KPN
Review over KPN van een medewerker

Leuk werk

10 december 2020
Met plezier heb ik hier gewerkt en heb ook veel geleerd.Goed betaalde baan die je naast je studie kon doen.Moeilijkste taak was de sales. Maar een uitdaging is altijd leuk!
Pluspunten
Goed betaald
10 februari 2021
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) - Rotterdam
Geen mogelijkheid om na de lockdown op kantoor te werken
Pluspunten
Bonussen voor sales
Minpunten
Je word veel in de gaten gehouden
28 januari 2021
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) - Groningen
Kpn is een gigantisch grote speler op de telecom markt, met alle gevolgen van dien. Er zijn zoveel backoffice afdelingen binnen kpn, dat het echt onoverzichtelijk wordt. Voor klanten van kpn zijn WIJ, direct achter de telefoon, de stem van KPN. Maar wij kunnen heel weinig direct oplossen voor klanten, en wij hebben ook weinig inzicht in wat er precies gebeurt met eventuele tickets voor backoffice afdelingen. De klant is vaak de dupe en wij achter de telefoon krijgen de volle laag. De gesprekken waar je na een half uur de tv weer op het juiste kanaal krijgt samen met de klant geven voldoening, en er zijn echt genoeg klanten met wie je een leuk gesprek hebt en die je goed kan helpen. Maar er zijn ook heel veel lastige gesprekken waar er tegen je wordt geschreeuwd/gescholden, en waar er soms zoveel misgaat dat je samen met de klant boos wordt op kpn. Het kennisniveau van veel medewerkers is benedenpeil, hierdoor geven collega's verkeerde informatie of worden klanten gewoon niet goed geholpen en moet iemand anders het oplossen en de klant terugbellen. De training moet minimaal nog een week langer, zelfs in mijn laatste maand bij KPN heb ik nog heel veel kennis opgedaan waarvan ik wilde dat ik het veel eerder wist. Verder merkte ik intern in het bedrijf dat er door management veel focus is op de toekomst, het netwerk in Nederland zijn, meegaan met de tijd, investeren in technologie, kortom, een beetje aandeelhouders paaien. De focus op klanten is een beetje weg, met een slecht interactief tv platform vol storingen, en moeilijk doen over het opsturen van een wifi versterker of een - meer...
Pluspunten
Topcollega's
Minpunten
Log bedrijf, weinig zelf op te lossen, veel lagen, weerstaand en stress, slecht salaries
5 oktober 2017
Klantadviseur (voormalige medewerker) - Ede
Leuk dynamisch werk doordat je in contact komt met verschillende klanten. Problemen op afstand oplossen en ervoor zorgen dat de klant weer kan genieten van de diensten die afgenomen worden bij KPN. Het zoeken naar een oplossing voor een probleem, en dan dat probleem oplossen is een geweldige kick, de dankbaarheid die je krijgt van de klant is de motivatie om verdere support te verlenen. Soms komen er situaties voor die lastig zijn of vervelend voor de klant. Dan is het de kunst om toch het gesprek op een goede manier af te ronden en de klant alsnog met een goed gevoel het gesprek te laten beeindigen. Het lastige in het werk is wel dat het toch soms erg vervelend is als een probleem niet opgelost kan worden. Je wilt de klant gewoon graag goed helpen. Intern bij het management en collegas is het erg dynamisch en gezellig. Dit komt omdat het een flexibele baan is waar alle lagen van de samenleving in werken. vele studenten die bijwerken naast hun studie. het management is gericht op resultaten en die kunnen ze bereiken door de sfeer te creeren waarin je niet bestraft wordt in fouten, maar er wordt gekeken naar een oplossing en hoe het in de toekomst beter gaat.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
problemen niet op kunnen lossen