ISS Facility Services

Reviews over Management bij ISS Facility Services

Ik wil graag werken vandaar dat ik deze baan heb aangenomen Min punt totaal geen communicatie van bedrijf zelf
Pluspunten
Minpunten
Geen communicatie
Je wordt uiteindelijk als nummertje gezien!!!!! ook al doe je werk goed!!!! maakt niet uit 100 anderen voor en na jouw is de mentaliteit!!! en daar moet je het mee doen eerlijk is wel we hebben wel betere tijden gekend toen we nog een een leuke menselijke leidinggevende hadden
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
geen vooruitzichten voor doorgroei mogelijkheden
Zeer divers als het gaat om werkzaamheden HR. Veel geleerd door gewoon te doen en informatie te delen met collega's. Operationeel ingesteld als het gaat om uitvoering HR, er moet geleverd worden. Credo is niet lullen maar poetsen. Veel energie in de "doe" mentaliteit. Relatief weinig lerend vermogen. Valkuil organisatie is teveel gericht op interne processen en te weinig op cre√ęren samenwerking tbv klantgericht. Veel verantwoordelijkheden midden management en relatief weinig bevoegdheden.
Goed bedrijf kon het niet echt vinden met de manager. Collega's waren aardig Veel in contact met "publiek"/ Gasten
een bedrijf dat veel mogelijkheden biedt voor zijn medewerkers met een variatie aan nationaliteiten (werknemers)
Pluspunten
goede cao
Minpunten
Dit bedrijf heeft zijn beveiliging tak verkocht. Er zaten ongeschoolde en niet geschikte mensen op leidinggevende posities.
Pluspunten
Leuke collegae
Minpunten
Slechte leiding gevende
Ik heb er al die jaren met veel plezier gewerkt. Daar heb ik ook verschillende diploma's gehaald. Ook met de collega's heb ik altijd als zeer prettig ervaren. Het moeilijkste vond ik om het iedereen naar de zin te maken. Het omgaan met mensen
Pluspunten
Auto van zaak en telefoon
Minpunten
Soms weinig communicatie
Als frontoffice medewerker is het erg hectisch. Zoals per mail, telefonisch of persoonlijk kunnen mensen vragen stellen, reserveren van auto's, legering of catering, daarnaast komen er meldingen binnen die binnen vijf minuten in het systeem verwerkt moeten zijn. Wat ik geleerd heb is om goed te kunnen omschakelen en toch overzicht te houden.
Pluspunten
Contact met mensen
het werk was leuk maar omdat ik moest verhuizen kreeg ik geen reiskosten vergoeding daarom ben ik ermee gestopt.
Ik heb gewerkt bij het UWV op verschillende locaties. Dit was erg leuk met mn collegas en de mensen die ik daar kon helpen. Er was veel emotie te zien en veel verschillende soorten reacties. Hier heb ik veel geleerd om met mensen om te gaan die verschillende soorten emoties uiten. Het moeilijkste hiervan was dat sommige mensen je helemaal de grond in konden trappen en moeilijk gingen doen en het leukste was de waardering naar mij toe, doordat ik ze graag hielp.
Pluspunten
personeelsvoordelen
Minpunten
waardering naar de mens
Het was een gezellige werksfeer met mijn collega's. Ik had een goede directie ik heb geleerd hoe ik met de schoonmaakmiddelen moet omgaan en de juiste houding en apparatuur. Over het algemeen vond ik niets moeilijk en had ik er plezier in.
het was niet heel hard werken,makkelijkste werk wat je je maar kon bedenken. je staat de heledag achter attracties en begeleidt kinderen hierin. je zorgt voor de veiligheid en helpt eventueel collega eraan herinneren welke regels er allemaal zijn. als je niks te doen had(kwam weleens voor als er niet zoveel kinderen ware) dan ging je rondlopen en kijken of er ergens afwas stond,ging je de tafels schoonmaken. eventueel de ballenbak ballen oprapen en terug in de ballebak doen. verder had ik leuke en gezellig collega's kon altijd met ze lachen. dit was niet echt het werk voor mij, ik zag er geen uitdaging in. daarom ben ik dus ook gestopt..
