JP van den Bent stichting

JP van den Bent stichting Reviews

57 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 58 reviews

In steekwoorden

Stressvol - competitief - werkdruk - niet transparant- meerder maatstaven gemeten - geen protocollenEnige pluspunten waren een aantal leuke collega's en de cliënten.

Voor 1 een paradijs met mogelijkheden voor de andere dwaasheid.

Ervaring is helaas veranderd dan aantal jaar geleden. Medewerkers tonen nog steeds veel betrokkenheid en interesse voor hun cliënten. Ze proberen het beste voor hen te doen.Voor medewerkers is het, in mijn situatie, wel veranderd. De relatie die men tegenwoordig met de leidinggevende heeft is belangrijker dan hoe men werkt. Als zij/ hij je mag, en je past in hun praatjes, kan je veel bereiken in korte tijd, zelfs zonder gepaste diploma. Als ze je niet mag, of is men kritisch, kom je moeizaam of niet vooruit.Groeimogelijkheden zijn erg beperkt.

Pluspunten

Bewoners / cliënten

Minpunten

Communicatie, niet flexibel, niet eerlijke omgang, niet rechtvaardig.

Veel zicht op werkplezier, je wordt gezien en gewaardeerd.

Volgend jaar werk ik 12,5 jaar bij de JP. Ik zou de JP aanraden voor iedereen die een baan zoekt in de gehandicaptenzorg. Wat mij enorm aanspreekt is de vrijheid om te werken vanuit je eigen kwaliteiten en dat er tijd en ruimte is om net dat beetje meer te bieden. Personele bezetting is ruim, natuurlijk kan dit op momenten anders zijn. Ziekte daar heb je nu eenmaal geen invloed op. De cliëntengroep waar ik mee werk is zeer divers, altijd uitdagend. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Zeer prettige inhoudelijke ondersteuning van locatiecoordinator en orthopedagoog. Als begeleider voel ik me gezien en gewaardeerd.

Pluspunten

8 uurs werkdagen, nooit gebroken diensten.

Erg veel verloop van personeel.

De medewerkers die er nog werken zijn erg betrokken maar raken overwerkt doordat er zo veel personeel uitvalt door ziekte en er veel verloop is. Er wordt verwacht dat zij dit zelf oplossen waardoor er geen tot weinig balans is tussen werk en privé. Erg verdrietig voor de cliënten die de begeleiders zien komen en gaan.

Pluspunten

Betrokken medewerkers

Minpunten

Salaris voor het werk wat er wordt gedaan is niet in verhouding, het vele verloop onder de medewerkers.

vreselijk bedrijf met angstcultuur

Wat een vreselijke instelling met een angstcultuur. Betrokken medewerkers maar van bovenaf geregeerd door incompetente managers. Geen kritische houding accepteren en een angstcultuur creeeren. Misschien scheelt het per regio, maar regio Apeldoorn is erbarmelijk slecht. Buikpijn.....

Pluspunten

lieve betrokken begeleiders

Minpunten

incompetente managers

Hard werken voor weinig waardering.

Denken in mogelijkheden wanneer het hen schikt. Weinig eigen regie en steeds meer hiërarchie. Weinig meer in overleg, beloftes die niet worden naar gekomen. Zowel richting cliënten als richting personeel.

Pluspunten

Leuke doelgroep en collega's

Minpunten

24/7 beschikbaar moeten zijn en de werkdruk.

Betrokken medewerkers

Je zou zoveel meer willen doen, altijd tijd tekort voor eens een keer iets extra's.Maar dat is misschien/ws in de zorg een algemeen probleem.Verfrissende kijk op hoe het anders kan.Prikkelende ondersteuning waar je aan het denken wordt gezet.

