KPN

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij KPN

Het is een goede werkgever, zeker die in Groningen! Maar je wordt wel aardig onderbetaald. Moeilijk rond te komen als je 40 uur werkt met wat je krijgt uitbetaald. Jammer!
Pluspunten
Gezellige collega’s
Minpunten
Lange werkdagen
Geen mogelijkheid om na de lockdown op kantoor te werken
Pluspunten
Bonussen voor sales
Minpunten
Je word veel in de gaten gehouden
Flexibele werkweek waarbij je affiniteit hebt met de producten en diensten.
Pluspunten
Je kan de werkdag zelf indelen
Minpunten
Geen doorgroei mogelijkheden
Met plezier heb ik hier gewerkt en heb ook veel geleerd. Goed betaalde baan die je naast je studie kon doen. Moeilijkste taak was de sales. Maar een uitdaging is altijd leuk!
Pluspunten
Goed betaald
Minpunten
open bedrijfscultuur veel opleidingd en groei mogelijkheden. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden o.a. kortingsregeling eigen producten
Pluspunten
opleidingen
Minpunten
grote organisatie
Ik heb met heel veel plezier mijn werk gedaan en had de mogelijkheid een zeer enthousiast team op te bouwen. Het werk was ook plezierig: veel contacten, mooie contracten e.d. De ruimte om nieuwe ideeën/producten/diensten te lanceren was er ook.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
af en toe voel je de oude cultuur
10 jaar bij dit bedrijg gewerkt maar vanaf dag 1 werd ik al gewaarschuwd om niet teveel op te vallen. Alles wat je extra doet is dankjewel maar wordt niet gewaardeerd. In alle disciplines moet je dagelijks achterom kijken of iemand geen mes in je rug zet. Ik heb als manager zowel bij KPN Retail als CS diverse afdelingen doorlopen. Survival of the fittest is daarbij het credo. opdrachgekrgen
Pluspunten
Betaalt erg goed!
Minpunten
Stress en altijd op je hoede zijn
Ik vond het werk, dat grotendeels bestaat uit het telefonisch afhandelen van vragen en klachten van klanten, op zich heel leuk vanwege het leerzame en afwisselende klantcontact. Waar ik persoonlijk wel veel moeite mee had, was vertaling (logische analyse) van de klantvraag naar voor mij bruikbare informatie die te vinden was in de kennisbank. Ik vond ook dat je voor een dergelijk bescheiden beloning veel moest weten zelfs vanaf het begin. Het meeluisteren door het management stond me enorm tegen omdat dit ook gebruikt werd voor persoonlijke beoordeling en functioneringsgesprekken. De zeer strak op tijdsbesteding gerichte beoordelingsparameters zoals gemiddelde gespreksduur, first call resolution e.d. veroorzaakten nogal wat stress bij mij. Uiteindelijk pasten deze functie en ikzelf niet zo bij elkaar. Het contact met de heel behulpzame collega's was fijn, ik heb daar veel ondersteuning gehad.
Leuk bedrijf om te werken, goede arbeidsvoorwaarde, 50% personeelskorting, goede doorgroei mogelijkheid, 1000 Euro opleidingsbudget, goede pensioen regeling enz.
Heerlijke omgeving waarbij je op je waarde wordt ingeschat.
Het is leuk werk wat ik deed ik was schouwer en moest langs de deuren om gratis glasvezel aan te bieden en kijken waar die geplaatst moest worden. Had een uur pauze die werd doorbetaald en kreeg rijskostenvergoeding
Sales adviseur voor kpn is echt een hele leuke baan, eerlijk. In mijn team zaten hele toffe mensen, ik heb gewerkt met de leukste collega's die je je kan wensen. De werkdruk ligt wel heel hoog, je moet goed kunnen verkopen en heel gemotiveerd zijn, anders kan je het maar beter niet doen. Maar kpn is een bedrijf die iedereen een eerlijke kans wil geven als ze zien dat je het in je hebt.
Pluspunten
Leuke collega's, goed salaris, open-minded bedrijf, je leert heel veel.
Minpunten
Hoge werkdruk, je moet goed kunnen verkopen en presteren.
Goede werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. wel een werkgever waar reorganisaties en veranderingen de boventoon voeren. Zeer interessante werkomgeving maar wel stressvol. En het bedrijf wil zich steeds meer gaan vestigen in het midden van het land en in de Randstad. Hierdoor is het bijna onmogelijk voor mensen onder de rivieren om bij dit bedrijf te gaan werken.
Ik heb hier niks geleerd voelde mij net weer een kleuter omgang met collega's redelijk moeilijke klant vragen soms! Je komt er voor inbound werkzaamheden moet je ook nog sales vragen doen! Zeer negatieve ervaring! Uitzieken zit er niet bij helaas dan maar op zoek naar een betere werk plek met betere voorwaarden!
KPN is een bedrijf waar er veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, en genoeg ontwikkel-doorgroei mogelijkheden zijn (en gestimuleerd wordt, mede door opleidingsbudget), en goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Je kunt genoeg kanten uit, en je eigen pad uit stippelen en het is natuurlijk waanzinnig mooi om met alle nieuwe ICT technologieën in aanraking te komen en bij het bedrijf te horen wat hier boven op zit. Wel is er nog steeds erg hierarchische cultuur (structuur) ervaar ik, al proberen ze het wel vlakker te maken, anders in te richten, en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak minder (geen) ontwikkeling en beweging bij collega's, en in sommige gevallen een angst cultuur en een werknemers populatie met collega's die dan bijvoorbeeld al 20 jaar of langer hetzelfde werk doen (dit geldt natuurlijk niet voor alle bedrijfsonderdelen en zal zeker verschillen per divisie). En in sommige gebouwen stimuleert de werkomgeving en bijbehorende apparatuur niet, we willen het wel aan onze klanten verkopen maar in de KPN kantoren zelf werken collega's toch nog vaak achter verouderde apparatuur en zit op verouderd meubilaire.