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
weing verdienen
Mijn feedback is het beste over dit bedrijf. Uitstekende communicatie met werkgevers en werknemers. Altijd vriendelijk uitleggen als je het niet begrijpt.
Heb veel geleerd, ook qua mensenkennis, het personeel word geleerd om zelfstandig te werken en zelf met oplossingen te komen,hierdoor word er een teamband gesmeed.
Pluspunten
Het personeel word goed opgeleid.
Minpunten
Vaak personeelstekorten.
Een typische dag achter de receptie bij H. J . Heinz te Zeist begint 's morgens direct met het verwerken van telefoontjes en de binnenkomende post. Ook moeten dan de binnengekomen mailtjes van de medewerkers worden verwerkt. Dit kan gaan om vragen over vergaderzalen/benodigdheden/aankondigen van gasten, koeriersaanvragen en zo meer. 's Middags wordt dan ook de uitgaande post verwerkt. De contacten bij Heinz zijn informeel en als receptie zijnde "hoor je er dan ook echt bij". Het "moeilijkste" van de baan bij Heinz is het overzicht houden tijdens de hectiek. De receptie aldaar is nl/ een dynamische receptie. Het leukste is meteen ook het moeilijkste: het overzicht houden. Het is een uitdaging om zo goed mogelijk te functioneren. Een typische dag op de facilitaire afdeling is er niet echt. De dag begint wel met het doorlezen van de mail, waaronder het rapport van de beveiliging om te zien of er een directe actie nodig is. Daarna zijn de werkzaamheden dagelijks verschillend. Er dient te worden ingesprongen op de zaken zoals ze zich dan voordoen. natuurlijk zijn er de regelmatig terugkomende werkzaamheden, zoals de contacten onderhouden met diverse leveranciers. Het maken van de maandelijkse bestellijst van producten voor de medewerkers en het controleren van diverse BHV werkzaamheden. Ook moeten de werkplekken voor nieuwe medewerkers worden ingesteld zodat dit arbo technisch in orde is.
Pluspunten
Het is een druk ke receptie waardoor het een uitdaging is, bovendien wordt je door de diverse medewerkers altijd bij het bedrijf betrokken.
Minpunten
Is ook een pluspunt, het is erg drukke receptie
Als Rayon manager cleaning ben je naast het aansturen van de diverse medewerkers, voorlieden en objectleiding ook het aanspreekpunt voor de klanten. Je zorgt ervoor dat de medewerkers kunnen beschikken over de juiste materialen en middelen en ziet er op toe dat dit op de juiste manier wordt toegepast. Naast het leveren van kwaliteit, tevreden klanten en medewerkers, is het ook je verantwoording om ervoor te zorgen dat de totale dienstverlening binnen budget wordt gerealiseerd. Tijdens de maandelijkse review met je leidinggevende worden de financi√ęn, voortgang werkzaamheden, uitvoering specialistische werkzaamheden, nieuw personeel en het ziekteverzuim besproken. Binnen het bedrijf heb ik de mogelijkheden gekregen en genomen om meerdere opleidingen te volgen. De laatste jaren zijn er veel wisselingen op directie niveau geweest, waardoor de bedrijfsdoelstellingen niet altijd even helder waren. Door de vele aanbestedingen krijg je regelmatig te maken met het verlies van een locatie, wat betekent dat je afscheid moet nemen van een groep vaste gewaardeerde medewerkers en klanten waar je in de loop der jaren een goede samenwerking mee hebt gehad. Het verlies van een locatie heeft niets met mij te maken, maar is meestal een financieel verhaal. De schoonmaak moet steeds sneller (goedkoper) worden uitgevoerd. Dit zorgt ervoor dat je als Rayon manager creatief, innovatief en proactief moet handelen. Daarnaast is het erg belangrijk om je medewerkers goed bij de organisatie te betrekken, duidelijk de doelstellingen kenbaar moet maken en hen weten te motiveren en te stimuleren om als team¬†-¬†meer...
