KPN

Reviews over Bedrijfscultuur bij KPN

Ik heb met heel veel plezier mijn werk gedaan en had de mogelijkheid een zeer enthousiast team op te bouwen. Het werk was ook plezierig: veel contacten, mooie contracten e.d. De ruimte om nieuwe ideeën/producten/diensten te lanceren was er ook.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
af en toe voel je de oude cultuur
Kpn is een gigantisch grote speler op de telecom markt, met alle gevolgen van dien. Er zijn zoveel backoffice afdelingen binnen kpn, dat het echt onoverzichtelijk wordt. Voor klanten van kpn zijn WIJ, direct achter de telefoon, de stem van KPN. Maar wij kunnen heel weinig direct oplossen voor klanten, en wij hebben ook weinig inzicht in wat er precies gebeurt met eventuele tickets voor backoffice afdelingen. De klant is vaak de dupe en wij achter de telefoon krijgen de volle laag. De gesprekken waar je na een half uur de tv weer op het juiste kanaal krijgt samen met de klant geven voldoening, en er zijn echt genoeg klanten met wie je een leuk gesprek hebt en die je goed kan helpen. Maar er zijn ook heel veel lastige gesprekken waar er tegen je wordt geschreeuwd/gescholden, en waar er soms zoveel misgaat dat je samen met de klant boos wordt op kpn. Het kennisniveau van veel medewerkers is benedenpeil, hierdoor geven collega's verkeerde informatie of worden klanten gewoon niet goed geholpen en moet iemand anders het oplossen en de klant terugbellen. De training moet minimaal nog een week langer, zelfs in mijn laatste maand bij KPN heb ik nog heel veel kennis opgedaan waarvan ik wilde dat ik het veel eerder wist. Verder merkte ik intern in het bedrijf dat er door management veel focus is op de toekomst, het netwerk in Nederland zijn, meegaan met de tijd, investeren in technologie, kortom, een beetje aandeelhouders paaien. De focus op klanten is een beetje weg, met een slecht interactief tv platform vol storingen, en moeilijk doen over het opsturen van een wifi versterker of een - meer...
Pluspunten
Topcollega's
Minpunten
Log bedrijf, weinig zelf op te lossen, veel lagen, weerstaand en stress, slecht salaries
Prima organisatie. Heb er met veel plezier gewerkt. Je moet je wel voorbereiden op structurele veranderingen. Management wisselingen is aan de orde van de dag. Als je hierop instelt, dan is KPN een geweldige werkgever.
open bedrijfscultuur veel opleidingd en groei mogelijkheden. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden o.a. kortingsregeling eigen producten
Pluspunten
opleidingen
Minpunten
grote organisatie
Top down structuur in een rode organisatie. Als het goed gaat met de aandelen dan is er lucht.
Pluspunten
faciliteiten waren boven gemiddeld goed te noemen
Minpunten
werkstress door tegenstrijdig heden
Betrouwbare werkgever. Destijds prima sfeer en ruimte voor ontwikkeling
Pluspunten
Fijn team
Minpunten
Onduidelijk management
In het begin dat ik voor de KPN ging werken zat ik vol ideeën, barstte van de energie en was ontzettend gemotiveerd. Maar al na een paar maanden was daar weinig meer van over. Zo werd het mij duidelijk dat promoties bijv.gegund worden aan vriendjes, willen ze van je af om wat voor reden dan ook dan zeggen ze dit niet tegen je maar wordt je onderdeel van een smerig spelletje dat zich achter je rug afspeelt en waar je langzamerhand achterkomt. Mijn managers waren grootmeesters in een spelletje schaak met de medewerker als inzet. Aan het eind van de rit heb jij het gedaan en de leiding wast haar handen in onschuld.
Je krijgt een bedrijfswagen Je gebruikte voorraad wordt s nachts bijgevuld in je bedrijfswagen Je werkt zelfstandig bij klanten thuis of kantoor en in telefoon centrales of glasvezel hoofdverdelers. TeamManagers doen alles voor je zodat je je goed voeldtijdens en buiten werk, ze hebben een goed luisterend oor voor je meningen en verlangen.
