KMN Kind & Co
Ik weet niet hoe het op andere locaties is maar de plekken waar ik werkte was ik te spreken over het contact met collega's. Het nadeel is wel dat er vanuit wet- en regelgeving aardig wat te stellen is rondom werken met kinderen, dat is ook logisch maar voor mij persoonlijk vond ik het soms jammer om zoveel met de regels bezig te zijn, dat is tijd die ik niet met kinderen bezig was.
Hardwerken Druk opvoeren Geen omkijk bij ziekte Veel alleen werken met te veel kinderen Laten cursussen niet zelf herhalen moet je op eigen kosten doen Lieve kinderen en ouders die naar je omkijken en willen helpen waarbij kan
Pluspunten
Lieve kinderen en ouders
Minpunten
Geen overuren schijven, geen cursussen, geen medeleven naar ziekte, alleen op de groep met te veel kinderen en duidelijke baas en medewerker.
Kind en Co is een grote organisatie die de prioriteit legt bij het presenteren van hun kwaliteiten op papier maar het gevolg is dat het bijhouden van die hele papierwinkel ten koste gaat van de aandacht voor het kind. Door de enorme grootte van de organisatie en de verschillende geledingen, wordt er veel teveel langs elkaar heen gecommuniceerd en gaat er veel mis. Ik heb er bijna 2 jaar gewerkt maar nog nooit de manager op de werkvloer gezien, terwijl de kinderen er waren. Ik heb heel veel in privétijd aan werkzaamheden voor de groep gedaan, maar mocht nergens tijd compenseren. Sterker nog; toen mijn vriend voor een opname naar het ziekenhuis moest, werd deze tijd gewoon van mijn verlof afgeschreven. Het is voornamelijk geven bij Kind en Co en verwacht daar niets voor terug .
Fijn bedrijf om te werken, Ligt eraan per locatie.
Als stagiare en oproepkracht heb ik gedurende mijn opleiding mijn leerbaan vorm kunnen geven en de nodige competenties behaald met behulp van mijn inzet en begeleiding.
Pluspunten
Goede begeleiding
Minpunten
Korte werkdagen BSO
Kind en co is een goede organisatie, ik werkte op een locatie in Zeist. Heb daar veel geleerd.
Pluspunten
veel open deuren beleid
Minpunten
het was wat rommelig ivm collega"s die weggingen
Iedere dag is weer anders op een kinderdagverblijf of op een BSO. Dat biedt dus telkens weer nieuwe uitdagingen. Samenwerking en goede communicatie vind ik van groot belang! Wanneer kinderen blij en tevreden aan het eind van de dag weer naar huis gaan, ben ik pas tevreden. "De klant is tenslotte koning!" Daarnaast is een flexibele houding onmisbaar in deze branche. Ik ben van mening dat ik flexibel en spontaan ben. Wanneer je aan het einde van de dag ook de ouders/verzorgers tevreden naar huis ziet gaan, ben ik geslaagd in mijn taak. Voor kinderen moet de opvang veilig, vertrouwd en gezellig zijn!
Pluspunten
Goede samenwerking
Minpunten
Veel administratie
Op zich was het werk toen ik begon erg leuk en was er veel mogelijk. maar toen het bedrijf werd overgenomen door KMN werd het te groot. en werd het personeel ipv een mens een nr. Er werd niet meer naar de input van de werkvloer geluisterd. Ook zijn er natuurlijk goede dingen gebeurd ik heb mijn opleiding daar gedaan en een deel hiervan is door hun betaald, ook hebben ze aardig wat tijd in mij gestoken in mijn begeleiding hiervan dit was wel veel in de begin fase van KMN. Wel vond ik het werk met kinderen erg leuk. Helaas had ik het idee dat het bedrijf dat niet vond en kwamen de kinderen op de 2e plaats
Pluspunten
veel plezier gehad van en met de kinderen
Minpunten
We kregen meer administratief werk minder aandacht voor kinderen
Elke dag is anders, omdat je nooit op dezelfde locaties werkt. Lastig dat je geen band kan opbouwen met de kinderen. Gezellige collega's maar daar heb je wel weinig contact mee door de verschillende locaties. Lastig dat je nooit weet wanneer en hoeveel je kan werken.
Leuk team, goede werksfeer Cursussen gevolgd en bijscholing Het werken met o.a. kinderen met autisme en gedragsproblemen was voor mij erg leerzaam en uitdagend.
Doordat het bedrijf zo groot is zijn er veel ontplooings mogelijkheden. ik heb op verschillende vestigingen gewerkt waardoor ik erg veel ervaring heb opgedaan. ondanks dat het een bedrijf is werkt het op iedere locatie toch weer anders.
Pluspunten
grote colegialietijd
Minpunten
dezelfde zaken vaak met andere opnieuw moeten bespreken.
Ik heb EHBO en brandveiligheid geleerd.Op een dag ben je bezig met het welzijn van groepen kinderen.De directie komt niet in contact met medewerkers, daarvoor is de organisatie te groot. Er zijn seniors en managers.Collega's zaten op een ander niveau dan ik, vandaar wrijvingen.Moeilijkste: beperkt worden door regeltjes.Leukste: de kinderen.
Pluspunten
mooie locaties, ze doen hun best met feestjes etc, salaris was ok, p&o afdeling werkt hard voor haar werknemers als er echt iets is.
Minpunten
reiskosten pas vanaf 11 km, geen doorgroeimogelijkheden, grote organisatie waardoor je een nummertje bent, weinig bewegingsvrijheid voor nieuwe ideeën.