Kind & Co Ludens

40: Kind & Co Ludens reviews van werknemers

40 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 42 reviews

veel feesten... leuke grote feesten wel. Verdiend wel slecht. management minder goed. Je mag wel mee eten met de kinderen.

Pluspunten

meeten met de kinderen

Minpunten

salaris

Warme en prettige werkgever

Ludens is een fijn en warm bad om in te werken. Ondanks de gigantische werkdruk die de kinderopvang ervaart hangt er wel saamhorigheid. Het management probeert ondanks de werkdruk die zij ervaren en de wet en regelgeving te zoeken naar mogelijkheden en denken in oplossingen en niet in problemen.Helaas zijn de doorgroeimogelijkheden minimaal bij ludens. Hopelijk komt hier in de toekomst verandering in en wordt er gekeken naar de kwaliteiten die mensen hebben in plaats van naar de zaken die ze niet hebben denk aan ervaringen.

Pluspunten

fijn team, denken in mogelijkheden, saamhorigheid

Minpunten

doorgroei mogelijkheden

Informatie over Kind & Co Ludens

Gebaseerd op 6 enquêtereacties
Mensen waarderen:
  • Algemeen gevoel van werkgeluk
  • Werk dat energie geeft
  • Duidelijk doel
Verbeterpunten
  • Geen stress

Gezellige omgeving! Lieve collega's. Thuis gevoel!

Ik heb drie jaar bij Kind en Co, BSO Onder de bogen te Utrecht Leidsche Rijn gewerkt. Lieve, vriendelijke collega's. Met wie ik zo veel mooie herinneringen gemaakt heb gedurende drie jaar waardoor ik het heel erg moeilijk vond om afscheid te nemen. Het voelde thuis, letterlijk en figuurlijk! Ik kwam voor eventjes werken voor Onder de bogen maar voordat ik het wist was het al drie jaar geworden. Deze locatie heeft een mooie, grote ruimtes waar je verschillende activiteiten kunt bieden, denk aan bv: sporten, koken,proefjes en natuurlijk veel knutselen. Het is heel gevarieerd dus!

Leuke locatie met lieve kinderen en sport mogelijkheden

Bij Schatgravers was het altijd erg gezellig. De kinderen hebben hier genoeg keuze tussen activiteiten, spelletjes, tekenen, bouwen, koken en sporten. Het sprak mij erg aan dat er buiten veel ruimte was om te spelen en te sporten. Verder is er één keer per week een gymzaal gehuurd om hier lekker te sporten met de kinderen. De collega's zijn erg fijn om mee samen te werken en van "bovenaf" was de sfeer altijd professioneel, maar ook warm. Hier kan je alles zeggen wat je wilt.

Stressvol en ongewardeerd

Weinig salarisNauwelijk doorgroeimogelijkhedenVeel oproepkrachtenWeinig vaste medewerkersStressvol

Prima werkgever

Ik heb een flexcontract en kom daardoor op verschillende locaties. Dat is voor mij afwisselend en boeiend. Werkgever is goed, loon is goed en de meeste collegae zijn vriendelijk.

Hard werken maar ook gezelligheid

Ik heb heel wat jaren gewerkt voor Kind en Co. Veel mooie, leuke en leerzame momenten meegemaakt. Maar de koek was inmiddels op. Er is veel veranderd in de afgelopen jaren. Door personeels gebrek, vind ik, dat iedereen maar aangenomen wordt (voor hogere uurlonen dan huidig personeel!). Veel lopen de kantjes ervan af (in mijn ogen) hier mag echt meer mee gedaan worden (neem je personeel serieus!) Hierdoor gaat de kwaliteit en professionaliteit achteruit. Zonde want het is een pracht bedrijf. Alleen moet Kind en Co het vaste personeel, die er altijd zijn meer gaan waarderen...

