KPN
Review over KPN van een medewerker

super baan!

21 februari 2017
Dit is een baan waar ik de beste 9 maanden heb gehad. Ik heb super veel ervaring opgedaan, de sfeer en collega's waren super en alles was super goed in balans (werktijden etc.) Door de relax, maar zakelijke sfeer was het super om hier te werken en geen enkele dag was hetzelfde. Je krijgt ook een opleidingsbudget om je vaardigheden mee uit te breiden en jezelf te ontwikkelen.
Pluspunten
collega's, werktijden, gratis parkeren, reiskostenvergoeding
Minpunten
29 mei 2020
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) - Amsterdam
In het begin dat ik voor de KPN ging werken zat ik vol ideeën, barstte van de energie en was ontzettend gemotiveerd. Maar al na een paar maanden was daar weinig meer van over. Zo werd het mij duidelijk dat promoties bijv.gegund worden aan vriendjes, willen ze van je af om wat voor reden dan ook dan zeggen ze dit niet tegen je maar wordt je onderdeel van een smerig spelletje dat zich achter je rug afspeelt en waar je langzamerhand achterkomt. Mijn managers waren grootmeesters in een spelletje schaak met de medewerker als inzet. Aan het eind van de rit heb jij het gedaan en de leiding wast haar handen in onschuld.
23 april 2020
Administratief medewerker (voormalige medewerker) - Amersfoort
Op de afdeling waar ik gewerkt heb heerstte een angstcultuur. Niemand durfde zijn mond open te doen. Bang om ontslagen te worden want er werd gedreigd met slecht nieuwsgesprekken als gestelde doelen niet werden gehaald of afspraken niet werden nageleefd. Als je bijv. een mail niet beantwoordt die de manager aan jou heeft gestuurd kan je dit al een negatieve beoordeling opleveren. Er wordt bewust afstand gecreëerd en eigen inbreng wordt niet getolereerd. Zo lang je maar 'ja en amen' zegt is er niks aan de hand. Managers zijn niet gemakkelijk benaderbaar en niet zichtbaar aanwezig op de vloer.
3 november 2019
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) - Beek
Ik heb koud 2 maanden bij KPN als verkoop adviseur in opleiding gewerkt. En dat beviel me heel erg goed. Een leuk team, fijne sfeer en algehele leuke werkdagen. In mijn vorige dienstverbanden heb ik zeker anders meegemaakt. Helaas heb ik verleden week te horen gekregen, totaal onverwacht, dat ze niet meer met me verder zouden gaan. Een echte reden gaven ze niet, anders dan dat er wat "dingetjes" waren. In de winkel is geen werkdag hetzelfde. Je helpt mensen zo goed en aandachtig mogelijk en er wordt van je verwacht, wanneer (potentiële)klanten nog geen diensten afnemen van KPN, jij ze uiteraard overhaald. Dit was voor mij erg moeilijk, ondanks dat ik wel goede cijfers behaalde. Voor menig ander zal hier ook echt de groei moeten plaatsvinden. Bij KPN kun je ook gebruik maken van hun Academy, met dit middel kun je via het bedrijf leuke opleidingen doen. KPN investeerd in personeel en dat vind ik heel erg goed. Desondanks vind ik het heel erg dat ik er niet meer mag werken. Ook is het erg jammer dat dit van de manager kwam, die waarschijnlijk geen goede band met me had. Dit is dus wel iets om waakzaam voor te zijn. KPN hanteerd een duidelijke Waterfall structuur en heeft overal mensen voor. Het is een grote organisatie en als je de verkeerde mensen tegen je hebt, betekend dit dat zij je groei en mogelijkheden belemmeren. Spijtig, maar dat is niet anders. Verder was het echt een heerlijk bedrijf om voor te mogen werken.