Ga hier niet werken

Het begin lijkt het een gezonde organisatie die meedenkt en waar er mogelijkheden zijn om door te groeien, dit is echter niet het geval. Je kan het ver schoppen als je leidinggevende het goed met je kan vinden. (Hoogst locatie coördinator) meestal blijf je hangen als hoogst als persoonlijk begeleider. De leidinggevende zit graag achter over en doet niet zoveel, dit benoemen ze ook naar nieuwe locatie coördinatoren die daar worden aangesteld. Collega’s verlinken elkaar om hoger op te komen. Er wordt maar verwacht dat je 24/7 beschikbaar bent en voor hun terug komt. Er is geen gezonde werk privé balans. Ze zijn niet geïnteresseerd in het leven van hun personeel. Als je ontslag hebt genomen spreken ze niet tegen je, de laatste dag krijg je een bos bloemen en de opmerking dat je niet meer terug hoeft te komen zolang ze daar locatie coördinator is, ook willen ze weten hoeveel je gaat verdienen. In geval van nood is er geen locatie verantwoordelijke te bereiken. Er is een ontzettend veel verloop van personeel, de meeste mensen met gezond verstand en hart voor cliënten zijn binnen 1 jaar weg. Daarbij nemen ze heel veel ongeschoold personeel aan om de bezetting aan te vullen. Verder innen ze het liefst geld terwijl ze de zorg voor cliënten niet kunnen bieden. Gemeentes betalen voor een hele dag als een cliënt moet verhuizen. De cliënt moet er echter smorgens vroeg om 10:00 uur uit zijn en de nieuwe komt dezelfde dag nog zodat ze dubbel betaald krijgen op die dag voor dezelfde kamer.

Pluspunten

De cliënten zijn het enige positieve in deze organisatie

Minpunten

Geen rekening met personeel, lange werktijden en dagen geen privé balans

Visie en misie ver te zoeken

10 jaar gewerkt bij de JP. Eerste jaren waren goed. Alles wat er is opgebouwd aan visie en misie en waar ze voor staan is ver te zoeken de afgelopen 5 jaar, al doen ze dit wel naar buiten laten overkomen. Als je kritisch bent en hierdoor je medezeggenschap wilt tonen en je denkt je verantwoordelijkheid te pakken, en dit niet stroom lijnt met je leidinggevenden, kom je op gesprek en zetten ze je zonder pardon op straat. Betrokkenheid van een regio coördinator is er niet en wordt veelal onder een hoedje gespeeld. Cliënten worden de dupe van zulke besluiten, zeer verdrietig.

Pluspunten

Vertrouwen vanuit collega’s

Minpunten

Niet zeggen wat ze doen willen laten overkomen

werk is geweldig, maar niet zo transparant als ze zeggen

Zo lang je mee praat naar de mond van JP ben je een geweldige werknemer. Zodra je je mond opentrekt, in belang van werkdruk, clienten, bezetting....dan mag je in je handen dichtknijpen dat je mag blijven.

Pluspunten

collega´s, werk op de vloer met de clienten

Minpunten

werkdruk, 24/7 bereikbaar moeten zijn

Fijne werksfeer

De locaties en de cliënten zijn divers.Daardoor is er altijd uitdaging.

Pluspunten

Eigen verantwoording

Minpunten

Soms vroeg beginnen

Nooit weer!!!

10 jaar gewerkt bij de JP. Eerste jaren waren top. Na 6 jaar zaten ze financieel in zwaar weer. Alles wat er is opgebouwd is weg. Bewoners van laag nivo op hun app, geen gezamenlijke groepsmomenten meer. Er zijn inmiddels in totaal al 5 bewoners door ouders weggehaald en of weer in huis genomen of nu wonende waar ze ook dagbesteding hebben.Als je kritisch bent vlieg je eruit.Het was een prachtig ouderinitiatief waar saamhorigheid hoog in het vaandel stond. Collegas met bewoners en ouders vormde 1 geheel. Nu staat alles lijnrecht tegenover elkaar waar de bewoners de dupe van worden.Zeer verdrietig om te zien.Ik ben teruggegaan naar Talant waar ik en meer verdien en de bewoners worden geaccepteerd wie ze zijn, wat ze nodig hebben kijkende naar ieder individueel.

Geen mogelijkheden

Als je als begeleider wil werken en geen ambities hebt kun je hier prima werken. Dan moet je wel goed met je leidinggevende om kunnen gaan, want die lijken allesbepalend. Als lg een slechte score uit het medewerkerstevredensheidsonderzoek krijgt, komt er geen actie van bovenaf.Doorgroeimogelijkheden zijn er nauwelijks, renzij je leidinggevende wil worden en je binnen de kliek past. Anders wordt het je moelijk gemaakt, en dat heb ik om mij heen vaak zien gebeuren. Als je als begeleider niet bij je lg past wordt je wegepest. Ook meerdere keren zien gebeuren. Heel jammer. Maar alsnog :geen ambitie? Dan zit je prima

Weinig zeggenschap

Begon als mooie stichting om te werken, maar is inmiddels afgedwaald naar een organisatie waarin je als begeleider geen zeggenschap meer hebt. Leidinggevende bepaald alles, maar staat niet op de werkvloer en krijgt het meeste dus niet mee. Ook erg weinig waardering naar de medewerkers toe vanuit de locatie coördinator. Het is erg bepalend voor de sfeer welke locatie coördinator er op dat moment is. Eigen mening wordt niet gewaardeerd.

