ISS Facility Services
Review over ISS Facility Services van een medewerker

groot facilitair bedrijf wat bezig is met een nieuwe koers

24 januari 2014
Als Rayon manager cleaning ben je naast het aansturen van de diverse medewerkers, voorlieden en objectleiding ook het aanspreekpunt voor de klanten. Je zorgt ervoor dat de medewerkers kunnen beschikken over de juiste materialen en middelen en ziet er op toe dat dit op de juiste manier wordt toegepast. Naast het leveren van kwaliteit, tevreden klanten en medewerkers, is het ook je verantwoording om ervoor te zorgen dat de totale dienstverlening binnen budget wordt gerealiseerd. Tijdens de maandelijkse review met je leidinggevende worden de financiën, voortgang werkzaamheden, uitvoering specialistische werkzaamheden, nieuw personeel en het ziekteverzuim besproken. Binnen het bedrijf heb ik de mogelijkheden gekregen en genomen om meerdere opleidingen te volgen. De laatste jaren zijn er veel wisselingen op directie niveau geweest, waardoor de bedrijfsdoelstellingen niet altijd even helder waren. Door de vele aanbestedingen krijg je regelmatig te maken met het verlies van een locatie, wat betekent dat je afscheid moet nemen van een groep vaste gewaardeerde medewerkers en klanten waar je in de loop der jaren een goede samenwerking mee hebt gehad. Het verlies van een locatie heeft niets met mij te maken, maar is meestal een financieel verhaal. De schoonmaak moet steeds sneller (goedkoper) worden uitgevoerd. Dit zorgt ervoor dat je als Rayon manager creatief, innovatief en proactief moet handelen. Daarnaast is het erg belangrijk om je medewerkers goed bij de organisatie te betrekken, duidelijk de doelstellingen kenbaar moet maken en hen weten te motiveren en te stimuleren om als team - meer...
Pluspunten
diverse medewerkers met allemaal een verschillende achtergrond, te vormen tot een team
Minpunten
ondanks goede samenwerking, kwaliteit steeds weer afscheid moeten nemen