Pluspunten
diverse medewerkers met allemaal een verschillende achtergrond, te vormen tot een team
Minpunten
ondanks goede samenwerking, kwaliteit steeds weer afscheid moeten nemen
Aanvang dienst receptioniste/telefoniste Bezoekers registeren en bezoek aanmelden Veel telefoongesprekken, veel bezoekers, Als laatste voor einde dienst, brand en sluitronde lopen
Pluspunten
Gezellig met collega's, overig personeel en bezoekers
Minpunten
Als business unit manager bij ISS heb ik voornamelijk geleerd dat het loont om een people manager te zijn. Zeker in een branche als de facilitaire dienstverlening is het zaak om de mens centraal te stellen. De medewerkers op de werkvloer zijn de belangrijkste mensen binnen het bedrijf. Dit gevoel moet ook worden uitgedragen naar deze mensen zodat ze zich gewaardeerd voelen. Het gehele management moet in dienst staan van deze mensen. Voorts is een hecht teamverband noodzakelijk om succelvol te zijn in de schoonmaakbranche. We moeten het met zijn allen doen, er is geen plaats voor eigen gewin. Als business unit manager dan ook de taak om het team bij elkaar te houden en daadwerkelijk als team te laten functioneren. Een business unit manager bij ISS moet een voorbeeldrol aannemen voor zijn rayon managers en operationeel medewerkers. Hij moet in staat zijn om mensen te motiveren en te coachen. Hij is de schakel tussen de klant, de organisatie en de medewerkers en moet zorgen dat alles rondom deze drie eenheid naar behoren functioneert. Competenties die ik door mijn werk bij ISS heb opgedaan zijn: ‚ÄĘ Zelfstandig, gedreven en zelfverzekerd persoon ‚ÄĘ Collegiale teamspeler ‚ÄĘ Loyale, sturende en doelgerichte werkaanpak ‚ÄĘ Initiatief: neemt regie, draagt voorstellen aan, gaat opdrachtgericht te werk ‚ÄĘ Vasthoudend ‚ÄĘ Leiderschap: spreekt anderen aan, verdeelt taken, geeft anderen ruimte ‚ÄĘ Commerci√ęle drive ‚ÄĘ Communicatief vaardig (op verschillende niveaus en met verschillende type mensen) ‚ÄĘ In staat relationele contacten op te bouwen en te onderhouden ‚ÄĘ In staat¬†-¬†meer...
Pluspunten
Functie die ruimte biedt voor veel vrijheid en ondernemersschap
Minpunten
De crisis die de schoonmaakbranche hard treft
Dagelijkse aansturing van een groot ABNAMRO kantoor. Je zorgt er voor dat het personeel van de ABNAMRO goed kan werken in een aangename omgeving en onder goede omstandigheden. Werk aanvoeren dmv interne post. Voorraden die binnenkomen distribueren. Technische staat van het gebouw controleren en zorgen voor evt reparaties. Technische mensen aansturen en begeleiden. Samenwerken met beveiliging en schoonmaak. Zorgen voor goede werksfeer, klachten van bewoners oplossen. Als je je werk goed doet geeft de tevredenheid van het personeel je veel voldoening.
Pluspunten
De mensen kennen je en vertrouwen dat je hun problemen oplost
Minpunten
Zijn er niet
7uur beginnen heb sociale vaardigheden en heb me VCA leidinggevende gehaald,ik ben leidinggevende voor de grasmaaiers en bosmaaiers wat ik zelf ook doe is er wat met de grasmaaiers bellen ze mij en moet dat dan oplossen,met collega,s heb ik weinig problemen en is zelfs meestal goeie sfeer. de reden dat ik wat anders wil is dat koeriers werk een goeie opstap is om chauffeur te woorden en daar ook een opleiding voor ga doen.
Pluspunten
vrijdag frituren na het werk geen bier.
Minpunten
contact met hogerhand is een groot bedrijf maar comunicatie laat wel eens de wensen over.
Dramatisch laag algemeen niveau in alle ISS bedrijven. Zeer slechte hygi√ęne. Schoonmakers komen iedere dag tijdens het werk met een stinkende doekje bureau en stoel schoonmaken en met een stinkende stofzuiger die veel lawaai maakt terwijl werknemers continue aan het bellen zijn. Er wordt met 2 maten gemeten. Ziek meldingen worden afgewezen door ISS arbo. De communicatieve en sociale vaardigheden van de meeste werknemers zijn van een laag niveau, top-down. Mensen zitten te dicht op elkaar. Oude computers. Vele rotte appels.
Bekijk meer reviews over ISS Facility Services