Kamer van Koophandel

49: Kamer van Koophandel reviews van werknemers

Productief en systematisch

Gezellige collega's, maar heel hard werken. Soms wel repetitief werk.

Helaas

Net zo als bij de belastingdienst en het UWV.De collega's en relaties waren wel leuk

Werkgever toont altijd begrip en denkt mee

KVK denkt altijs met je mee, zodat jij je fijn voelt. Ik heb een super leuk team, en een goede leiding gevende die oprecht toont dat ze daar is waar nodig is.

Fijne collega´s en een dynamische werkomgeving

Vanaf de eerste dag had ik een goed gevoel bij de KVK.De "randzaken "zoals pasjes, logincodes waren snel geregeld.De begeleiding was collegiaal en goed.

Pluspunten

Goed bereikbaar met OV

Minpunten

Je moet je plekje vinden in een groep die over het algemeen al langere tijd samenwerkt.

Mooie tijd gehad bij de KvK

In de afgelopen jaren heeft de KvK gekozen voor een hoge mate van automatisering. Hierdoor kwamen veel banen te vervallen. Ik heb een reuze mooie tijd meegemaakt met leuke collega's. Leidinggevenden heb ik minder geluk mee gehad. Natuurlijk krijgen ze ook de opdrachten vanuit directie maar de manier waarop ze het overbrengen is niet altijd de juiste.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden en een prima privé/werk balans.

Minpunten

Steeds meer gericht op productie in plaats van advies.

Sociale omgeving met hoge ambities en kundige mensen

In de tijd dat ik werkzaam ben bij KVK is deze organisatie niet meer gestopt met veranderen. Zowel vanuit de wet op kamers van koophandel als vanuit de werkvloer volgen de veranderingen elkaar snel op. Dit biedt veel kansen voor de mensen die daarin willen investeren. KVK biedt daarnaast enorm veel mogelijkheden voor persoonlijke en zakelijke groei.

Heel sociaal en innovatie werkomgeving

Heel sociaal werkgever waar werk/prive goed in balans. Goede vooruitstrevend en innovatief IT organisatie waarbij je de nieuwste technieken heel snel in gebruik wordt genomen. Op dit moment werk ik in teams waar GraphQl, Docker en kubernetes al volop in gebruik is.

Pluspunten

Werk en prive zeker goed in balans. Verder heel veel nieuwe IT technieken

Minpunten

Geen auto van de zaak wel een OV kaart

Stimulans om het beste uit jezelf te halen

KVK biedt volop kansen om jezelf te ontwikkelen. Niet alleen door het volgen van (vak)opleidingen in- en extern, maar ook door de doorgroeimogelijkheden in andere functies. Dat heb ik mogen ervaren in de bijna 30 jaar die ik voor KVK werk. KVK is een organisatie die volop in beweging is. Zowel organisatorisch als inhoudelijk. 'Never a dull moment'. Sinds 2 jaar werk ik in een compleet ander vakgebied in een groeiend team. Met hulp van ervaren en zeer behulpzame collega's en het volgen van trainingen, verken ik dit nieuwe vakgebied. Ontzettend blij dat ik deze overstap heb mogen maken.

Fijne werkplek met maatschappelijke relevantie

Ik werk inmiddels al een paar jaar bij de Kamer van Koophandel en het bevalt nog steeds goed. Zoals elke plek kent de kamer ook nadelen en gaat het soms wat langzaam maar de goede punten steken er zeker bovenuit. Samenwerken, ruimte voor eigen ideeën en eigen verantwoordelijkheid vind hier elke dag. Daarnaast vindt ik het zelf belangrijk om maatschappelijke relevantie in mijn werk te vinden.

produktieve omgeving

Het leukste van de baan vond ik de waardering van de klanten en de samenwerking met collega's.

Veel keuze

Er is veel IT werk te doen bij KVK. Het mooie is dat je hier zelf je weg in kan kiezen. Op dit moment werk ik in een team aan een project waar ik zelf voor gekozen heb na wat rondvragen. Er wordt rekening gehouden of je positie voor jou wel de juiste uitdagingen biedt en daar kunnen ook aanpassingen voor gemaakt worden. De werkvoorzieningen zijn goed en als je iets nodig hebt ik dat altijd wel te regelen. Daarnaast heb ik over de voorwaarden niets te klagen en ga ik zonder tegenzin 5 dagen per week aan de slag.

