JYSK

JYSK Reviews

96 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 1.012 reviews

Leuke teams, ongestructureerde bedrijfsvoering

Ik heb in 6 filialen gewerkt Zuid-Holland en Overijssel.De meeste collega’s waren super!Bedrijfscultuur is niet professioneel en ongeorganiseerd.Beoordelingen van winkels tijdens management bezoeken zijn niet representatief.Er zitten veel mensen op leidinggevende posities die alleen maar ja knikken.Het personeelsverloop is groot en met de juiste contacten kom je snel in aanmerking voor een positie in het management team.De magazijnen zijn niet volgens de richtlijnen ingericht, vaak veel te klein en zijn daarom ook niet veilig.Salaris is mager, als je de targets haalt is de bonusregeling wel leuk.Bij Jysk kan je snel carrière maken, en is als springplank voor je verdere carrière verloop zeker geschikt.

Hard werken

Veel geleerd maar helaas zijn de doorgroeimogelijkheden niet zoals ze schetsen

Allround medewerker

Je werkt vaak met gezellige collega's en klein team.Het bedrijf heeft 8 maanden tuinseizoen wat betekend elke dag tuinmeubels naar buiten brengen. Het assortiment heeft grote en zware producten hou er rekening mee als je rugklachten hebt of gevoelige knieën.Doorgroeien is mogelijk mits je het juiste profiel hebt... en je altijd beschikbaar bent. De jysk opent vaak nieuwe winkels of waarbij er nog wel eens geschoven moet worden met personeel. Ook is er vaak veel personeelverloop. Als je een rijbewijs hebt zul je vaak bij een ander filiaal moeten helpen. Dit kan ook zonder overleg, gedwongen maar ook definitief zijn. Wat vaak slecht en laat word gecommuniceerd. Als verkoper ben je vaak een allround medewerker. (Als je wat langer werkt) zoals vracht lossen en pallets verwerken, klachten oplossen etc.

Vreselijk

Kort maar krachtig, vreselijke sfeer bij elk filiaal.

Pluspunten

Je wordt non-stopt gebeld in je vrije dagen

Minpunten

Alles

Gezellig en leerzaam, maar weinig loon

Over het algemeen is het werk bij de Jysk leuk en gezellig. Je moet echter wel bereid zijn om wat te doen en bij drukte even een tandje erbij. Verder vind ik het een baan waarin ik ook mijzelf kan ontwikkelen, echter is dit allen wel voor het minimumloon met soms een kleine bonus. Als weekendhulp zitten hier ook nog niet echt doorgroeimogelijkheden in. Dit kan met meer uren echter wel. Als bijbaan is het leuker en meer gespecialiseerd werk dan bij bijvoorbeeld een supermarkt, maar je krijgt dus helaas gewoon minder.

Drama

Dit is een bedrijf dat geld verdiend op kosten van de werknemers, ze worden afgebeuld onder het mom van 'hart voor de zaak' maar Jysk heeft alleen hart voor euro's. overuren draaien mag niet, je mag maar 37 uur schrijven en de rest is in eigen tijd. Had je maar alles af moeten krijgen in de 37 uur wordt dan gezegd, probleem ligt dus bij jezelf en niet bij het feit dat er Arbo technisch nergens rekening mee wordt gehouden en er een tuinvracht binnen komt die nooit in het magazijn past. Ik kan wel 100 dingen opnoemen die ik in die jaren daar heb meegemaakt maar mooier wordt het er niet op. Ik zou zeggen, zoek ergens anders een baan want dit bedrijf sloopt je lichamelijk EN geestelijk.

Pluspunten

het winkel team is meestal geweldig ook al zitten hier NSBers bij.

Minpunten

alles

Hoog werktempo maar superteam

Was voor mij mijn eerste echte baan en meteen ook de leukste. Heb daar zoveel geleerd en connecties gemaakt met enorm toffe mensen. JYSK heeft me toen ook intern een opleiding aangeboden die ik heb afgerond. Bedankt voor de leuke jaren.