10 jaar bij dit bedrijg gewerkt maar vanaf dag 1 werd ik al gewaarschuwd om niet teveel op te vallen. Alles wat je extra doet is dankjewel maar wordt niet gewaardeerd. In alle disciplines moet je dagelijks achterom kijken of iemand geen mes in je rug zet. Ik heb als manager zowel bij KPN Retail als CS diverse afdelingen doorlopen. Survival of the fittest is daarbij het credo. opdrachgekrgen
Pluspunten
Betaalt erg goed!
Minpunten
Stress en altijd op je hoede zijn
Als klantenservice medewerkster op de service afdeling heb ik heel fijn ervaren, gezellige werksfeer.
Bij de KPN XL werken is in de ruimste zin van het woord: klantenervaring opdoen. Je leert te luisteren naar mensen en als hostess ben je niet alleen gastvrouw maar ook een klein beetje psychologe of levenservaringdeskundige.
Leuk team met goede begeleiding Een goed passend kleding paket Geen stressvolle opdrachten en een relatief relaxte leiding.ook bereid om te helpen waar nodig.
Op de afdeling waar ik gewerkt heb heerstte een angstcultuur. Niemand durfde zijn mond open te doen. Bang om ontslagen te worden want er werd gedreigd met slecht nieuwsgesprekken als gestelde doelen niet werden gehaald of afspraken niet werden nageleefd. Als je bijv. een mail niet beantwoordt die de manager aan jou heeft gestuurd kan je dit al een negatieve beoordeling opleveren. Er wordt bewust afstand gecreëerd en eigen inbreng wordt niet getolereerd. Zo lang je maar 'ja en amen' zegt is er niks aan de hand. Managers zijn niet gemakkelijk benaderbaar en niet zichtbaar aanwezig op de vloer.
Ik vond het werk, dat grotendeels bestaat uit het telefonisch afhandelen van vragen en klachten van klanten, op zich heel leuk vanwege het leerzame en afwisselende klantcontact. Waar ik persoonlijk wel veel moeite mee had, was vertaling (logische analyse) van de klantvraag naar voor mij bruikbare informatie die te vinden was in de kennisbank. Ik vond ook dat je voor een dergelijk bescheiden beloning veel moest weten zelfs vanaf het begin. Het meeluisteren door het management stond me enorm tegen omdat dit ook gebruikt werd voor persoonlijke beoordeling en functioneringsgesprekken. De zeer strak op tijdsbesteding gerichte beoordelingsparameters zoals gemiddelde gespreksduur, first call resolution e.d. veroorzaakten nogal wat stress bij mij. Uiteindelijk pasten deze functie en ikzelf niet zo bij elkaar. Het contact met de heel behulpzame collega's was fijn, ik heb daar veel ondersteuning gehad.
Een werkdag kon soms hectisch verlopen als er met spoed een probleem moest worden opgelost. Dan was het probleem aanhoren en met spoed acties uitzetten zodat zo snel mogelijk een oplossing kon worden geboden bij het probleem. Dan bewaken dat je de terugkoppelingen ontvangt op de uitgezette acties. Klant op de hoogte houden van de voortgang. Op mijn afdeling kon je altijd bij het management terecht voor een feedback. Hele sociale collega's die met je mee dachten hoe het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Was het probleem opgelost en klant hierover ingelicht dan had je daar altijd een heel goed gevoel bij. Dat was ook het leukste van mijn baan.
Collega's en collegialiteit is top, je kunt goed doorgroeien en het is erg afwisselend.
KPN Mobile is ondanks een recent doorgevoerde reorganisatie met grote personeelsreductie nog een leuke productieve afdeling met veel gezellige collega's
goede arbeidsvoorwaarde en ontwikkelmogelijkheden maar de cultuur binnen de organsatie zou nog een opkikker kunnen gebruiken. KPN kan van andere "kleinere' bedrijven nog wat kunnen leren als het gaat om de de cultuur
Leuk bedrijf om te werken, goede arbeidsvoorwaarde, 50% personeelskorting, goede doorgroei mogelijkheid, 1000 Euro opleidingsbudget, goede pensioen regeling enz.
Heerlijke omgeving waarbij je op je waarde wordt ingeschat.
KPN investeert ook in de persoonlijke ontwikkeling van haar medewerkers. Hierdoor kan een ieder zowel binnen of buiten de organisatie groeien.