KPN

Reviews over Doorgroei en promotie bij KPN

Flexibele werkweek waarbij je affiniteit hebt met de producten en diensten.
Pluspunten
Je kan de werkdag zelf indelen
Minpunten
Geen doorgroei mogelijkheden
Kpn is een gigantisch grote speler op de telecom markt, met alle gevolgen van dien. Er zijn zoveel backoffice afdelingen binnen kpn, dat het echt onoverzichtelijk wordt. Voor klanten van kpn zijn WIJ, direct achter de telefoon, de stem van KPN. Maar wij kunnen heel weinig direct oplossen voor klanten, en wij hebben ook weinig inzicht in wat er precies gebeurt met eventuele tickets voor backoffice afdelingen. De klant is vaak de dupe en wij achter de telefoon krijgen de volle laag. De gesprekken waar je na een half uur de tv weer op het juiste kanaal krijgt samen met de klant geven voldoening, en er zijn echt genoeg klanten met wie je een leuk gesprek hebt en die je goed kan helpen. Maar er zijn ook heel veel lastige gesprekken waar er tegen je wordt geschreeuwd/gescholden, en waar er soms zoveel misgaat dat je samen met de klant boos wordt op kpn. Het kennisniveau van veel medewerkers is benedenpeil, hierdoor geven collega's verkeerde informatie of worden klanten gewoon niet goed geholpen en moet iemand anders het oplossen en de klant terugbellen. De training moet minimaal nog een week langer, zelfs in mijn laatste maand bij KPN heb ik nog heel veel kennis opgedaan waarvan ik wilde dat ik het veel eerder wist. Verder merkte ik intern in het bedrijf dat er door management veel focus is op de toekomst, het netwerk in Nederland zijn, meegaan met de tijd, investeren in technologie, kortom, een beetje aandeelhouders paaien. De focus op klanten is een beetje weg, met een slecht interactief tv platform vol storingen, en moeilijk doen over het opsturen van een wifi versterker of een - meer...
Pluspunten
Topcollega's
Minpunten
Log bedrijf, weinig zelf op te lossen, veel lagen, weerstaand en stress, slecht salaries
Met plezier heb ik hier gewerkt en heb ook veel geleerd.Goed betaalde baan die je naast je studie kon doen.Moeilijkste taak was de sales. Maar een uitdaging is altijd leuk!
Pluspunten
Goed betaald
Minpunten
open bedrijfscultuur veel opleidingd en groei mogelijkheden. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden o.a. kortingsregeling eigen producten
Pluspunten
opleidingen
Minpunten
grote organisatie
Ik heb met heel veel plezier mijn werk gedaan en had de mogelijkheid een zeer enthousiast team op te bouwen. Het werk was ook plezierig: veel contacten, mooie contracten e.d. De ruimte om nieuwe ideeën/producten/diensten te lanceren was er ook.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
af en toe voel je de oude cultuur
Veel coaching mogelijk, opleidingen worden vergoed
In het begin dat ik voor de KPN ging werken zat ik vol ideeën, barstte van de energie en was ontzettend gemotiveerd. Maar al na een paar maanden was daar weinig meer van over. Zo werd het mij duidelijk dat promoties bijv.gegund worden aan vriendjes, willen ze van je af om wat voor reden dan ook dan zeggen ze dit niet tegen je maar wordt je onderdeel van een smerig spelletje dat zich achter je rug afspeelt en waar je langzamerhand achterkomt. Mijn managers waren grootmeesters in een spelletje schaak met de medewerker als inzet. Aan het eind van de rit heb jij het gedaan en de leiding wast haar handen in onschuld.
10 jaar bij dit bedrijg gewerkt maar vanaf dag 1 werd ik al gewaarschuwd om niet teveel op te vallen. Alles wat je extra doet is dankjewel maar wordt niet gewaardeerd. In alle disciplines moet je dagelijks achterom kijken of iemand geen mes in je rug zet. Ik heb als manager zowel bij KPN Retail als CS diverse afdelingen doorlopen. Survival of the fittest is daarbij het credo. opdrachgekrgen
Pluspunten
Betaalt erg goed!
Minpunten
Stress en altijd op je hoede zijn
Op de afdeling waar ik gewerkt heb heerstte een angstcultuur. Niemand durfde zijn mond open te doen. Bang om ontslagen te worden want er werd gedreigd met slecht nieuwsgesprekken als gestelde doelen niet werden gehaald of afspraken niet werden nageleefd. Als je bijv. een mail niet beantwoordt die de manager aan jou heeft gestuurd kan je dit al een negatieve beoordeling opleveren. Er wordt bewust afstand gecreëerd en eigen inbreng wordt niet getolereerd. Zo lang je maar 'ja en amen' zegt is er niks aan de hand. Managers zijn niet gemakkelijk benaderbaar en niet zichtbaar aanwezig op de vloer.