Alles strak geregeld. Weinig tot geen ruimte voor eigen inbreng

Heel veel voorgeschreven, indeling winkel en vakken. Weinig ruimte voor eigen inbreng. Vooral in sollicitatie gesprekken veel beloven waar later weinig van terecht komt.Organisatie bestaat grotendeels uit ja- knikkers.Vinden zelf dat ze een fantastisch bedrijf zijn, maar er kan nog heel veel verbeterd worden.

Pluspunten

Als je geluk hebt een gezellig team

Minpunten

Hard werken voor niet al te groot salaris . Ik doe nu productiewerk, geen verantwoordelijkheid, geen koopavonden, 25 vakantie dagen, 13 ATV dagen, weekenden en feestdagen lekker thuis en dat voor nagenoeg zelfde salaris.

Geen aanrader!

Bijna 7 jaar voor JYSK gewerkt. Doorgroei mogelijkheden zijn er zeker, soms zelfs iets te snel ivm personeelstekort en gooien ze je in het diepen. Bij mij is dit gelukkig niet gebeurt en ben ik goed opgeleid voordat de stap werd gezet. Dit is dan ook wel jaren geleden toen er vanuit JYSK minder winkels waren die open gehouden moesten worden.Werken bij JYSK is kei en keihard werken. Er word veel van je verwacht. Je werkt in een klein team en de taken zijn enorm. Logistiek werk word gedaan door het winkelteam. Logistiek medewerkers zijn namelijk niet te vinden voor het karige loon wat er tegenover staat. Het houd dus in dat je als medewerker van JYSK zelf de vracht pallets moet aannemen en dus het besturen van een elektrische pompwagen. Je dient euro pallets van gemiddeld 900 kilo zelf naar binnen te rijden en af te stapelen doos voor doos. De pallets bestaan uit meubeldozen van gemiddeld 40 kilo per doos. Pallets opstapelen op het DCU in Denenmarken kunnen ze niet waardoor je moet uitkijken als je een pallet openmaakt. Kans dat er iets op je valt is groot namelijk.Ook als klanten meubelen komen kopen dien je dit zelf te pakken in het magazijn en uit te leveren aan de klant. Waardoor je weer die zware dozen in je handen hebt. Ook verwacht JYSK dat je IT-er bent. Is er iets kapot aan de printer , computer of kassa dan dien je dit zelf te maken. Bij personeelstekort hoef je niet te verwachten dat je hulp krijgt vanuit andere winkels. Overal is namelijk personeelstekort. Dagen en weken lang met 2 man staan is voor JYSK normale gang van zaken. Waardoor pauze nemen dus ook onmogelijk -

Pluspunten

Veel collega's zijn fijn, die gaan voor je door het vuur.

Minpunten

Lange werkdagen, geen pauzes, je word behandeld als streepjescode ipv mens, als leidinggevende bouw je blijkbaar geen overuren op aar tijd voor tijd, die je ook niet op mag nemen en dus kwijt bent. Helemaal als je uit dienst gaat.

Gezellig met collega's.

Ja zullen we er is van zeggen meer dan 7 jaar gewerkt. Met de collega's was het gezellig. Ook niet met allemaal. Bergen worden je beloofd, zolang je niet naar de mond van management praat gebeurd daar niet mee. Meerdere filialen gezien en gewerkt. Personeel was vaak zat gezellig maar wordt flink geroddeld onderling. Het is een okay bedrijf om voor te werken. Je moet alleen overal zelf achteraan. Wordt vrij weinig uitleg gegeven.

Pluspunten

Gezellig.

Minpunten

Hoge werkdruk Vaak na werk nog dingen regelen Altijd bereikbaar moeten zijn

Werken is nog nooit zo makkelijk geweest

Leidinggevende en getrouwde werkneemster van Jysk Hoogeveen lopen overdag en onder werktijd elkaar op te geilen en gaan na werktijd met elkaar naar bed terwijl niets wetende partners écht aan het werk zijn.

