Kessler Stichting

Kessler Stichting Reviews

Heb een leuke tijd gehad. Hoop daar nog eens te kunnen werken
Pluspunten
Geen dag is het zelfde
Minpunten
Veel verantwoordelijkheden
Binnen team Zamenhof voel ik me thuis. Waardering vanuit management is matig. Zelfsturend team blijkt vaak niet makkelijk te zijn. Naast eigen functoe zijn er tal van nevenactiviteiten doe ook op je bord komen. Salaris/werk verhouding is matig.
Ik heb hier jaren geleden gewerkt. Nog voor de verbouwing van het (moederhuis) op de la reyweg.
Recent ben ik begonnen bij de Kesslerstichting als traject-ondersteuner/begeleider bij mensen met verschillende problematiek. Ik heb ervaring bij andere organisaties binnen hetzelfde werkveld en ik merk dat de kwaliteit bij de Kesslerstichting hoog in het vaandel staat. Als nieuwe medewerker heb ik mij ontzettend welkom gevoeld en de werksfeer is heel prettig. Ik ben dankbaar dat ik bij de Kesslerstichting terecht ben gekomen. De werkbegeleiding is erg goed. Als nieuwe medewerker komen er veel zaken op je af, en de werkdruk wordt geleidelijk opgebouwd waardoor ik (zonder stress) en met veel werkplezier naar mijn werk ga. Bij de Kesslerstichting is er sprake van een zelfsturend team, dit biedt veel vrijheid om je werk als professional goed uit te voeren, zonder al te veel bureaucratie wat je vaak ziet in de zorg. Daarnaast kan je bij iedereen goed terecht voor vragen, zodat je snel je werkzaamheden kunt hervatten. Binnen de huidige bedrijfscultuur heb ik heel sterk het gevoel dat ik mezelf kan zijn als persoon, maar ook als professional. Dit zorgt ervoor dat ik mij goed kan excelleren als professional. Het team bestaat uit een samenstelling van professionals met veel ervaring maar ook mensen met minder ervaring. Waar de focus ligt op leren van en met elkaar. De methode die gebruikt wordt is samengesteld vanuit de Kesslerstichting. Dit is uitgegeven in een boekje; het competentiegericht werken. De kern van de begeleiding is om mensen die in de problemen zijn geraakt ook echt te helpen door het aanleren van vaardigheden, zodat zij op een duurzame manier hun eigen weg - meer...
Pluspunten
Fijne werksfeer
Hou van mensen helpen,die het moeilijk hebben gezellig
Pluspunten
goed
Minpunten
normaal
ik kreeg verantwoordelijkheid over anderen en om het werk uit te voeren. Het werk was niet moeilijk, en dat gaf mij de mogelijkheid om anderen te begeleiden. Ik hoefde geen dingen te doen die ik moeilijk vond. Daar waren genoeg andere mensen voor. goede stichting, leuk intitiatief om 2ehands kleding op een mooie frisse manier weer in de handel te zetten, en daarmee leerwerkmogelijkheden voor cliënten te bieden en mensen met een krappe portemonnee tegemoet te komen. t moeilijkste was als er een handelaar binnenkwam die de mooiste spullen wilde meenemen, en ook vroeg voordat het de winkel in kwam om het apart te houden, dat was niet de bedoeling en we moesten hem vriendelijk en beleefd proberen hem weer te laten vertrekken. ( weigeren kon niet omdat hij ook een klant was die geld in het laadje bracht, maar hij behoorde niet tot de doelgroep waar de winkel voor opgezet was.) Verder waas het een uitdaging om winkelmedewerkers met gedragsproblemen goed te begeleiden.
Pluspunten
vertrouwen, geen hoge werkdruk
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden op die afdeling
Vooruitstrevende organisatie waar je écht ruimte hebt om zelf mee te bouwen. Fijne gedreven collega's. Mooie bijzondere cliëntengroep (moet je natuurlijk wel liggen). Afwisselend werk met voelbare bijdrage aan onze samenleving.
Alhoewel het onder de teamleden zeer prettig werken was, waren er ook helaas teamleiders ( 4 ) die de werksfeer en werkdrukte verstoorde. Ook hier heb ik mogen leren hoe ermee om te gaan, dit koste veel geduld maar ook veel wijsheid. De werkzaamheden zelf heb ik van genoten. Het begeleiden en motiveren van daklozen, verslaafden en prostituees is een ervaring die ik de rest van mijn leven bij zou dragen en ben dankbaar dat ik dit werk heb mogen doen.
Pluspunten
leerzame ervaring
Minpunten
Teamleiders
Als ouderbegeleidster werk met de ouders en kinderen was mijn grote passie. Veel geleerd van mijn leidinggevende Heb met veel plezier gewerkt met mijn collega's Het was een leuke uitdaging om met een heel gezin te werken dit kan zowel het leukste zijn maar ook het moeilijkste.
Pluspunten
goede werksfeer
Minpunten
soms een hoge werk druk