Pluspunten

Eigen inbreng, veel vrijheid, elke dag plezier door en met de kinderen

Minpunten

Geen voorrang kinderopvang (eigen kind), geen vergoeding parkeerkosten, buffer-uren, de waardering

Prima organisatie

Fijne organisatie om voor te werken. Heb op 2 vaste locaties als bbler gewerkt. Beide locaties weinig begeleiding die mag verwachten als bbler. Je wordt constant overal ingezet als er mensen ergens tekort zijn. Erg vervelend. Nu ben ik klaar met mijn opleiding en kan ik bij kind en co blijven. Alleen als je wilt onderhandelen over salaris kan dit niet ivm organisatiebrede afspraken die zijn gemaakt. Ik ga dus als bbler naar afgestudeerde pm maar 1 trede qua slaaris omhoog. Erg weinig dus ten opzichte van een leerling salaris. Nu toch maar aan het verder kijken. Ook jammer dat kdv voornamelijk nu verticale groepen zijn en weinig horizontale (peuter)groepen.

Woooow!

Slechtste bedrijf ooit!! Maar ik zou het toch aanraden aan mijn "vrienden" uit wraak, hahaha!

Groeiend en gezellig bedrijf

Ik werk ongeveer 7 jaar bij KMN Kind en Co, in die 7 jaar heb ik verschillende functies gehad en de mogelijkheid gekregen om door te groeien. Er zijn meerdere locaties waardoor er vaak wel een locatie echt bij je past. Geen dag is hetzelfde in de kinderopvang en dat maakt het werk afwisselend en uitdagend. De kinderen blij naar huis te zien gaan is het mooiste om te hebben voordat je klaar bent met werken. Kinderen zijn vaak eerlijk en dat is het mooie van dit werk, ze zullen zeggen als ze iets niet willen of iets niet leuk vinden, dan kan jij je kwaliteiten tevoorschijn toveren om het kind toch een leuke dag te bezorgen en die lach aan het einde van de dag te zien. Verbonden aan de locaties zijn de senior pedagogisch medewerkers en de cluster manager, daar kan je altijd terecht met vragen en zijn de lijntjes kort. Het is een prachtig groeiend bedrijf, die graag meegaat met de tijd van nu.

Pluspunten

Afwisselend werk

Fijne collega's, open communicatie, vrijheid in wat je wilt doen met de kinderen.

Ik werk al lang bij KMN kinden co en ervaar dit als een goede werkplek. Je hebt ruimte in het aanbieden van activiteiten met de kinderen en kan zo inspelen op behoeftens wat ze willen. Daarbij werken we ook met thema's, oa Puk waarmee je verschillende ontwikkelingsgebieden stimuleert.

Pluspunten

Je eet pedagogisch meemet de kinderen

Minpunten

Bedrijfskleding

Leuke locatie

In het begin als uitzendkracht overal gewerkt, verschillende locaties en dus ook verschillende gewoontes meegemaakt. Later als vaste invalkracht op één locatie gewerkt, zo leerde ik de kinderen en ouders beter kennen. En daarna vast contract gekregen en een vaste groep, wat superfijn was! Gedurende de tijd veel meegemaakt, zoals strenge maatregelen waardoor er veel stress onder collega's ontstond, en een erg strak schema voor de kinderen. Daarna kwam de eerste lockdown, en de tweede. Die zorgden ook voor de nodige onrust. Gelukkig is nu alles weer terug naar normaal en kunnen we hele leuke activiteiten doen met de kinderen!

Minpunten

JUS-uren (gelukkig is dat nu afgeschaft maar we ondervinden nog de gevolgen ervan), Vaak zitten bso's gevestigd in schoolgebouwen en niet altijd is de samenwerking optimaal

Leuke baan vol uitdagingen!

Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met het werken voor Kind en co als pedagogisch medewerker op een baby groep en als bso leidster, maar heb sinds kort de mogelijkheid gekregen om door te groeien naar senior pedagogisch medewerker.Tevens sta ik achter de positiviteit van het bedrijf dat ik ambassadrice ben geworden van Kind en co. Waardoor ik elke dag met een lach naar m`n werk toe ga is omdat ik top collega`s heb!