Pluspunten

Collegialiteit ook na werktijd voelbaar

Minpunten

Moet goed kunnen liegen

Gezellige werkomgeving!

Ik heb het onwijs naar mijn zin bij JYSK. Wat mij het meest heeft verrast is dat het een hele grote organisatie is, terwijl het heel kleinschalig voelt. Iedereen kent elkaar en is geïnteresseerd in elkaar. Je kunt heel veel leren, als je de juiste houding hebt. Hard werken en volop mogelijkheden en gezelligheid bij JYSK!

Pluspunten

Gezellige collega's. Veel mogelijkheden en altijd iets nieuws te leren!

Slecht bedrijf

3 jaar in dienst geweest. Mezelf volledig ingezet voor het bedrijf. En er kan geen bedankje vanaf van de district manager. Zielig hoe dit bedrijf omgaat met het vaste personeel. Er wordt niks gecommuniceerd je moet er zelf maar achter komen. Als je in dienst ben wordt alles mooi verteld en gebracht maar ze laten de nadelen weg ervan, hier kom je dan pas achter na het ontslag nemen. Zeker geen aanrader om hier te werken. Op het eerste oog vriendelijk en meelevend maar dat is een heel acteerwerkje. Zodra je in dienst bent en een keer niet kan uithelpen in een ander filiaal of er komt wat tussen draait het helemaal om en is er geen medeleven meer. Wanneer je ziek bent midden in de corona wordt er toch van je verwacht om te komen werken ookal heb je nog geen test gedaan. Qua doorgroeimogelijkheden moet je niks verwachten alleen als je via hun een opleiding doet wat allemaal mooi verwoord wordt maar ze er niet bij vertellen dat je dan een X aantal jaar vastzit aan ze. Ook wordt er verwacht dat je 24/7 bereikbaar bent en klaar staat voor ze. Voor het lage salaris verwachten ze heel veel.Samengevat ze geven niks om het personeel. En je moet echt 200% opletten bij het tekenen dat je niet achteraf genaaid wordt door ze.

Pluspunten

Team kan goed zijn en het leuk maken

Minpunten

Vanaf district manager moet je oppassen op genaaid worden

17 september 2021
Beste,We vinden het erg vervelend om dit te lezen. De District manager wil heel graag met je in contact komen omdat hij graag jouw kant van het verhaal nog eens wil horen en onduidelijkheden uit de lucht wil krijgen. Hij heeft je al een aantal keren geprobeerd te bellen. Hopelijk ben je bereid je verhaal nog eens aan hem te doen.Met vriendelijke groet,Team JYSK

Fijne werkgever, leuke werksfeer

Altijd met veel plezier gewerkt. Maar na ruim 14 jaar was het voor mij tijd om iets anders te doen. Het werk is divers en leuk, veel klanten contact. Je moet wel in staat zijn om te sjouwen want je leverd zelf de meubels uit en er is niet altijd hulp. Je doet ervaring op met hulp van e learningen. Meestal een jong team. Veel doorgroei mogelijkheden.

Pluspunten

Wedstrijden met andere filialen, waarmee je leuke prijzen kan winnen, bonussen, team uitjes

Minpunten

Tillen, personeelstekort

Bij JYSK binnen komen voelt als een warm bad!

Een bedrijf waarin cultuur, sfeer en doorgroeimogelijkheden centraal staan. Ben je op zoek naar een werkgever wie echt samen met jou kijkt naar je doelen, jouw ontwikkeling en hoe jij erbij zit op de werkvloer? Dan is er voor mij geen twijfel over mogelijk dat JYSK de organisatie is waar je dit kan vinden!

Dynamisch bedrijf

Bij jysk werken is wel intensief , je moet een echte aanpakker zijn ongeacht wat jou functie is. Hier word je van te voren ook op gescreend doormiddel van een aantal testen. Het is een dynamisch bedrijf en om door te groeien is dit zeker een mooie instapbaan. Jysk biedt veel mogelijkheden en opleidingen.