Pluspunten

Leuke collega’s

Minpunten

Weinig zeggenschap

Verschrikkelijk nare organisatie

Ga hier nooit werken. Ontzettend achterbakse organisatie en een zeer onprofessioneel management. Houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd. ‘Zo de wind waait, waait zijn jasje’. Ze handelen hoe het hen uitkomt en behandelen niet iedereen gelijk. Word niet één lijn getrokken, altijd op je hoede zijn. CAO technisch gezien zijn de roosters zeer ongezond en in principe mag het niet eens wat ze daarin doen. Grote onderwaardering qua salaris gezien. Standaard onder bezetting en te drukke diensten, gaat ten koste van de zorg die de cliënten verdienen. Zoveel mogelijk in een dienst willen ‘stoppen’ terwijl dit eigenlijk onmogelijk is wil je je werk goed uitvoeren.

Pluspunten

Minpunten

Onprofessioneel management, ongezonde reeksen, geen waardering

Muah

Ik heb er veel geleerd, maar ben er nu wel achter dat je veel moet doen zoals de werkgever zegt zoals het moet ze zeggen wel dat je eigen inbreng mag hebben, maar in praktijk zie ik dit niet

Onprettig management

Onbekwaam en onprettig management Structureel meer werken dan je contract Geen transparantie vanuit management Management doet niet wat er hoort te gebeuren, alles wordt bij begeleiders teruggelegd onder de noemer "eigenaarschap", maar als je initiatief neemt, wordt je op de vingers getikt. Heerst een angstcultuur, feedback wordt ook niet gewaardeerd. Veel onvrede onder collega's, cliënten en ouders. De cliënten, ouders en begeleiders verdienen beter

Zou er niet gaan werken

Als je niet met keidinggevende mee gaat wordt het je heel zwaar gemaakt

Pluspunten

Minpunten

Alles

Prettige werkomgeving

Prettige binnenkomst, open gesprek. Collega’s zijn positief en transparant. Werken vanuit mogelijkheden en niet binnen de kaders. Wat vandaag niet in huis is, is morgen heel gewoon (JP gezegde) en dit is hier ook zo. We denken mee, staan voor alles open & proberen echt een meerwaarde te zijn en een veiligge basus

Misselijkmakende organisatie

De JP van den Bent is letterlijk een misselijkmakende organisatie. Ouders worden niet serieus genomen en cliënten worden behandeld als oud vuil. Geen groeimogelijkheden voor cliënten. Als werknemer word je vol loze beloftes binnen gehaald. Vervolgens word je ingeschaald op zeer lage schaal. Geen uitzonderingen mogelijk. De leidinggevenden spelen onder één hoedje en worden zwaar overbetaald. Alles gaat in eigen zak. Als je als werknemer vragen gaat stellen word je per direct in een verbetertraject geplaatst. Hierna werken ze je er uit. Was dit een ongelukkige toevalstreffer? Nee hoor, het meeste personeel durft geen vragen te stellen als er collega’s als voorbeeld worden gesteld en het schavot op moeten. Op het Stationsplein worden door het personeel WhatsApp-groepen aangemaakt waar de leidinggevende dagelijks belachelijk wordt gemaakt. Dit is een manier waarop het personeel kan ventileren en frustraties kwijt kan. Sinds kort zitten er ook oud-bewoners in de groepsapp. Tijd voor een frisse wind.

Een baan waarin je fouten mag maken en je jezelf elke dag kan ontwikkelen

Geen dag is hetzelfde en de cliënten maken het werk interessant. Er is ruimte voor je eigen inbreng en krijgt een grote mate van eigen verantwoordelijkheid.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij JP van den Bent stichting. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• JP van den Bent stichting