KPN

Reviews voor KPN in Zoetermeer

KPN is een bedrijf waar er veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, en genoeg ontwikkel-doorgroei mogelijkheden zijn (en gestimuleerd wordt, mede door opleidingsbudget), en goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Je kunt genoeg kanten uit, en je eigen pad uit stippelen en het is natuurlijk waanzinnig mooi om met alle nieuwe ICT technologieën in aanraking te komen en bij het bedrijf te horen wat hier boven op zit. Wel is er nog steeds erg hierarchische cultuur (structuur) ervaar ik, al proberen ze het wel vlakker te maken, anders in te richten, en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak minder (geen) ontwikkeling en beweging bij collega's, en in sommige gevallen een angst cultuur en een werknemers populatie met collega's die dan bijvoorbeeld al 20 jaar of langer hetzelfde werk doen (dit geldt natuurlijk niet voor alle bedrijfsonderdelen en zal zeker verschillen per divisie). En in sommige gebouwen stimuleert de werkomgeving en bijbehorende apparatuur niet, we willen het wel aan onze klanten verkopen maar in de KPN kantoren zelf werken collega's toch nog vaak achter verouderde apparatuur en zit op verouderd meubilaire.
Pluspunten
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nog steeds erg hierarchische cultuur, structuur, al proberen ze het wel vlakker te maken en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak geen ontwikkeling bij collega's
Veel coaching mogelijk, opleidingen worden vergoed
oorlog tussen oude en nieuwe generatie. is ook een duidelijke afscheiding tussen die 2. oude hardwerkende generatie die er echt voor het bedrijf zijn en de jonge smartphone generatie die de kantjes er van af lopen, veel met hun telefoon bezig zijn, pauze enorm ruim nemen en er alleen maar voor het geld zitten. met uitzondering van enkele hardwerkende. dit geeft veel spanning op de afdeling. Inwerken word bijna niet gedaan, fouten worden altijd afgeschoven en de manager probeert vriendjes te zijn met iedereen, wat eigenlijk niet kan. Manager op zich wel een toffe peer! 2e oudere manager gaat in mijn optiek gebukt onder het gezag van de jongere en zou volgens mij alles totaal anders willen aanpakken maar kan dit door de hiërarchie niet. veel processen lopen slecht al worden er wel wat doelen bereikt. Leegloop is ook erg groot door diverse omstandigheden. mensen met kennis gaan weg of mogen door hun detacheerder niet langer blijven. druk op de afdeling word hierdoor ook steeds groter.
Pluspunten
oude en jonge garde zijn hect en delen dezelfde idealen, helaas betekend dit ook een grote afscheiding
Minpunten
verdeeldheid, zomer te heet door slechte koeling, onderbezet tijdens vakanties en ziektes, hoge werkdruk.
KPN is een mooi bedrijf wat in de afgelopen jaren wel sterk is veranderd. In mijn beginjaren was het nog bijna overheidsbedrijf wat zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld tot de mooie commerciële organisatie welke het nu is. Persoonlijk vind ik de verandering van 'warme' organisatie naar de 'koelere' zakelijke kant wel jammer. In de loop der jaren is, naar mijn mening, de betrokkenheid bij medewerkers minder geworden.
In mijn hele loopbaan heb ik altijd de gelegenheid gekregen om mijzelf te ontplooien. Hoe ver je komt hangt uiteindelijk van jezelf af en niet van je manager. Het opbouwen van een netwerk van collega's maakt het werken des te leuker.
Mooie doorgroeimogelijkheden Flexibel werken mogelijk
Een typische dag op het werk is dat wanneer je begint niet weet van wat je te wachten staat voor de dag, Dit heeft te maken met de werkzaamheden in de offshore industrie. Alles wat is voor bereid voor de komende dag kan alleen al door weersomstandigheden worden gewijzigd. het leukste van de Job was dat er geen dag het zelfde is. Wat betreft het management daar kan ik alleen maar lof over uitspreken.