Uitdagende werkomgeving

Bij Jysk wordt alles van je gevraagd, hierdoor ligt de werkdruk hoog.Daar staat wel tegenover dat er genoeg kansen zijn binnen Jysk om jezelf verder te ontwikkelen. dit dmv opleidingen en interne trainingen.

Pluspunten

Collega's die altijd voor elkaar klaarstaan

Minpunten

Hoge werkdruk

8 van de 12 jaar erg naar mijn zin gehad.

Bij jysk is het hard werken voor een relatief laag salaris. Ik ben vele jaren met plezier naar mijn werk gegaan. Doorgroeien is geen probleem als je daar volledig voor open staat. Dit wordt wel direct bij het sollicitatiegesprek aangegeven. Na 12 jaar was voor mij de koek op.

Pluspunten

doorgroeimogelijkheden, vaste uren contracten, bonusregeling.

Minpunten

weinig waardering, slecht salaris

Je bent meer waard dan bij dit bedrijf te werken!

Ik heb in de zomermaanden van 2019 enkele weken bij JYSK Wierden gewerkt. Eén woord: waardeloos. Er werd continu geroddeld over de andere collega's en klanten, iedereen was lui en het uurloon bleek veel lager dan afgesproken. Bleek dat ik €3 verdiende per uur als 17-jarige! Toen het ook nog bleek dat ik te weinig uitbetaald had gekregen, deden ze daar uiteindelijk niets op uit, want ze zeiden dat ze daar niets meer aan konden doen. Dit heb ik dan ook nooit ontvangen. Daarnaast is er ook ernstig personeelstekort en doen ze zich veel beter voor dan ze zijn. Als je dit leest: zoek alsjeblieft verder, want je bent veel meer waard dan dit bedrijf!

15 juni 2020
Beste voormalige zomerhulp uit Wierden,Aller eerst bedankt dat je ons in de zomerperiode hebt ondersteund in Wierden. Wij vinden het jammer om te lezen dat je deze periode als negatief hebt ervaren. Zou jij contact met ons kunnen opnemen zodat wij hier achter aan kunnen gaan? Dit kan door een mailtje te sturen naar HRNL@JYSK.com!Met vriendelijke groet,HR JYSK

Een keer gesolliciteerd met fake account om een uit te vogelen hoe hun beleid is. Waardeloos. Niet op de vacatures solliciteren.

Je moet hbo ndenk niveau hebben. Maar word betaald als een pool. Vuisten hebben ze nodig. Mijn onderzoek naar het bedrijf. 1 woord . BBELACHELIJK!!!

16 april 2020
Beste,Wat vervelend om te lezen dat je ons beleid als belachelijk beschrijft. Wij zijn benieuwd welke aspecten van het beleid jij hebt meegenomen in jouw analyse. Zou je een mail willen sturen naar HRNL@JYSK.com zodat wij jouw imput kunnen meenemen in onze processen?Met vriendelijke groet,HR JYSK

Niet aan beginnen

Vreselijk hoe ze bij Jysk met werknemers omgaan. Bonusregeling is een grap ( 10 euro bonus), loon zelf is ook een grap. Jysk houd zich bezig met omzet en het bouwen van nieuwe filialen. Zou eerder tijd en geld investeren in het behouden van werknemers.

Pluspunten

Geen. Tijdverspilling.

Minpunten

Alles.

16 april 2020
Beste voormalige medewerker uit Rotterdam,Wat vervelend om te lezen dat jij hebt bij JYSK de omgang met medewerkers als vreselijk hebt ervaren. Zou jij contact met ons kunnen opnemen zodat wij hier achter aan kunnen gaan? Dit kan door een mailtje te sturen naar HRNL@JYSK.com!Met vriendelijke groet,HR JYSK

Stel een vraag over solliciteren of werken bij JYSK. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Meer informatie over JYSK in populaire locaties

• JYSK