Ik heb hier erg veel geleerd en veel Kansen gekregen om mijzelf te laten zien.
Collega's en collegialiteit is top, je kunt goed doorgroeien en het is erg afwisselend.
KPN Mobile is ondanks een recent doorgevoerde reorganisatie met grote personeelsreductie nog een leuke productieve afdeling met veel gezellige collega's
goede arbeidsvoorwaarde en ontwikkelmogelijkheden maar de cultuur binnen de organsatie zou nog een opkikker kunnen gebruiken. KPN kan van andere "kleinere' bedrijven nog wat kunnen leren als het gaat om de de cultuur
Leuk bedrijf om te werken, goede arbeidsvoorwaarde, 50% personeelskorting, goede doorgroei mogelijkheid, 1000 Euro opleidingsbudget, goede pensioen regeling enz.
KPN investeert ook in de persoonlijke ontwikkeling van haar medewerkers. Hierdoor kan een ieder zowel binnen of buiten de organisatie groeien.
Veel ontwikkeling- en doorgroeimogelijkheden, de ideale plek om goede ervaringen op te doen.
Management is vooral bezig met cijfers ipv van verbeteringen van processen. Er wordt continue gesneden in personeel omdat het makkelijks is. Sfeer wordt daardoor minder
Ik heb hier niks geleerd voelde mij net weer een kleuter omgang met collega's redelijk moeilijke klant vragen soms! Je komt er voor inbound werkzaamheden moet je ook nog sales vragen doen! Zeer negatieve ervaring! Uitzieken zit er niet bij helaas dan maar op zoek naar een betere werk plek met betere voorwaarden!
KPN is een bedrijf waar er veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, en genoeg ontwikkel-doorgroei mogelijkheden zijn (en gestimuleerd wordt, mede door opleidingsbudget), en goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Je kunt genoeg kanten uit, en je eigen pad uit stippelen en het is natuurlijk waanzinnig mooi om met alle nieuwe ICT technologieën in aanraking te komen en bij het bedrijf te horen wat hier boven op zit. Wel is er nog steeds erg hierarchische cultuur (structuur) ervaar ik, al proberen ze het wel vlakker te maken, anders in te richten, en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak minder (geen) ontwikkeling en beweging bij collega's, en in sommige gevallen een angst cultuur en een werknemers populatie met collega's die dan bijvoorbeeld al 20 jaar of langer hetzelfde werk doen (dit geldt natuurlijk niet voor alle bedrijfsonderdelen en zal zeker verschillen per divisie). En in sommige gebouwen stimuleert de werkomgeving en bijbehorende apparatuur niet, we willen het wel aan onze klanten verkopen maar in de KPN kantoren zelf werken collega's toch nog vaak achter verouderde apparatuur en zit op verouderd meubilaire.
Pluspunten
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nog steeds erg hierarchische cultuur, structuur, al proberen ze het wel vlakker te maken en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak geen ontwikkeling bij collega's
Ik was de 3e generatie, een baan voor je leven volgens mijn opa. Echter hij had ongelijk, vaste telefonie is niet interessant meer, waardoor na 37 jaar onze wegen moesten scheiden Het technische bedrijf wordt een service kantoor. Vooral gericht op multimedia cloud oplossingen. Het ambachtelijke wat mij zo boeide moet ik nu elders zoeken. Verder altijd een prima werkgever geweest. goed salaris, veel vrijheden, goede sociale voorzieningen, veel ruimte voor opleidingen in de baas zijn tijd. Voor de nieuwe generatie een solide werkgever met een goed merk.
Pluspunten
Veel opleidingen inwerktijd
Minpunten
techniek wordt multimedia zonder ambacht
Ik zat in opleiding 8 weken voor buitendienstmedewerker en in mijn laatste week opleiding werd ik ziek , in mijn opleiding heb ik alles gehaald aan certificaten en diplomas (denk aan VCA NET3140 HVD/KVD etc) maar ondanks ik ziek werd was ik ontslagen en voornamelijk mede door de communicatie coach die onmenselijk is en een betweter, ze kan er niet tegen als je iets terug zegt wat niet in haar straatje past, de gehele groep (12 mensen) dachten er precies zo over als ik dus ik kan wel zeggen dat werken bij de "sekte"KPN geheel door sommige mensen uit managment verpest word ook als je je 100% inzet voor KPN en alles goed doet!
  1. Job Security & Advancement