KPN

Reviews voor Medewerker Klantenservice (m/v) bij KPN

Geen mogelijkheid om na de lockdown op kantoor te werken
Pluspunten
Bonussen voor sales
Minpunten
Je word veel in de gaten gehouden
Kpn is een gigantisch grote speler op de telecom markt, met alle gevolgen van dien. Er zijn zoveel backoffice afdelingen binnen kpn, dat het echt onoverzichtelijk wordt. Voor klanten van kpn zijn WIJ, direct achter de telefoon, de stem van KPN. Maar wij kunnen heel weinig direct oplossen voor klanten, en wij hebben ook weinig inzicht in wat er precies gebeurt met eventuele tickets voor backoffice afdelingen. De klant is vaak de dupe en wij achter de telefoon krijgen de volle laag. De gesprekken waar je na een half uur de tv weer op het juiste kanaal krijgt samen met de klant geven voldoening, en er zijn echt genoeg klanten met wie je een leuk gesprek hebt en die je goed kan helpen. Maar er zijn ook heel veel lastige gesprekken waar er tegen je wordt geschreeuwd/gescholden, en waar er soms zoveel misgaat dat je samen met de klant boos wordt op kpn. Het kennisniveau van veel medewerkers is benedenpeil, hierdoor geven collega's verkeerde informatie of worden klanten gewoon niet goed geholpen en moet iemand anders het oplossen en de klant terugbellen. De training moet minimaal nog een week langer, zelfs in mijn laatste maand bij KPN heb ik nog heel veel kennis opgedaan waarvan ik wilde dat ik het veel eerder wist. Verder merkte ik intern in het bedrijf dat er door management veel focus is op de toekomst, het netwerk in Nederland zijn, meegaan met de tijd, investeren in technologie, kortom, een beetje aandeelhouders paaien. De focus op klanten is een beetje weg, met een slecht interactief tv platform vol storingen, en moeilijk doen over het opsturen van een wifi versterker of een - meer...
Pluspunten
Topcollega's
Minpunten
Log bedrijf, weinig zelf op te lossen, veel lagen, weerstaand en stress, slecht salaries
Met plezier heb ik hier gewerkt en heb ook veel geleerd.Goed betaalde baan die je naast je studie kon doen.Moeilijkste taak was de sales. Maar een uitdaging is altijd leuk!
Pluspunten
Goed betaald
Minpunten
Als klantenservice medewerkster op de service afdeling heb ik heel fijn ervaren, gezellige werksfeer.
Ik vond het werk, dat grotendeels bestaat uit het telefonisch afhandelen van vragen en klachten van klanten, op zich heel leuk vanwege het leerzame en afwisselende klantcontact. Waar ik persoonlijk wel veel moeite mee had, was vertaling (logische analyse) van de klantvraag naar voor mij bruikbare informatie die te vinden was in de kennisbank. Ik vond ook dat je voor een dergelijk bescheiden beloning veel moest weten zelfs vanaf het begin. Het meeluisteren door het management stond me enorm tegen omdat dit ook gebruikt werd voor persoonlijke beoordeling en functioneringsgesprekken. De zeer strak op tijdsbesteding gerichte beoordelingsparameters zoals gemiddelde gespreksduur, first call resolution e.d. veroorzaakten nogal wat stress bij mij. Uiteindelijk pasten deze functie en ikzelf niet zo bij elkaar. Het contact met de heel behulpzame collega's was fijn, ik heb daar veel ondersteuning gehad.
Ik heb hier niks geleerd voelde mij net weer een kleuter omgang met collega's redelijk moeilijke klant vragen soms! Je komt er voor inbound werkzaamheden moet je ook nog sales vragen doen! Zeer negatieve ervaring! Uitzieken zit er niet bij helaas dan maar op zoek naar een betere werk plek met betere voorwaarden!
Ik heb hier 5 jaar met veel plezier gewerkt en de nodige uitdagingen gekregen.Prima werkgever.
In het begin krijg je een leuke en informatieve training. Ook krijg je er hele leuke collega,s en kan de klantcontact ook leuk zijn. Bij goed functioneren zijn er zeer zeker doorgroeimogelijkheden. De coach kun je geluk of pech mee hebben en ook de werkdruk kan soms zeer hoog zijn, en daar moet je tegen kunnen.
Pluspunten
Leuke collega, s, goede training, informele sfeer.
Minpunten
Presteren onder druk. Kan soms zeer druk aan de lijn zijn.
Zetten in hun advertentie: GEEN verkoop, maar zijn daar volledig op toegespitst. Je krijgt ook een training van 4 weken, ook daar valt nog veel te doen.
Pluspunten
Fijne kantine.
Minpunten
Raar rooster, soms niet eens een lunch of diner ingepland.
