KPN
Review over KPN van een medewerker

Een typische dag op Eindhoven

20 september 2012
Geen dag was hetzelfde. Er was altijd wat uitgezocht of sterk in de gaten gehouden diende te worden. Deadlines en SLA's die gehaald moesten worden. Meetings die er waren.Terugkoppeling naar collega's en naar de klant waren aan de orde van de dag. Wat ik geleerd heb is de samenwerking, de kennisoverdracht, karakters van zowel de klant als van mijn collega's, de moeilijkheidsgraad van communicatie en de kracht om binnen deze business unit gewerkt te hebben. De communicatie van de directie ( interne verschuivingen ) was niet optimaal, ondanks verwoede pogingen dit heikelpunt te verbeteren.Door de meerdere interne -organisatorische verschuivingen- was het niet altijd even duidelijk waar we naar toe gingen. En dat bracht een neerslachtig sfeer binnen de business unit. Desalnietemin deed ik wat ik moest doen en ambieerde.!! De grote vrijheid van handelen, de verantwoordelijkheid, de samenwerking met verschillende collega's en klanten brachten regelmatig vreugde in me en heb ik deze baan als leervol en prettig ervaren!!
Pluspunten
vrijheid van handelen, werkruimte, zelfstandigheid, leermogelijkheden
Minpunten
communicatie
23 juli 2020
Teammanager, Clustermanager (voormalige medewerker) - Landelijke
Top down structuur in een rode organisatie. Als het goed gaat met de aandelen dan is er lucht.
Pluspunten
faciliteiten waren boven gemiddeld goed te noemen
Minpunten
werkstress door tegenstrijdig heden
17 december 2019
Team lead - Operationeel Procesmanager (huidige medewerker) - Zoetermeer
KPN is een bedrijf waar er veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, en genoeg ontwikkel-doorgroei mogelijkheden zijn (en gestimuleerd wordt, mede door opleidingsbudget), en goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Je kunt genoeg kanten uit, en je eigen pad uit stippelen en het is natuurlijk waanzinnig mooi om met alle nieuwe ICT technologieën in aanraking te komen en bij het bedrijf te horen wat hier boven op zit. Wel is er nog steeds erg hierarchische cultuur (structuur) ervaar ik, al proberen ze het wel vlakker te maken, anders in te richten, en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak minder (geen) ontwikkeling en beweging bij collega's, en in sommige gevallen een angst cultuur en een werknemers populatie met collega's die dan bijvoorbeeld al 20 jaar of langer hetzelfde werk doen (dit geldt natuurlijk niet voor alle bedrijfsonderdelen en zal zeker verschillen per divisie). En in sommige gebouwen stimuleert de werkomgeving en bijbehorende apparatuur niet, we willen het wel aan onze klanten verkopen maar in de KPN kantoren zelf werken collega's toch nog vaak achter verouderde apparatuur en zit op verouderd meubilaire.
Pluspunten
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nog steeds erg hierarchische cultuur, structuur, al proberen ze het wel vlakker te maken en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak geen ontwikkeling bij collega's
21 mei 2020
Storingsmonteur telecom (huidige medewerker) - Eindhoven
Je krijgt een bedrijfswagen Je gebruikte voorraad wordt s nachts bijgevuld in je bedrijfswagen Je werkt zelfstandig bij klanten thuis of kantoor en in telefoon centrales of glasvezel hoofdverdelers. TeamManagers doen alles voor je zodat je je goed voeldtijdens en buiten werk, ze hebben een goed luisterend oor voor je meningen en verlangen.
  1. Een typische dag op Eindhoven