ISS Facility Services

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij ISS Facility Services

Het is een prima bedrijf om voor te werken. Echter is intern niet alles goed geregeld.
heb heel wat tips tijdens mijn werkzaamheden gekregen en die mij enorm hebben geholpen en heb mijn schoonmaakdiploma behaald
Minpunten
geen reiskostenvergoeding
Als frontoffice medewerker is het erg hectisch. Zoals per mail, telefonisch of persoonlijk kunnen mensen vragen stellen, reserveren van auto's, legering of catering, daarnaast komen er meldingen binnen die binnen vijf minuten in het systeem verwerkt moeten zijn. Wat ik geleerd heb is om goed te kunnen omschakelen en toch overzicht te houden.
Pluspunten
Contact met mensen
het werk was leuk maar omdat ik moest verhuizen kreeg ik geen reiskosten vergoeding daarom ben ik ermee gestopt.
Een typische dag was dat we met alle vrouwen minimaal een kwartier van te voren aanwezig waren zodat we nog even gezellig met zijn allen konden kletsen en koffie drinken voordat we aan het werk gingen. Ik heb best veel geleerd qua schoonmaken. Ik had bijna allemaal oudere vrouwen als collega maar het was altijd erg gezellig. Het moeilijkste aan deze baan vond ik op het einde eigenlijk dat de werkdruk steeds hoger gelegd werd (meer werk in minder tijd) Het leukste van deze baan waren toch echt wel mijn collega's.
Pluspunten
vrij goed betaald
Minpunten
helaas met een gezin moeilijke tijden
Heb een goede motivatie. ben heel collegiaal. kan goed met klanten en collega's omgaan. kan alle uren werken van de dag als het maar besproken wordt. en ik weet van aanpakken.
Pluspunten
optijd naar huis. gratis lunch
Minpunten
strenge baas.
Het is een schoonmaakbedrijf met leuke gezellige collega's, met de directie heb je heel weinig te maken. Ik heb gewerkt in een bejaardenhuis/verpleegtehuis, daar heb ik meer te maken met bewoners ven het tehuis. Ik vond het vooral leuk om af en toe te praten met de bewoners en/of pati√ęnten en tegelijkertijd ook hun woning of kamer schoon te maken. Daarnaast heb ik ook contact met de verzorgenden en verpleegkundigen. Ook het contact met de collega's tijdens de pauzes vind ik fijn
Pluspunten
De werktijden komen mij heel goed uit
Minpunten
weinig ontwikkelingmogelijkheden
het was niet heel hard werken,makkelijkste werk wat je je maar kon bedenken. je staat de heledag achter attracties en begeleidt kinderen hierin. je zorgt voor de veiligheid en helpt eventueel collega eraan herinneren welke regels er allemaal zijn. als je niks te doen had(kwam weleens voor als er niet zoveel kinderen ware) dan ging je rondlopen en kijken of er ergens afwas stond,ging je de tafels schoonmaken. eventueel de ballenbak ballen oprapen en terug in de ballebak doen. verder had ik leuke en gezellig collega's kon altijd met ze lachen. dit was niet echt het werk voor mij, ik zag er geen uitdaging in. daarom ben ik dus ook gestopt..
