Jan Linders
Ik heb 2 keer 3 contracten bij Linders gewerkt als verkoopmedewerker. Jammer dat in deze functie geen vaste aanstellingen worden gegeven ongeacht hoe je functioneert. Het is een fijne werkgever met goede arbeidsvoorwaarden- en omstandigheden.
Pluspunten
Hoog uurloon vergeleken met andere werkplekken
Minpunten
Geen vast contract
In het begin was het wel leuk maar na verloop van de weken werd het duidelijk dat ik alle rot klusjes mocht doen terwijl de andere lekker stonden bij te praten
De Jan Linders is een winkel waar soms hectisch wordt gewerkt. Al met al doe ik hier altijd graag mijn boodschappen!
Geen visie, besluiteloosheid, investeren niet in mensen en geen opleidingsmogelijkheden. Bedrijf straalt overal amateurisme uit en werkt graag met hele jonge mensen en uitzendkrachten die vooral niets mogen kosten. Goede adviezen worden in de wind geslagen en mensen met veel ervaring en kennis en ideeën worden vooral de mond gesnoerd. Veel wisselingen in management en leidinggevenden waardoor er voor de mensen op de werkvloer nooit (bestuurlijke) rust is. Er heerst een afschuifcultuur om maar vooral geen verantwoordelijk te hoeven dragen. vanuit directie/managment hoef je niets te verwachten, meedenken en proberen een positieve bijdrage te leveren aan werkprocessen, veiligheid en verbeterde arbeidsomstandigheden worden niet gewaardeerd. Het is zeker geen familie bedrijf meer want men geeft helemaal niets om het personeel. het moet vooral "goedkoop"zijn. Ondanks werken er wel vele goede en aardige mensen die het goed met het bedrijf voor hebben maar die er veel te weinig waardering voor terug krijgen.
Superleuke mensen, hecht en klein team. Wordt veel geleerd en uitgelegd meteen, zodat je er binnekort zelf kan staan.
bij jan linders waren er altijd mensen tekort en daar waren de andere collegas de dupe van alles was ongeregeld ik zelf geen goeie ervaring ermee
Vroeger was JL een familiebedrijf met aandacht voor medewerkers. Tegenwoordig moet er vooral hard gewerkt worden. Meer werk met minder mensen. Management staat ver van de mensen af. Aandacht voor een burn-out is er niet. Dan mag je het pand verlaten.
Minpunten
Afstandelijk management.
destijds was de structuur binnen het filiaal ver te zoeken.
Collegialiteit is echt super. Er word rekening gehouden met elkaar. De salaris is goed. Doorgroeimogelijkheden aanwezig. Het leukste van de baan is dat het diversiteit bied. Een dag bij Jan lInders is nooit saai.
Weinig doelen, weinig pushen voor beter. Hogere posities vaker door verkeerde dingen verdeeld
Met overleg was veel mogelijk binnen Jan Linders. Ook was de sfeer heel prettig om in te werken.
mijn taken hierbij bestaan uit het laden en lossen van vrachtwagen doormiddel van een pakbon of vrachtbrief.
Als jong persoon heb je de mogelijkheid tot doorgroei, mits je de benodigde opleidingen hebt.
Van management tot in alle lagen van de organisatie heerst een nare en achterbakse cultuur. De directie is hautain en autoritair. Leo Linders hooghartig en totaal niet bezig met goed werkgeverschap. Ondanks de suggestie die het bedrijf wil wekken dat ze goed voor haar medewerkers zorgt is dit zeer zeker niet het geval. Had de oude Jan Linders het over "mijn jongens en meisjes", heb ik dit nooit zo gevoeld. Het algemeen niveau van kader en management doet ver onder dat van bijvoorbeeld Albert Heijn. Opleidingen en trainingen bij Jan Linders zijn vaak de (gesubsidieerde) BBL opleidingen waar ze wurg-opleidingsovereenkomsten aan hangen. Serieuze trainingen op leiderschapsvaardigheden kennen ze niet wat merkbaar is bij de dagelijks operationele leiding.
Pluspunten
Minpunten
sfeer
Slecht management, ( sommige leidinggevenden zitten alleen maar in kantine of kantoor), houden geen rekening met privé-omstandigheden, totaal geen rekening met arbeidsgehandicapten (mensen met bijvoorbeeld autisme zoals ik), en geven alleen maar commentaar i.p.v dat ze anderen helpen, vul je per ongeluk iets verkeerd, mag je al op een bepaalde dag (wat hun plannen, stel je kan niet bijv. omdat je ergens heen moet, dan plannen ze je alsnog in) terugkomen. Heel slecht beleid dus, collega's maken in feite groepjes en maken andere mensen die bijv. nieuw zijn volledig zwart.
Pluspunten
Je hebt altijd wel iets te doen
Minpunten
Slecht management, geen rekening met arbeidsgehandicapten
Teamleiders luisteren niet naar je klachten. Ook niet als het gaat om collega’s. Ze plannen je niet meer/ minder in als je daar om vraagt. Collega’s zijn erg gemeen ( praten achter je rug om ) en vormen veel groepjes. Ze plannen je in op dagen die je totaal niet hebt aangegeven. Kort gezegd, letterlijk alles was ruk.
Pluspunten
Niks.
Minpunten
Alles was een minpunt.
Ons kent ons cultuur, we helpen elkaar. Tegelijkertijd varieert de ervaring heel erg met betrekking tot management, grote verschillen per filiaal. Overall super fijn gewerkt, veel geleerd en kunnen groeien.
Echt familiebedrijf, hard werken en klaar staan voor elkaar. Allemaal met een gezamenlijk doel; het bedrijf laten groeien en slagen in zijn missie.
Pluspunten
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. voordeelcheque op de boodschappen)
Minpunten
Er wordt wel veel inzet (ook in tijd van je verwacht)
Er word veel besproken, maar voor de helft doorgezet.... Ook vanuit werkgever nooit iets gehoord, bij langdurig ziek zijn. waardering is toch wel optimaal
Pluspunten
leuke aanbiedingen
Minpunten
geen collegialiteit
Prettig en fijn familiebedrijf waar je echt gehoord wordt
zeer slecht management (hele dag op kantoor zitten, inplaats van meehelpen in de winkel), slecht loon (te weinig voor 18 jaar) en slecht begrip voor prive-omstandigheden.
Pluspunten
niks
Minpunten
eten zelf betalen tijdens pauzes