Pluspunten
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nog steeds erg hierarchische cultuur, structuur, al proberen ze het wel vlakker te maken en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak geen ontwikkeling bij collega's
oorlog tussen oude en nieuwe generatie. is ook een duidelijke afscheiding tussen die 2. oude hardwerkende generatie die er echt voor het bedrijf zijn en de jonge smartphone generatie die de kantjes er van af lopen, veel met hun telefoon bezig zijn, pauze enorm ruim nemen en er alleen maar voor het geld zitten. met uitzondering van enkele hardwerkende. dit geeft veel spanning op de afdeling. Inwerken word bijna niet gedaan, fouten worden altijd afgeschoven en de manager probeert vriendjes te zijn met iedereen, wat eigenlijk niet kan. Manager op zich wel een toffe peer! 2e oudere manager gaat in mijn optiek gebukt onder het gezag van de jongere en zou volgens mij alles totaal anders willen aanpakken maar kan dit door de hiërarchie niet. veel processen lopen slecht al worden er wel wat doelen bereikt. Leegloop is ook erg groot door diverse omstandigheden. mensen met kennis gaan weg of mogen door hun detacheerder niet langer blijven. druk op de afdeling word hierdoor ook steeds groter.
Pluspunten
oude en jonge garde zijn hect en delen dezelfde idealen, helaas betekend dit ook een grote afscheiding
Minpunten
verdeeldheid, zomer te heet door slechte koeling, onderbezet tijdens vakanties en ziektes, hoge werkdruk.
Ik was de 3e generatie, een baan voor je leven volgens mijn opa. Echter hij had ongelijk, vaste telefonie is niet interessant meer, waardoor na 37 jaar onze wegen moesten scheiden Het technische bedrijf wordt een service kantoor. Vooral gericht op multimedia cloud oplossingen. Het ambachtelijke wat mij zo boeide moet ik nu elders zoeken. Verder altijd een prima werkgever geweest. goed salaris, veel vrijheden, goede sociale voorzieningen, veel ruimte voor opleidingen in de baas zijn tijd. Voor de nieuwe generatie een solide werkgever met een goed merk.
Pluspunten
Veel opleidingen inwerktijd
Minpunten
techniek wordt multimedia zonder ambacht
Ik werk sinds juli 2018 via PCS voor KPN. Ook als parttimer krijg je kansen om je te ontwikkelen. Ben begonnen op outbound, maar na 3 weken werd ik gevraagd voor inbound. Heb al diverse inbound-klussen gedaan. Ga binnenkort beginnen op nieuwe afdeling, KPN Save (soort retentie). De sfeer is prima, alleen het salaris mag een stuk omhoog. Word pas een leuk maandloon door de bonussen. Als je op een afdeling zit waar je weinig of niks verkoopt, heb je mooi pech.
Pluspunten
Gratis fruit
Minpunten
Je mag niet bij het pand parkeren
Ik zat in opleiding 8 weken voor buitendienstmedewerker en in mijn laatste week opleiding werd ik ziek , in mijn opleiding heb ik alles gehaald aan certificaten en diplomas (denk aan VCA NET3140 HVD/KVD etc) maar ondanks ik ziek werd was ik ontslagen en voornamelijk mede door de communicatie coach die onmenselijk is en een betweter, ze kan er niet tegen als je iets terug zegt wat niet in haar straatje past, de gehele groep (12 mensen) dachten er precies zo over als ik dus ik kan wel zeggen dat werken bij de "sekte"KPN geheel door sommige mensen uit managment verpest word ook als je je 100% inzet voor KPN en alles goed doet!
Ik heb koud 2 maanden bij KPN als verkoop adviseur in opleiding gewerkt. En dat beviel me heel erg goed. Een leuk team, fijne sfeer en algehele leuke werkdagen. In mijn vorige dienstverbanden heb ik zeker anders meegemaakt. Helaas heb ik verleden week te horen gekregen, totaal onverwacht, dat ze niet meer met me verder zouden gaan. Een echte reden gaven ze niet, anders dan dat er wat "dingetjes" waren. In de winkel is geen werkdag hetzelfde. Je helpt mensen zo goed en aandachtig mogelijk en er wordt van je verwacht, wanneer (potentiële)klanten nog geen diensten afnemen van KPN, jij ze uiteraard overhaald. Dit was voor mij erg moeilijk, ondanks dat ik wel goede cijfers behaalde. Voor menig ander zal hier ook echt de groei moeten plaatsvinden. Bij KPN kun je ook gebruik maken van hun Academy, met dit middel kun je via het bedrijf leuke opleidingen doen. KPN investeerd in personeel en dat vind ik heel erg goed. Desondanks vind ik het heel erg dat ik er niet meer mag werken. Ook is het erg jammer dat dit van de manager kwam, die waarschijnlijk geen goede band met me had. Dit is dus wel iets om waakzaam voor te zijn. KPN hanteerd een duidelijke Waterfall structuur en heeft overal mensen voor. Het is een grote organisatie en als je de verkeerde mensen tegen je hebt, betekend dit dat zij je groei en mogelijkheden belemmeren. Spijtig, maar dat is niet anders. Verder was het echt een heerlijk bedrijf om voor te mogen werken.
Gezellige mensen om mee samen te werken. Relaxte werksfeer en in goed overleg kan er zelfs op korte termijn verlof geregeld worden.