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
weing verdienen
weinig ziekte verzuim goede werk sfeer behalen van punten behalen van betere werksfeer behalen van goede contacten met klant
Pluspunten
sociaal goed leider
Minpunten
aandacht
Een typische dag achter de receptie bij H. J . Heinz te Zeist begint 's morgens direct met het verwerken van telefoontjes en de binnenkomende post. Ook moeten dan de binnengekomen mailtjes van de medewerkers worden verwerkt. Dit kan gaan om vragen over vergaderzalen/benodigdheden/aankondigen van gasten, koeriersaanvragen en zo meer. 's Middags wordt dan ook de uitgaande post verwerkt. De contacten bij Heinz zijn informeel en als receptie zijnde "hoor je er dan ook echt bij". Het "moeilijkste" van de baan bij Heinz is het overzicht houden tijdens de hectiek. De receptie aldaar is nl/ een dynamische receptie. Het leukste is meteen ook het moeilijkste: het overzicht houden. Het is een uitdaging om zo goed mogelijk te functioneren. Een typische dag op de facilitaire afdeling is er niet echt. De dag begint wel met het doorlezen van de mail, waaronder het rapport van de beveiliging om te zien of er een directe actie nodig is. Daarna zijn de werkzaamheden dagelijks verschillend. Er dient te worden ingesprongen op de zaken zoals ze zich dan voordoen. natuurlijk zijn er de regelmatig terugkomende werkzaamheden, zoals de contacten onderhouden met diverse leveranciers. Het maken van de maandelijkse bestellijst van producten voor de medewerkers en het controleren van diverse BHV werkzaamheden. Ook moeten de werkplekken voor nieuwe medewerkers worden ingesteld zodat dit arbo technisch in orde is.
Pluspunten
Het is een druk ke receptie waardoor het een uitdaging is, bovendien wordt je door de diverse medewerkers altijd bij het bedrijf betrokken.
Minpunten
Is ook een pluspunt, het is erg drukke receptie
Ik deed van alles zowel als bar als kassa, keuken,bediening soms werkte ik ook in een ander horeca pand op de locatie. Leuke collega's leuke werkzaamheden. Goede baas Kortom veel geleerd en was erg leuk
Pluspunten
Gratis lunch
Als Rayon manager cleaning ben je naast het aansturen van de diverse medewerkers, voorlieden en objectleiding ook het aanspreekpunt voor de klanten. Je zorgt ervoor dat de medewerkers kunnen beschikken over de juiste materialen en middelen en ziet er op toe dat dit op de juiste manier wordt toegepast. Naast het leveren van kwaliteit, tevreden klanten en medewerkers, is het ook je verantwoording om ervoor te zorgen dat de totale dienstverlening binnen budget wordt gerealiseerd. Tijdens de maandelijkse review met je leidinggevende worden de financi√ęn, voortgang werkzaamheden, uitvoering specialistische werkzaamheden, nieuw personeel en het ziekteverzuim besproken. Binnen het bedrijf heb ik de mogelijkheden gekregen en genomen om meerdere opleidingen te volgen. De laatste jaren zijn er veel wisselingen op directie niveau geweest, waardoor de bedrijfsdoelstellingen niet altijd even helder waren. Door de vele aanbestedingen krijg je regelmatig te maken met het verlies van een locatie, wat betekent dat je afscheid moet nemen van een groep vaste gewaardeerde medewerkers en klanten waar je in de loop der jaren een goede samenwerking mee hebt gehad. Het verlies van een locatie heeft niets met mij te maken, maar is meestal een financieel verhaal. De schoonmaak moet steeds sneller (goedkoper) worden uitgevoerd. Dit zorgt ervoor dat je als Rayon manager creatief, innovatief en proactief moet handelen. Daarnaast is het erg belangrijk om je medewerkers goed bij de organisatie te betrekken, duidelijk de doelstellingen kenbaar moet maken en hen weten te motiveren en te stimuleren om als team¬†-¬†meer...
Pluspunten
diverse medewerkers met allemaal een verschillende achtergrond, te vormen tot een team
Minpunten
ondanks goede samenwerking, kwaliteit steeds weer afscheid moeten nemen
Het schoonmaken van kantoren en openbare ruimtes. Verzorging van koffie en thee. Keuken werkzaamheden
Pluspunten
Goede werksfeer, veel vrijheid.
Minpunten
geen.
het is niet zo belangrijk of het eten smakelijk is, het is vooral belangrijk dat de juiste procedures gevolgd worden.