Lang een goede werkgever geweest

Ook de KvK is aan het automatiseren dus komen hiermee banen te vervallen. Logisch. Men gaf aan dat er een Mobiliteitscentrum is die je helpt bij het zoeken naar een andere baan als je in het Van Werk Naar Werk stapt. De hulp valt wat tegen dus moet alles toch uit je eigen netwerk en activiteiten komen. Wel een heel leuke tijd gehad in de eerste periode van 7 jaar toen de KvK nog meer lokale activiteiten had.

Fijne werkomgeving

Ik werk sinds kort bij KVK. Ik heb het enorm naar mijn zin, hele leuke mensen. Het is een gave en vooruitstrevende organisatie met vele mogelijkheden!

Verschrikkelijk

Met de sollicitatie procedure wat in een groep gaat zijn ze zeer positief. Ik mocht na 2 dagen naar huis omdat ik volgens hun naar buiten keek. Mijn bureau zit naast het raam. Hele kinderachtige organisatie. Dit was in Woerden. Ik kom helemaal uit Amersfoort. Had je me niet gewoon kunnen bellen dat ik per direct ontslagen ben ipv me laten komen voor jan doedel 3 kwartier rijden. En nee het lag niet aan mij mensen... geloof me.

Pluspunten

Minpunten

Arrogante mensen die geen moer doen

Lijkt leuk maar valt tegen

Leek mij erg leuk om hier te werken, helaas bleek achteraf toch anders te zijn. Weinig variatie, weinig doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

sec. arbeidsvoorwaarde

Minpunten

Weinig variatie

gezellige collega's

gezellige collega's goede werksfeer door fusies en sanering weggegaan en gaan studeren Studie cum laude afgerond

Fantastic, professional warm and helping

I had no idea about business but after 6 months eigenwerk corurse at KvK i learned a lot!

Geweldige werkgever!

Waanzinnig fijne werkgever, waar ik in totaal 18 jaar met veel plezier in diverse functies heb kunnen bijdragen om de ondernemers te ondersteunen of van dienst te zijn.

Pluspunten

Elke ondernemer feliciteren met de start van zijn bedrijf!

Minpunten

Reorganisaties

ambtelijke organisatie, na samenvoeging van regionale KvK's

Tot vijf jaar geleden een prettige werkgever en prettige werkomgeving, na samenvoeging van alle KvK's , helaas geworden tot een log overheidsapparaat. Waarbij digitalisering boven de menselijke aspecten komt te staan.

Pluspunten

goed salaris en secundaire arbeidvooorwaarden

Minpunten

reistijden

productieve, gezellige omgeving waar veel snel verandert

We werken van 8.30u tot 17.00u. Vanaf deze tijd zijn we ook telefonisch bereikbaar voor iedereen, dus we zijn om 8.30u ingelogd en klaar voor de eerste bellers. Tussendoor is er ruimte voor wat gezelligheid onderling. De collegae zijn over het algemeen allemaal erg vriendelijk en hulpvaardig. Wel is er elke dag een buddy waar je vragen aan kunt stellen, zodat je de tijden van anderen niet omlaag haalt. Iedereen wordt gemonitord; hoeveel tijd ben je in- of uitgelogd, hoeveel tijd heb je pauze, hoeveel tijd het je nawerk, ook wel je AHT (averige handling time). Iedereen zit in de telefoon of op de mail of de chat. Daar wordt je voor ingeroosterd. Iedereen heeft andere skills, dus andere lijnen, die ze beantwoorden. Dit ligt aan de kennis die je hebt. Ik heb nu meerdere skills, maar moet er ook nog een aantal bij krijgen. Hiervoor moet ik worden ingewerkt en opgeleid. Ik heb inmiddels ook mijn eerste cursus goed afgerond.

Pluspunten

fijne collega's

Minpunten

weinig afwisseling

Open werkomgeving met informele sfeer

Werkgever die het beste met de medewerkers voor heeft en ruimte biedt om jezelf te ontwikkelen en hiervoor tools aanbied.

Pluspunten

thuiswerken mogelijk

Minpunten

lunches prijzig

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kamer van Koophandel. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Kamer van Koophandel met

Meer informatie over Kamer van Koophandel in populaire locaties