCS voor KPN. Ook als parttimer krijg je kansen om je te ontwikkelen. Ben begonnen op outbound, maar na 3 weken werd ik gevraagd voor inbound. Heb al diverse inbound-klussen gedaan. Ga binnenkort beginnen op nieuwe afdeling, KPN Save (soort retentie). De sfeer is prima, alleen het salaris mag een stuk omhoog. Word pas een leuk maandloon door de bonussen. Als je op een afdeling zit waar je weinig of niks verkoopt, heb je mooi pech.
Pluspunten
Gratis fruit
Minpunten
Je mag niet bij het pand parkeren
Ik zat in opleiding 8 weken voor buitendienstmedewerker en in mijn laatste week opleiding werd ik ziek , in mijn opleiding heb ik alles gehaald aan certificaten en diplomas (denk aan VCA NET3140 HVD/KVD etc) maar ondanks ik ziek werd was ik ontslagen en voornamelijk mede door de communicatie coach die onmenselijk is en een betweter, ze kan er niet tegen als je iets terug zegt wat niet in haar straatje past, de gehele groep (12 mensen) dachten er precies zo over als ik dus ik kan wel zeggen dat werken bij de "sekte"KPN geheel door sommige mensen uit managment verpest word ook als je je 100% inzet voor KPN en alles goed doet!
KPN is een Dynamisch bedrijf met alles in zich om veel werk plezier te hebben. Ook ben je altijd bezig met het nieuwste van het nieuwste. Helaas slaat het bedrijf de laatste jaren door in het willen veranderen. Men moet elke dag weer beter zijn dan de dag ervoor. Ook ontstaan hierdoor ontslagrondes waarbij juist degene die het meeste voor KPN betekenen KPN verlaten, gedwongen of vrijwillig. Dit resulteert in onrust en onzekerheid bij het personeel en management.
Pluspunten
Altijd bezig met de nieuwste technieken
Minpunten
minimale wettelijke secundaire arbeidsvoorzieningen.
Ik heb koud 2 maanden bij KPN als verkoop adviseur in opleiding gewerkt. En dat beviel me heel erg goed. Een leuk team, fijne sfeer en algehele leuke werkdagen. In mijn vorige dienstverbanden heb ik zeker anders meegemaakt. Helaas heb ik verleden week te horen gekregen, totaal onverwacht, dat ze niet meer met me verder zouden gaan. Een echte reden gaven ze niet, anders dan dat er wat "dingetjes" waren. In de winkel is geen werkdag hetzelfde. Je helpt mensen zo goed en aandachtig mogelijk en er wordt van je verwacht, wanneer (potentiële)klanten nog geen diensten afnemen van KPN, jij ze uiteraard overhaald. Dit was voor mij erg moeilijk, ondanks dat ik wel goede cijfers behaalde. Voor menig ander zal hier ook echt de groei moeten plaatsvinden. Bij KPN kun je ook gebruik maken van hun Academy, met dit middel kun je via het bedrijf leuke opleidingen doen. KPN investeerd in personeel en dat vind ik heel erg goed. Desondanks vind ik het heel erg dat ik er niet meer mag werken. Ook is het erg jammer dat dit van de manager kwam, die waarschijnlijk geen goede band met me had. Dit is dus wel iets om waakzaam voor te zijn. KPN hanteerd een duidelijke Waterfall structuur en heeft overal mensen voor. Het is een grote organisatie en als je de verkeerde mensen tegen je hebt, betekend dit dat zij je groei en mogelijkheden belemmeren. Spijtig, maar dat is niet anders. Verder was het echt een heerlijk bedrijf om voor te mogen werken.
In mijn hele loopbaan heb ik altijd de gelegenheid gekregen om mijzelf te ontplooien. Hoe ver je komt hangt uiteindelijk van jezelf af en niet van je manager. Het opbouwen van een netwerk van collega's maakt het werken des te leuker.
KPN is organisatie waar je volop de kans krijgt om je ontwikkelen. Er zijn diverse mogelijkheden om door te kunnen groeien. De cultuur is open en eerlijk.
Pluspunten
De vrijheid die het bedrijf de medewerkers geeft om te ontwikkelen
Minpunten
De vele wijzigingen en reorganisaties
Gezellige mensen om mee samen te werken. Relaxte werksfeer en in goed overleg kan er zelfs op korte termijn verlof geregeld worden.
Ik heb mijn tijd bij KPN als zeer waardevol ervaren.
Hier bijna 23 jaar gewerkt. Omdat winkel ging sluiten heb ik maar voor de zak met geld gekozen en achteraf blij dat ik weg ben. Laatste 10 jaar was eigenlijk verschrikkelijk. Weinig klanten en groot verloop van managers die alleen aan hun eigen carrière dachten. Dus geen hart voor de zaak. Dit maakt uiteindelijk de hele sfeer kapot. Iedereen speelt toneel. Tijdens werkoverleg enz. knikt iedereen ja maar er wordt toch niet geluisterd naar de echte werknemer. Nee, de hoge bazen snappen niet hoe het werkt. Jammer want vroeger was het een fijne winkel..
Pluspunten
goed loon
Minpunten
werksfeer