Ipse de Bruggen

Ipse de Bruggen Reviews

Rommelig.

Weinig personeel. Veel onopgeleiden uitzendkrachten. Mensen draaien verantwoordelijke diensten terwijl ze hier niet bevoegd voor zijn.

Pluspunten

Gezellig.

Minpunten

Veel druk

Fijne werkomgeving, met cliënt centraal.

Fijne werkomgeving, vooral Nieuwveen. Fijn management en de cliënt staat echt centraal.Door tekort in de zorg wel hoge werkdruk. Maar dit vang je samen met je collega's op.

Goed

Mijn sollicitatie ging goed. Ben aangenomen en mag nu leren voor begeleider

Respectvolle kijk naar cliënten en ga er altijd met plezier naar toe

Ik vind dat Ipse de Bruggen op een respectvolle manier naar de cliënten kijkt. Bij kind en jeugd, halen ze alles uit de kast wat goed is voor de cliënt. Zijn altijd op zoek naar de (kleine) vooruitgangen. Naast het onvoorwaardelijk steunen van de cliënt, wordt er ook altijd naar mij als begeleider geluisterd. Ik voel me gewaardeerd en serieus genomen. Helaas heeft ook Ipse de Bruggen te maken met personeels tekort. Er wordt wel alles aan gedaan om de vacatures op te vullen, maar helaas zijn er te weinig mensen die met deze specifieke doelgroep willen/kunnen werken. Dit maakt het werken in de zorg soms zwaar. Ipse de Bruggen (kind en jeugd), is een fijne plek, waar je graag wilt werken!

Pluspunten

Luisterend oor

Minpunten

Te weinig personeel in de zorg

Gezellige werkomgeving

Je werkt bij Ipse met verschillende soorten mensen, dat maakt het verschillend maar ook interessant.

prima werkgever

Prettige werksfeer op locatie. echter wat bij bijna alle zorg terreinen is teveel zzp. \ Je krijgt wel de ruimte om zorg te bieden zoals je wenst

prettige werkomgeving

Je leert veel op deze werkplek, feedback en genoeg doorgroeimogelijkheden. Fijne collega"s en teamleiders

Leuke werkgever

Goed naar mijn zin. Veel verschillende werkplekken.

Super gezellig om te werken

Ik werk er nogsteeds en dat zou ik ook graag mee leven lang werken blijven doen! Ik voel me er zo thuis!

Pluspunten

Soms een snack

Minpunten

Niks

Veel eigen verantwoordelijkheid in sociale setting

Dankzij de zelforganisatie van Ipse de Bruggen krijg ik de gelegenheid en vrijheid om zelf met initiatieven te komen en deze uit werken / presenteren. Hierbij krijg ik goede ondersteuning van het management en de ondersteunende diensten. Dit alles in een sociale en gezellige setting.

Pluspunten

Vrijheid

Minpunten

Pijn in mijn buik van het lachen

Ipse de Bruggen

Bij Ipse de Bruggen is het prima om te werken. Helaas merk je wel in de afgelopen jaren dat je steeds meer administratie werk moet ondernemen. Waardoor je steeds minder tijd hebt voor cliënten. En dat is toch erg jammer omdat je eigenlijk aan het werk bent voor de cliënten. Wat wel fijn is van Ipse, dat je veel cursussen kan volgen en opleidingen. Dus er is zeker doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

doorgroeimogelijkheden

Minpunten

korte diensten draaien. waardoor je meer moet werken

Goede werkgever.

Begonnen als stagiaire in Maassluis en Schiedam. In die tijd erg veel geleerd en diverse doelgroepen leren kennen. Momenteel werk ik op een evmb woning in Nootdorp. Mooi en dankbaar werk. Ga iedere dag met veel plezier naar het werk. Hardwerkende collega’s die voor hun cliënten staan, maar ook een super gezellig team om in te werken.

Vernieuwende, vooruitstrevende organisatie

Tot 2017 is het IdB goed gelukt om zich te profileren als een lerende, vooruitstrevende en platte organisatie. Door externe factoren (veel verloop, te weinig personeel) is het werken erg zwaar geworden, specifiek op MVG-groepen.