Prive en werk kan hier niet gescheiden worden want je hebt geen prive. De trainingen zijn wel goed onderbouwd en helpen ook echt om verder te komen. De bedrijfscultuur is meer een kinderdag verblijf met onhandelbare kinderen. Het moeilijkste van de baan is je mond dicht houden als mensen niet re presentatief op werk komen! Het leuke aan deze baan was echt de trainingen die leerzaam waren en de coach gesprekken elke week plaats vonden.
Pluspunten
Veel trainingen
Minpunten
Lange eentonige werkdagen
KPN heeft mij vele jaren veel arbeidsvreugde geschonken. Ik heb er veel geleerd en ben vanaf de start van mijn werkende carriĂšre gestaag opgeklommen. Die kansen kreeg ik en heb ik met beide handen aangegrepen.
Pluspunten
lerend bedrijf
Fijne informele werksfeer, een bedrijf met veel mogelijkheden om voor te werken.
Dit is een leuke werkgever, jammer genoeg was het werk maar voor korte tijd.
Ging vol goede moed training in, leuke teamleden en collega's. Was in dienst bij KPN via een uitzendbureau. Maar er komt zeer veel informatie op je af in de training en kwaliteit als slecht ervaren. Je leert voornamelijk op het werk. Veel klantvragen konden wij na 4 weken training nog niet zelfstandig beantwoorden. Halverwege de training ontslagen omdat ik volgens hen niet voldoende meeliep met leertempo van mijn teamleden die ook in training zaten, al gingen mijn klantgesprekken best goed, maar mijn teamleider zag dat niet zo omdat ik te vlot in mijn tempo zou zijn en niet goed genoeg zou luisteren naar de klant. Tevens vond hij dat ik de feedback van de begeleiders traag oppakte. Ik heb dit niet zo ervaren maar helaas. Ze zijn erg streng en leggen de lat erg hoog. Als je na vier weken in hun ogen nog niet de "perfecte helpdeskmedewerker" bent lig je er gewoon uit, ook al krijg je volledig voor je training betaald. Ik ben dus als weggestuurd voordat de certificering over vier weken plaats zou vinden.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Strenge eisen als helpdeskmedewerker, eisen echt dat je zeer goed bent anders lig je eruit.
Hoewel je fijne collega's hebt en het werk makkelijk onder de knie te krijgen is, moet het je maar lekker zitten om zonder enige reden gezeik tegen je te krijgen van klanten die ook niet mee willen denken met de oplossingen die je bied
dagelijkse werkzaamheden bestaan uit: - Klantgericht wijze vragen, problemen en klachten opnemen. - Analyseren van technische en administratieve problemen. - Beheren van klantendossiers en onderhouden klantcontact. - Volgens vaststaande richtlijnen en procedures werken. - Meedenken in interne processen en het aandragen van verbeteringen. - Voorzitten en vastleggen van overleggenen vergaderingen.
Pluspunten
zeer flexibele werktijden
Een typische dag op het werk begon met goede morgen en koffie of thee. Daarna werden diverse taken uitgevoerd op dagelijkse basis. Checken openstaande cases en pending cases. Daarna telefoontjes en mails afhandelen, alsook openstaande change-aanvragen. KPN heeft me geleerd dat je met volhardendheid, doorzettingsvermogen, ambitie en een grote portie analytisch vermogen in combinatie met een gezonde portie eigen leiderschap je een heel eind kan komen ongeacht wat je einddoel is. Ik mocht er Windows inhoudelijke ondersteuning bieden op diverse manieren en mocht er ook diverse malen stage lopen bij diverse afdelingen.
Pluspunten
veel afwisseling
Minpunten
verre afstand ten opzichte van thuis.
Onder de collega's heerst een informele sfeer. Iedereen helpt elkander graag en zet zich- of haarzelf met graagte in om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. Afhankelijk van de drukte, want dit kan per uur verschillen, heb je veel interactie met de collega's. Niet alleen leer je elkaar zo in no-time kennen maar leer je ook veel over een breed scala aan klantvragen en ervaringen. Het management houd je scherp om de afdelingsdoelen te behalen. Ook jouw persoonlijke doelen worden 1 op 1 besproken, deze kunnen anders zijn dan die van andere collega's. Het voeren van weerstandsgesprekken is niet het leukste van het werk maar is wel erg uitdagend. Om een gesprek waarin de klant erg emotioneel is tot een goed einde te brengen voor alle partijen vergt soft skills die niet iedereen van nature bezit. Het leukste van de baan is de vriendschappen die je opbouwt met de collega's. Het bespreken van mogelijke verbeteringen, gesprekstechnieken onderzoeken en het delen van successen.
Pluspunten
Informele werksfeer
Minpunten
De lat ligt hoog
Gezellige werkomgeving met collega's. Met iedere klant een ander gesprek.
Groot bedrijf. vriendjes politiek Vriendelijke collega's Ook hier draait het om cijfertjes
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
cijfertjes
Leuke werkomgeving, helaas weinig doorgroeimogelijkheden en continu bezig met bezuinigingen.
Pluspunten
Goede collega's
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden
  1. Medewerker Klantenservice (m/v)