KPN

Reviews over Werk-privébalans bij KPN

Het is een goede werkgever, zeker die in Groningen! Maar je wordt wel aardig onderbetaald. Moeilijk rond te komen als je 40 uur werkt met wat je krijgt uitbetaald. Jammer!
Pluspunten
Gezellige collega’s
Minpunten
Lange werkdagen
Flexibele werkweek waarbij je affiniteit hebt met de producten en diensten.
Pluspunten
Je kan de werkdag zelf indelen
Minpunten
Geen doorgroei mogelijkheden
Kpn is een gigantisch grote speler op de telecom markt, met alle gevolgen van dien. Er zijn zoveel backoffice afdelingen binnen kpn, dat het echt onoverzichtelijk wordt. Voor klanten van kpn zijn WIJ, direct achter de telefoon, de stem van KPN. Maar wij kunnen heel weinig direct oplossen voor klanten, en wij hebben ook weinig inzicht in wat er precies gebeurt met eventuele tickets voor backoffice afdelingen. De klant is vaak de dupe en wij achter de telefoon krijgen de volle laag. De gesprekken waar je na een half uur de tv weer op het juiste kanaal krijgt samen met de klant geven voldoening, en er zijn echt genoeg klanten met wie je een leuk gesprek hebt en die je goed kan helpen. Maar er zijn ook heel veel lastige gesprekken waar er tegen je wordt geschreeuwd/gescholden, en waar er soms zoveel misgaat dat je samen met de klant boos wordt op kpn. Het kennisniveau van veel medewerkers is benedenpeil, hierdoor geven collega's verkeerde informatie of worden klanten gewoon niet goed geholpen en moet iemand anders het oplossen en de klant terugbellen. De training moet minimaal nog een week langer, zelfs in mijn laatste maand bij KPN heb ik nog heel veel kennis opgedaan waarvan ik wilde dat ik het veel eerder wist. Verder merkte ik intern in het bedrijf dat er door management veel focus is op de toekomst, het netwerk in Nederland zijn, meegaan met de tijd, investeren in technologie, kortom, een beetje aandeelhouders paaien. De focus op klanten is een beetje weg, met een slecht interactief tv platform vol storingen, en moeilijk doen over het opsturen van een wifi versterker of een - meer...
Pluspunten
Topcollega's
Minpunten
Log bedrijf, weinig zelf op te lossen, veel lagen, weerstaand en stress, slecht salaries
Prima organisatie. Heb er met veel plezier gewerkt. Je moet je wel voorbereiden op structurele veranderingen. Management wisselingen is aan de orde van de dag. Als je hierop instelt, dan is KPN een geweldige werkgever.
open bedrijfscultuur veel opleidingd en groei mogelijkheden. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden o.a. kortingsregeling eigen producten
Pluspunten
opleidingen
Minpunten
grote organisatie
Ik heb met heel veel plezier mijn werk gedaan en had de mogelijkheid een zeer enthousiast team op te bouwen. Het werk was ook plezierig: veel contacten, mooie contracten e.d. De ruimte om nieuwe ideeën/producten/diensten te lanceren was er ook.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
af en toe voel je de oude cultuur
Top down structuur in een rode organisatie. Als het goed gaat met de aandelen dan is er lucht.
Pluspunten
faciliteiten waren boven gemiddeld goed te noemen
Minpunten
werkstress door tegenstrijdig heden
In het begin dat ik voor de KPN ging werken zat ik vol ideeën, barstte van de energie en was ontzettend gemotiveerd. Maar al na een paar maanden was daar weinig meer van over. Zo werd het mij duidelijk dat promoties bijv.gegund worden aan vriendjes, willen ze van je af om wat voor reden dan ook dan zeggen ze dit niet tegen je maar wordt je onderdeel van een smerig spelletje dat zich achter je rug afspeelt en waar je langzamerhand achterkomt. Mijn managers waren grootmeesters in een spelletje schaak met de medewerker als inzet. Aan het eind van de rit heb jij het gedaan en de leiding wast haar handen in onschuld.
Erg onzeker voor veel mensen daardoor stressvol. Wel prettig dat je thuis kunt werken
Ik heb hier erg veel geleerd en veel Kansen gekregen om mijzelf te laten zien.
Collega's en collegialiteit is top, je kunt goed doorgroeien en het is erg afwisselend.
KPN Mobile is ondanks een recent doorgevoerde reorganisatie met grote personeelsreductie nog een leuke productieve afdeling met veel gezellige collega's
Leuk bedrijf om te werken, goede arbeidsvoorwaarde, 50% personeelskorting, goede doorgroei mogelijkheid, 1000 Euro opleidingsbudget, goede pensioen regeling enz.
Heerlijke omgeving waarbij je op je waarde wordt ingeschat.
KPN investeert ook in de persoonlijke ontwikkeling van haar medewerkers. Hierdoor kan een ieder zowel binnen of buiten de organisatie groeien.
Veel ontwikkeling- en doorgroeimogelijkheden, de ideale plek om goede ervaringen op te doen.
Prima bedrijf en beveel het aan bij familie en vrienden
In de 40 jaar bij KPN verschillende fases meegemaakt variërend van ontzettend prettig tot ontzettend onaangenaam
Het is leuk werk wat ik deed ik was schouwer en moest langs de deuren om gratis glasvezel aan te bieden en kijken waar die geplaatst moest worden. Had een uur pauze die werd doorbetaald en kreeg rijskostenvergoeding
Sales adviseur voor kpn is echt een hele leuke baan, eerlijk. In mijn team zaten hele toffe mensen, ik heb gewerkt met de leukste collega's die je je kan wensen. De werkdruk ligt wel heel hoog, je moet goed kunnen verkopen en heel gemotiveerd zijn, anders kan je het maar beter niet doen. Maar kpn is een bedrijf die iedereen een eerlijke kans wil geven als ze zien dat je het in je hebt.
Pluspunten
Leuke collega's, goed salaris, open-minded bedrijf, je leert heel veel.
Minpunten
Hoge werkdruk, je moet goed kunnen verkopen en presteren.
Goede werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. wel een werkgever waar reorganisaties en veranderingen de boventoon voeren. Zeer interessante werkomgeving maar wel stressvol. En het bedrijf wil zich steeds meer gaan vestigen in het midden van het land en in de Randstad. Hierdoor is het bijna onmogelijk voor mensen onder de rivieren om bij dit bedrijf te gaan werken.