Opbouwend sfeervolle werkplek

Goede sfeer op werkvloer . Gezellige cliënten en voldoende personeel.

Pluspunten

Je kan mee eten

Minpunten

Veel ingeroosterd achter elkaar

Slangenkuil

Ipse staat voor goede zorg clienten, daar ligt het, op een uitzondering ,niet aan. Cultuur onder personeel is slecht. Personeel is niet eerlijk, oncollegiaal en achterbaks. Een kleine groep manipuleert de manager en kan daardoor hun zin doordrukken met enkele volgelingen. Slechte manager, duidelijk in opleidingsfase.

Pluspunten

Dat ik een andere werkgever heb

Minpunten

Dat ik er 24 jaar werkte

Officiële reactie van Ipse de Bruggen

27 augustus 2019
Vervelend dat je het uiteindelijk zo hebt ervaren. Hopelijk heb je naast de goede zorg voor de cliënten nog andere mooie dingen waar je op terug kan kijken na een dienstverband van 24 jaar.

Een zorginstelling waarbij de cliënt écht centraal staat

Ipse de Bruggen is de grootste zorgorganisatie in Zuid-Holland voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij zijn gespecialiseerd in complexe zorgvragen. Op bijna 400 zorglocaties bieden wij met ruim 5500 medewerkers 5000 cliënten zorg en ondersteuning bij wonen, werken, leren en ontspannen. Dit doen wij al ruim honderd jaar. Wij werken hierbij nauw samen met ouders/ wettelijk vertegenwoordigers en andere zorgorganisaties. Onze missie is: zorgen dat cliënten een goed leven hebben en zich kunnen blijven ontwikkelen. Wij geloven dat er altijd meer mogelijk is. Hoe klein het stapje ook is. Als recruiter is het een feest te mogen werven voor een organisatie die enorm goed staat aangeschreven in de regio en medewerkers volop kansen biedt zich verder te ontwikkelen.

Pluspunten

Elke dag met plezier naar je werk

gezellige werkomgeving met veel leermomenten

ik heb mijn beste tijd gehad bij ipse de brugge en een hoop mogen leren van verschillende medewerkers

Productieve dag

Een typische dag op het werk is dat ik als Jeugd- en gezinsbehandelaar voor complexe vraagstukken sta wat de functie enorm afwisselend maakt.

Gezellig zeker nog in die tijd

Prachtig om op een instelling voor verstandelijk beperkte mensen te werken je krijgt er zoveel voor terug naast je salaris. Toendertijd prima sfeer veel leuke mensen en vooral gezelligheid.

Pluspunten

Sfeer

Minpunten

Managment te veel bureaucratie

De lol is er vanaf

Na de transitie in 2015 is er niet veel meer overgebleven van de baan als begeleider, je krijgt aan alle kanten verantwoordelijkheden in de schoenen geschoven die niets met begeleiding te maken hebben, je bent dagelijks te veel bezig met papierwerk, de teamrollen (compleet in doorgeschoten), en de HKZ eisen, waardoor je geen tijd meer hebt voor de cliënt, die naar mijn inziens niet meer centraal staat. Omdat de werkzaamheden enorm zijn uitgebreid, verwachtte het begeleidend personeel herziening van het salaris, maar dat laat op zich wachten, de enige die er financieel beter op geworden zijn, dat zijn de bestuurders. Herziening salaris is overigens wel uitgevoerd bij collega stichtingen! Jaarlijkse functioneringsgesprekken zijn er niet meer, 8 uurs diensten op de woningen bestaan haast niet meer, dus is het heel lastig om aan de 36/40 uur per week te komen, al met al de lol is er eigenlijk vanaf. Financieel gezien betaald een baan in de tomaten, komkommers of bloemen beter dan een baan in de zorg, erg frustrerend!

Pluspunten

De client

Geen leuk bedrijf

De werksfeer is niet goed.Management is er niet voor haar werknemers. Veel diensten achter elkaar er werd bijvoorbeeld verplicht een dag met de clienten mee te gaan daarna ook nog een avonddienst te draaien en er niet betaald voor worden.

Pluspunten

clienten

Minpunten

Lange werkdagen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Ipse de Bruggen. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Ipse de Bruggen