Jumbo Supermarkten

Reviews voor Manager (m/v) bij Jumbo Supermarkten

Altijd met plezier gewerkt. Leuke collega´s en het werk is nooit saai.
Het is een prettig bedrijf om in te werken zolang je meegaat in het beleid van de mensen die boven je staan , Waneer je dit niet doet , maken ze het je erg lastig
Pluspunten
Leuk team
Minpunten
Geen eigen mening
Ik heb ongeveer 15 jaar bij dit bedrijf gewerkt en ben in meerdere filialen werkzaam geweest. Ik ben begonnen als vulploegmedewerker op zowel de KW als de verschillende versafdelingen. Later ben ik doorgegroeid naar eerste medewerker vers. Alhoewel de werkdruk in de loop der jaren steeds hoger werd, zag ik dit altijd als een uitdaging en heb ik mijn werk jarenlang met plezier gedaan. De sfeer in een filiaal is zeer afhankelijk van de samenwerking met collega's en leidinggevenden. Hier heb ik veel goede ervaringen mee gehad en slechts enkele negatieve. Dit zal voor ieder persoon verschillend zijn, maar ik kan over het algemeen zeggen dat ik in alle filialen in leuke teams heb gewerkt. Hierna ben ik nog in twee filialen werkzaam geweest als afdelingsmanager Vers. De hoge werkdruk, de targets die steeds lastiger werden om te halen, vele ziekmeldingen van collega's waarvoor soms geen vervanging geregeld kon worden, de hierdoor vele onbetaalde overuren, de in mijn ogen steeds minder ruimte voor eigen inbreng en het ambachtelijke werk dat steeds meer verdween zorgden ervoor dat ik het steeds minder naar mijn zin kreeg. Hierdoor ben ik op zoek gegaan naar iets anders.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, leuke sfeer
Minpunten
Onbetaalde overuren, laag salaris in combinatie met werkdruk
Ik werk graag met structuur, en de opleidingen intern zijn goed verzorgd
Er wordt veel van je verwacht in verhouding tot je salaris. De werkdruk is erg hoog. Er zijn weinig mensen die in een supermarkt willen werken. Het is elke dag anders. Als Afdelingsmanager ben je overal voor verantwoordelijk, je behoort tot het middenkader. Er is veel kennis in ons bedrijf en er zijn altijd mensen die je kunnen helpen.
Pluspunten
Zelfstandig
Minpunten
Hoge werkdruk
een prima organisatie om voor te werken met veel diversiteit in de winkels
Elke dag ben je bezig de afzet/omzet verhogen van alle versafdelingen. Dit doe je samen met een divers team. hierin moet je kunnen schakelen en weten welke doelen eerst behaald kunnen worden.
Het is een gezellig team. Soms is het lastig werken omdat er veel jonge mensen actief zijn.
Pluspunten
Het opereren als team en het klantencontact
Minpunten
Veelal jonge werknemers.
Een bedrijf met veel mogelijkheden waarbij ontwikkeling centraal staat.
Minpunten
Hard werken is elke dag van toepassing met de nodige commentaar. Collega's onderling gezellig
Pluspunten
gezelligheid
Minpunten
onnodige stress
Te hoge werkdruk. altijd te veel overuren maar geen ruimte om een 0 urencontract of 20 uren contract om te zetten naar 40 uur, waar bij 1 ander medewerker standaard 80 overuren worden gemaakt in 1 maand.laat staan de rest van de medewerkers. Ik ben uiteindelijk weggegaan door slecht werkgeverschap en nalatigheid in het zien van goede werknemers. ik heb per direct ontslag genomen nadat ik een 20 uur contract kreeg waar 40 uur belooft werd.
Pluspunten
- jumbo maakt MILJOENEN Nettoresultaat (660miljoen +)
Minpunten
slecht bedrijf, goedkoop brengt offers mee, hoge werkdruk
Fijne collega's. Je krijgt veel doorgroei mogelijkheden.
Top bedrijf omjezelf te kunnen ontwikkelen. Sociaal bedrijf, het beste voor het personeel
Groot bedrijf dat alleen maar meer locaties krijgt. Leuke medewerkers om mee te werken. Zeker de mogelijkheid om door te groeien.
Binnen Jumbo had ik te maken met medewerkers uit div bedrijfsculturen; mensen welke al jaar en dag binnen Jumbo werkten, medewerkers welke vanuit Super de Boer zijn overgekomen en de oude C1000 medewerkers. Van al deze div culturen moest de " Jumbo" cultuur ontstaan. Door medewerkers overal in mee te nemen en ook te benomen wat en waar Jumbo naar toe zou gaan in de toekomst, moesten er Jumborijanen ontstaan. Dit proces heeft veel tijd en enrgie gekost, cultuur is immers het moeilijkste te vernaderen binnen de mens. Door goed te luisteren, het beste van alle culteren mee te nemen en dit te vertalen binnen de Jumbo cultuur heeft er toe bijgedragen dat dit proces ook gelukt is, wel een lange weg van bijna 2 jaar geweest.
Pluspunten
Mooi proces waarbinnen mensen langzaam gaan veranderen.
Minpunten
De lange adem en het terugvallen in oud gedrag
Makkelijke werkzaamheden, keuze om door te groeien. Goede samenwerking met collegas
Pluspunten
Maaltijdvergoeding
Minpunten
Wordt veel gepraat
De supermarktbranche is een branche in beweging. Ik heb hier veel geleerd op het gebied van personeels- en verandermanagement.
vond het werk zelf er leuk heb het lang naar mijn zin gehad alleen ben toe aan iets nieuws.
Werken bij Jumbo was elke dag genieten, tot er grote veranderingen kwamen. Veel beloften die niet nagekomen waren en ook niet werden opgeschreven, ook niet nadien hier naar gevraagd werd. Ook al haalde je de KPI targets, kreeg je van klanten het hoogste cijfer voor jouw afdeling en had je een flexibel hard werkend team opgezet, toch geen doorgroei mogelijkheden meer door het nieuwe beleid. Ik heb in de negen jaar dat ik werkte voor Jumbo Supermarkten maar liefst in zeven verschillende winkels gestaan, beginnende met dieprode cijfers. Nadat deze cijfers uit de rode cijfers waren, kon ik weer naar een andere winkel waar de cijfers dieprood waren. Elke keer werd mij verteld dat ik hier zou doorgroeien, maar helaas is dit nooit gebeurd. Toen men dit weer beloofde en ik zei dat ik dit op papier wilde zien, werd er gezegd dat dit niet kon. Hierdoor besloot ik mijn ontslag in te dienen en naar Engeland te gaan om samen te wonen met mijn vriendin destijds.
Pluspunten
Geweldig personeel, leuke contacten met klanten
Minpunten
niet nakomen beloften, veel schuivingen in personeel en management
Een dag verloopt altijd anders, de ene keer is er iemand ziek of niet komen opdagen dan moet ik dat oplossen. Ik heb geleerd hoe je met bepaalde soorten klanten moet omgaan, ook met mijn collega's, ik heb hele fijne collega's dat is meerendeels ook de reden waarom ik daar blijf hangen, ook door de klanten die het fijn vinden als ik achter de kassa zit.
Jumbo is voor mij begonnen in 2012. Daar ben ik begonnennals vakken vuller en heb ook veel plezier gehad aan dat werk. Na 2 jaar ben ik naar de kassa gegaan waar ik al vrij snel leiding werd. Ik heb veel kansen gekregen en daar ben ik blij om.