Pluspunten
rustig werk
Minpunten
de organisatie haalt elke vorm van zelfdenken en eigen initiatief uit de werknemer
Als business unit manager bij ISS heb ik voornamelijk geleerd dat het loont om een people manager te zijn. Zeker in een branche als de facilitaire dienstverlening is het zaak om de mens centraal te stellen. De medewerkers op de werkvloer zijn de belangrijkste mensen binnen het bedrijf. Dit gevoel moet ook worden uitgedragen naar deze mensen zodat ze zich gewaardeerd voelen. Het gehele management moet in dienst staan van deze mensen. Voorts is een hecht teamverband noodzakelijk om succelvol te zijn in de schoonmaakbranche. We moeten het met zijn allen doen, er is geen plaats voor eigen gewin. Als business unit manager dan ook de taak om het team bij elkaar te houden en daadwerkelijk als team te laten functioneren. Een business unit manager bij ISS moet een voorbeeldrol aannemen voor zijn rayon managers en operationeel medewerkers. Hij moet in staat zijn om mensen te motiveren en te coachen. Hij is de schakel tussen de klant, de organisatie en de medewerkers en moet zorgen dat alles rondom deze drie eenheid naar behoren functioneert. Competenties die ik door mijn werk bij ISS heb opgedaan zijn: ‚ÄĘ Zelfstandig, gedreven en zelfverzekerd persoon ‚ÄĘ Collegiale teamspeler ‚ÄĘ Loyale, sturende en doelgerichte werkaanpak ‚ÄĘ Initiatief: neemt regie, draagt voorstellen aan, gaat opdrachtgericht te werk ‚ÄĘ Vasthoudend ‚ÄĘ Leiderschap: spreekt anderen aan, verdeelt taken, geeft anderen ruimte ‚ÄĘ Commerci√ęle drive ‚ÄĘ Communicatief vaardig (op verschillende niveaus en met verschillende type mensen) ‚ÄĘ In staat relationele contacten op te bouwen en te onderhouden ‚ÄĘ In staat¬†-¬†meer...
Pluspunten
Functie die ruimte biedt voor veel vrijheid en ondernemersschap
Minpunten
De crisis die de schoonmaakbranche hard treft
vroeg beginnen en door dat je steeds naar andere panden ging lekker afwisselend leren werken onder druk leuke collega"s en de mensen die werkten op de betreffende panden zelf dus bv UT twente of tui nederland erg sociaal naar ons toe en hoord er gewoon bij.en echt waardering voor het geen wat je deed
Pluspunten
afwisselend, goed salaris
Minpunten
nvt
was een gezellige tijd ,tot ik moest stoppen voor mijn rug :(
Pluspunten
vaste tijden
Minpunten
was altijd onder etenstijd
een erg leuk bedrijf om voor te werken alles is netjes geregeld en de bestelde spullen worden optijd geleverd
Goed georganiseerd bedrijf. Redelijk goed beloning. Loonbetaling op tijd en correct. Zware werkdruk. Leuk contact met de mensen op de werkplek. Leuke collega,s maar meestal taalproblemen.
Pluspunten
kerstpaket
Minpunten
geen reiskosten vergoeding
veel informatie elke dag is een uitdagingvan nieuwe kansen en gebeurtenissen kortom t kan beter in de branche.Mijn collegas zijn niet allemaal even aardig .
Pluspunten
veel lekker eten
Minpunten
te veel nachtsdiensten
Dramatisch laag algemeen niveau in alle ISS bedrijven. Zeer slechte hygi√ęne. Schoonmakers komen iedere dag tijdens het werk met een stinkende doekje bureau en stoel schoonmaken en met een stinkende stofzuiger die veel lawaai maakt terwijl werknemers continue aan het bellen zijn. Er wordt met 2 maten gemeten. Ziek meldingen worden afgewezen door ISS arbo. De communicatieve en sociale vaardigheden van de meeste werknemers zijn van een laag niveau, top-down. Mensen zitten te dicht op elkaar. Oude computers. Vele rotte appels.
Bekijk meer reviews over ISS Facility Services