KMN Kind & Co

KMN Kind & Co Reviews

Leuke baan vol uitdagingen!

Uitgelichte review

KMN Kind & Co heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met het werken voor Kind en co als pedagogisch medewerker op een baby groep en als bso leidster, maar heb sinds kort de mogelijkheid gekregen om door te groeien naar senior pedagogisch medewerker.Tevens sta ik achter de positiviteit van het bedrijf dat ik ambassadrice ben geworden van Kind en co. Waardoor ik elke dag met een lach naar m`n werk toe ga is omdat ik top collega`s heb!

Pluspunten

Positiviteit, samenwerken, doorgroei mogelijkheden

Minpunten

Verschil in salaris tussen pm-er en senior is erg weinig

Groeiend en gezellig bedrijf

Ik werk ongeveer 7 jaar bij KMN Kind en Co, in die 7 jaar heb ik verschillende functies gehad en de mogelijkheid gekregen om door te groeien. Er zijn meerdere locaties waardoor er vaak wel een locatie echt bij je past. Geen dag is hetzelfde in de kinderopvang en dat maakt het werk afwisselend en uitdagend. De kinderen blij naar huis te zien gaan is het mooiste om te hebben voordat je klaar bent met werken. Kinderen zijn vaak eerlijk en dat is het mooie van dit werk, ze zullen zeggen als ze iets niet willen of iets niet leuk vinden, dan kan jij je kwaliteiten tevoorschijn toveren om het kind toch een leuke dag te bezorgen en die lach aan het einde van de dag te zien. Verbonden aan de locaties zijn de senior pedagogisch medewerkers en de cluster manager, daar kan je altijd terecht met vragen en zijn de lijntjes kort. Het is een prachtig groeiend bedrijf, die graag meegaat met de tijd van nu.

Pluspunten

Afwisselend werk

Fijne collega's, open communicatie, vrijheid in wat je wilt doen met de kinderen.

Ik werk al lang bij KMN kinden co en ervaar dit als een goede werkplek. Je hebt ruimte in het aanbieden van activiteiten met de kinderen en kan zo inspelen op behoeftens wat ze willen. Daarbij werken we ook met thema's, oa Puk waarmee je verschillende ontwikkelingsgebieden stimuleert.

Pluspunten

Je eet pedagogisch meemet de kinderen

Minpunten

Bedrijfskleding

Leuke locatie

In het begin als uitzendkracht overal gewerkt, verschillende locaties en dus ook verschillende gewoontes meegemaakt. Later als vaste invalkracht op één locatie gewerkt, zo leerde ik de kinderen en ouders beter kennen. En daarna vast contract gekregen en een vaste groep, wat superfijn was! Gedurende de tijd veel meegemaakt, zoals strenge maatregelen waardoor er veel stress onder collega's ontstond, en een erg strak schema voor de kinderen. Daarna kwam de eerste lockdown, en de tweede. Die zorgden ook voor de nodige onrust. Gelukkig is nu alles weer terug naar normaal en kunnen we hele leuke activiteiten doen met de kinderen!

Minpunten

JUS-uren (gelukkig is dat nu afgeschaft maar we ondervinden nog de gevolgen ervan), Vaak zitten bso's gevestigd in schoolgebouwen en niet altijd is de samenwerking optimaal

Kind en Co heeft een gezellige, fijne sfeer waar je je werk goed kan doen.

Sinds dat ik als invalkracht ben begonnen bij Kind en Co, ga ik met plezier naar het werk. Elke dag is anders, de kinderen die ik zie en de leuke gezellige sfeer. Ik vind het ontzettend leuk om met kinderen te werken en ik had nooit verwacht dat ik met zoveel plezier naar mijn werk ga!☺️

Pluspunten

De gezellige sfeer die er rond hangt

Minpunten

Soms de lange dagen

Gezellige werkomgeving

Het werken met de diverse leeftijden 0-4 jaar is erg leuk. De afwisseling met baby en peuter, de verschillende activiteiten die je aan kan bieden is mooi om te zien in de ontwikkelingsgebieden. Je bouwt een goede band op met collega's in het vaste team. Door op een vaste groep te werken bouw je ook een mooie band met de kinderen op.

Pluspunten

Eten inbegrepen, mooie band met kinderen en leidsters.

Minpunten

Je kan moeilijk weg van werk mocht er iets zijn.

Gezellige werkplek

Een fijne werkplek met een goede sfeer. Het werk ia afwisselend en na 14 jaar ga ik nog altijd met plezier naar mijn werk!

Gezellige werkomgeving met doorgroeimogelijkheden

Ik werk al 12 jaar in hetzelfde bedrijf, ik heb diverse trainingen en cursussen gehad die waardevol zijn voor de rest van mij carrière.

Hardwerken weinig waardering

Hardwerken Druk opvoeren Geen omkijk bij ziekte Veel alleen werken met te veel kinderen Laten cursussen niet zelf herhalen moet je op eigen kosten doen Lieve kinderen en ouders die naar je omkijken en willen helpen waarbij kan

Pluspunten

Lieve kinderen en ouders

Minpunten

Geen overuren schijven, geen cursussen, geen medeleven naar ziekte, alleen op de groep met te veel kinderen en duidelijke baas en medewerker.