Pluspunten
Flexibiliteit van werken
Minpunten
koffie kon beter.😊
Ik heb de afgelopen 6 jaar met veel plezier gewerkt bij KPN. Heb veel geleerd als het aankomt op sales, klantbinding en het, samen met het team, opzetten van nieuwe winkels. Ik hou van de uitdaging die het commerciële werk met zich meebrengt. Ben niet snel tevreden, wil altijd meer en beter.
Pluspunten
Veel geleerd bij professioneel bedrijf
Minpunten
Groot bedrijf waardoor soms te onpersoonlijk
Prima werkgever met veel mogelijkheden. je krijgt veel vrijheid.
Pluspunten
balans prive werk
Thuis werken was mogelijk dit was fijn, heb een hoop geleerd.
KPN is een gigantisch bedrijf met evenveel mogelijkheden als bureaucratie. Voor jonge mensen is het vermoedelijk af en toe te bureaucratisch, maar in verschillende onderdelen kun je echt het verschil maken.
Pluspunten
Eindeloos doorgroeien, werk- en privebalans
Minpunten
Bureaucratie
Mooi bedrijf met veel mogelijkheden tot ontwikkeling waar hard wordt gewerkt.
Pluspunten
Vrijheid
Minpunten
Hoge werk- en prestatiedruk
Prive en werk kan hier niet gescheiden worden want je hebt geen prive. De trainingen zijn wel goed onderbouwd en helpen ook echt om verder te komen. De bedrijfscultuur is meer een kinderdag verblijf met onhandelbare kinderen. Het moeilijkste van de baan is je mond dicht houden als mensen niet re presentatief op werk komen! Het leuke aan deze baan was echt de trainingen die leerzaam waren en de coach gesprekken elke week plaats vonden.
Pluspunten
Veel trainingen
Minpunten
Lange eentonige werkdagen
Goede werkgever, leuke collega's, goede balans tussen zakelijk en privé
leuke bedrijf. Ik heb er met veel plezier gewerkt.
een typische dag op werk bevatten op tijd zijn 15 minuten van te voren om je pc op te kunnen starten eenmaal opgestart inloggen voor uren, programma's opstarten vervolgens klaar maken voor de aanvang van klanten die storing hadden met eventueel hardware/ software het bieden van hulp met Empathies vermorgen voor klanten om ze te woord staan die niet altijd evenveel Empathie hadden voor jou klanten hun koopmotief te achterhalen en hun over te halen om die van kpn te gebruiken het leukste dat ik vondt van me baan was klanten helpen en het gaf me een voldoening om hun ondanks hun nare ervaringen toch nog het gesprek te kunnen afsluiten waarbij ik wist de klant was tevreden probleem opgelost !
Pluspunten
het werksfeer
Minpunten
doorgroei
Werken bij KPN is geweldig altijd heel erg naar mijn zin gehad. KPN staat voor hun medewerkers goede leer mogelijkheden en vernieuwend.
Binnen een groot bedrijf als KPN kun je gemakkelijk veel verschillende ontwikkeltrajecten doormaken en continu de uitdaging opzoeken.
Super leuke werkgever, super leuk team, iedereen werkt hard. Hier heb ik geleerd te luisteren naar wat er niet gezegd wordt, geleerd een gesprek te leiden en geleerd structuur aan te brengen in je verhaal.
Pluspunten
vers fruit op het werk
Minpunten
vers fruit op het werk wat binnen een uur op is
Zeer professionele organisatie die heel veel heeft geĂŻnvesteerd in de finance organisatie. Veel ontwikkelingsmogelijkheden. CarriĂšre mogelijkheden nemen echter in hoog tempo af door de vele reorganisaties en het kleiner worden van de onderneming. Toekomst als zelfstandig bedrijf uiterst onzeker,
Pluspunten
Veel ruimte voor ontwikkeling, 'nieuwe werken'
Minpunten
zeer instabiele omgeving met veel reorganisaties
miste op dat moment uitdaging. Verder een prima! baan. collega's waren leuk. Werk was saai, vandaar! dat ik op zoek ging naar meer uitdaging.