Pluspunten

Positiviteit, samenwerken, doorgroei mogelijkheden

Minpunten

Verschil in salaris tussen pm-er en senior is erg weinig

Kind en Co heeft een gezellige, fijne sfeer waar je je werk goed kan doen.

Sinds dat ik als invalkracht ben begonnen bij Kind en Co, ga ik met plezier naar het werk. Elke dag is anders, de kinderen die ik zie en de leuke gezellige sfeer. Ik vind het ontzettend leuk om met kinderen te werken en ik had nooit verwacht dat ik met zoveel plezier naar mijn werk ga!☺️

Pluspunten

De gezellige sfeer die er rond hangt

Minpunten

Soms de lange dagen

Gezellige werkomgeving

Het werken met de diverse leeftijden 0-4 jaar is erg leuk. De afwisseling met baby en peuter, de verschillende activiteiten die je aan kan bieden is mooi om te zien in de ontwikkelingsgebieden. Je bouwt een goede band op met collega's in het vaste team. Door op een vaste groep te werken bouw je ook een mooie band met de kinderen op.

Pluspunten

Eten inbegrepen, mooie band met kinderen en leidsters.

Minpunten

Je kan moeilijk weg van werk mocht er iets zijn.

Gezellige werkplek

Een fijne werkplek met een goede sfeer. Het werk ia afwisselend en na 14 jaar ga ik nog altijd met plezier naar mijn werk!

Gezellige werkomgeving met doorgroeimogelijkheden

Ik werk al 12 jaar in hetzelfde bedrijf, ik heb diverse trainingen en cursussen gehad die waardevol zijn voor de rest van mij carrière.

Collega's leuk, leiding waardeloos

Met collega's onderling was het werken erg prettig, alleen werd het werk door de leiding vaak erg moeilijk gemaakt. Moest ieder extra kwartiertje vooraf aanvragen en alle aankopen vooraf verantwoorden. Bijna alle administratie en bijkomende zaken dienen uitgevoerd te worden terwijl de kinderen op de groep zijn (BSO) en mogelijkheden tot intern overleg buiten groepstijd is er niet nauwelijks

Pluspunten

Collega's

Minpunten

Leiding die de zelfstandigheid ondermijnt

Officiële reactie van Kind & Co Ludens

4 december 2020
Wat vervelend te lezen dat je dit zo hebt ervaren bij bij één van onze locaties, dat is niet hoe we willen dat er gewerkt wordt. Zou je mij eens willen bellen zodat we dit kunnen bespreken? We leren er namelijk graag van! Klaartje van Dillen, manager HR.

Hardwerken weinig waardering

Hardwerken Druk opvoeren Geen omkijk bij ziekte Veel alleen werken met te veel kinderen Laten cursussen niet zelf herhalen moet je op eigen kosten doen Lieve kinderen en ouders die naar je omkijken en willen helpen waarbij kan

Pluspunten

Lieve kinderen en ouders

Minpunten

Geen overuren schijven, geen cursussen, geen medeleven naar ziekte, alleen op de groep met te veel kinderen en duidelijke baas en medewerker.

Goed bedrijf om te werken

Ik weet niet hoe het op andere locaties is maar de plekken waar ik werkte was ik te spreken over het contact met collega's. Het nadeel is wel dat er vanuit wet- en regelgeving aardig wat te stellen is rondom werken met kinderen, dat is ook logisch maar voor mij persoonlijk vond ik het soms jammer om zoveel met de regels bezig te zijn, dat is tijd die ik niet met kinderen bezig was.

Mensgerichte organisatie om voor te werken

Bij Ludens kun je echt jouw talenten en vaardigheden inzetten tijdens je werk! Er wordt naar je geluisterd en samen met het team wordt er hard gewerkt om elke dag weer goede opvang te bieden aan alle kinderen op het KDV en BSO. Hoe tof is het om in de binnenstad van Utrecht te werken?

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kind & Co Ludens. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Meer informatie over Kind & Co Ludens in populaire locaties

• Kind & Co Ludens