Goed bedrijf om te werken

Ik weet niet hoe het op andere locaties is maar de plekken waar ik werkte was ik te spreken over het contact met collega's. Het nadeel is wel dat er vanuit wet- en regelgeving aardig wat te stellen is rondom werken met kinderen, dat is ook logisch maar voor mij persoonlijk vond ik het soms jammer om zoveel met de regels bezig te zijn, dat is tijd die ik niet met kinderen bezig was.

organisatie die pretendeert dat ze oog hebben voor het kind maar dit in werkelijkheid voornamelijk op papier doet

Kind en Co is een grote organisatie die de prioriteit legt bij het presenteren van hun kwaliteiten op papier maar het gevolg is dat het bijhouden van die hele papierwinkel ten koste gaat van de aandacht voor het kind. Door de enorme grootte van de organisatie en de verschillende geledingen, wordt er veel teveel langs elkaar heen gecommuniceerd en gaat er veel mis. Ik heb er bijna 2 jaar gewerkt maar nog nooit de manager op de werkvloer gezien, terwijl de kinderen er waren. Ik heb heel veel in privétijd aan werkzaamheden voor de groep gedaan, maar mocht nergens tijd compenseren. Sterker nog; toen mijn vriend voor een opname naar het ziekenhuis moest, werd deze tijd gewoon van mijn verlof afgeschreven. Het is voornamelijk geven bij Kind en Co en verwacht daar niets voor terug .

Fijn bedrijf

Fijn bedrijf om te werken, Ligt eraan per locatie.

Leerzame werkomgeving

Als stagiare en oproepkracht heb ik gedurende mijn opleiding mijn leerbaan vorm kunnen geven en de nodige competenties behaald met behulp van mijn inzet en begeleiding.

Pluspunten

Goede begeleiding

Minpunten

Korte werkdagen BSO

zwangerschaps vervanging gedaan

Kind en co is een goede organisatie, ik werkte op een locatie in Zeist. Heb daar veel geleerd.

Pluspunten

veel open deuren beleid

Minpunten

het was wat rommelig ivm collega"s die weggingen

Pioneren en samenwerken

Iedere dag is weer anders op een kinderdagverblijf of op een BSO. Dat biedt dus telkens weer nieuwe uitdagingen. Samenwerking en goede communicatie vind ik van groot belang! Wanneer kinderen blij en tevreden aan het eind van de dag weer naar huis gaan, ben ik pas tevreden. "De klant is tenslotte koning!" Daarnaast is een flexibele houding onmisbaar in deze branche. Ik ben van mening dat ik flexibel en spontaan ben. Wanneer je aan het einde van de dag ook de ouders/verzorgers tevreden naar huis ziet gaan, ben ik geslaagd in mijn taak. Voor kinderen moet de opvang veilig, vertrouwd en gezellig zijn!

Pluspunten

Goede samenwerking

Minpunten

Veel administratie

bedrijf is erg met de de crisis en geld bezig en niet meer met personeel en clienten

Op zich was het werk toen ik begon erg leuk en was er veel mogelijk. maar toen het bedrijf werd overgenomen door KMN werd het te groot. en werd het personeel ipv een mens een nr. Er werd niet meer naar de input van de werkvloer geluisterd. Ook zijn er natuurlijk goede dingen gebeurd ik heb mijn opleiding daar gedaan en een deel hiervan is door hun betaald, ook hebben ze aardig wat tijd in mij gestoken in mijn begeleiding hiervan dit was wel veel in de begin fase van KMN. Wel vond ik het werk met kinderen erg leuk. Helaas had ik het idee dat het bedrijf dat niet vond en kwamen de kinderen op de 2e plaats

Pluspunten

veel plezier gehad van en met de kinderen

Minpunten

We kregen meer administratief werk minder aandacht voor kinderen

Invallen op verschillende locaties

Elke dag is anders, omdat je nooit op dezelfde locaties werkt. Lastig dat je geen band kan opbouwen met de kinderen. Gezellige collega's maar daar heb je wel weinig contact mee door de verschillende locaties. Lastig dat je nooit weet wanneer en hoeveel je kan werken.

Leuk team, goede werksfeer Cursussen gevolgd en bijscholing Het werken met o.a. kinderen met autisme en gedragsproblemen was voor mij erg leerzaam en uitdagend.

Mogelijkheden te over door de vele vestegingen.

Doordat het bedrijf zo groot is zijn er veel ontplooings mogelijkheden. ik heb op verschillende vestigingen gewerkt waardoor ik erg veel ervaring heb opgedaan. ondanks dat het een bedrijf is werkt het op iedere locatie toch weer anders.

Pluspunten

grote colegialietijd

Minpunten

dezelfde zaken vaak met andere opnieuw moeten bespreken.

Prettige werkgever voor MBO-ers

Ik heb EHBO en brandveiligheid geleerd.Op een dag ben je bezig met het welzijn van groepen kinderen.De directie komt niet in contact met medewerkers, daarvoor is de organisatie te groot. Er zijn seniors en managers.Collega's zaten op een ander niveau dan ik, vandaar wrijvingen.Moeilijkste: beperkt worden door regeltjes.Leukste: de kinderen.

Pluspunten

mooie locaties, ze doen hun best met feestjes etc, salaris was ok, p&o afdeling werkt hard voor haar werknemers als er echt iets is.

Minpunten

reiskosten pas vanaf 11 km, geen doorgroeimogelijkheden, grote organisatie waardoor je een nummertje bent, weinig bewegingsvrijheid voor nieuwe ideeën.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij KMN Kind & Co. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.7

• KMN Kind & Co