IKEA

IKEA Reviews

234 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 9.772 reviews

Wel oké

Gewerkt bij IKEA CSC. Voor een callcenter baan echt wel oké. Al kon ik het soms wel als stressvol ervaren als je mensen moest bellen die bijvoorbeeld al lang veel klachten hadden. Collega's waren gezellig. Vond wel dat er een grote kloof zat tussen de teamleiders+specialisten en de rest. Verder moet het hele IKEA cultuur je wel liggen.

Pluspunten

Goedkope maaltijden

Allemaal pluspunten!

+ Goed te combineren met studie+ Mogelijkheden tot het volgen van cursussen+ Je krijgt veel vrijheid met betrekking tot je persoonlijke ontwikkeling+ Ideale werkomgeving met grote kans op doorgroeien+ Je maakt hier echt vrienden voor het leven+ Het management staat heel open voor nieuwe ideeën+ Gratis ontbijt voor de ochtendcrew+ Veel bonussen+ Personeelskorting+ Fijne collega’s+ Prettige/toegankelijke/open werksfeer+ Zelfstandigheid+ Je komt met verschillende type mensen in contact+ Voordelige en lekkere lunches+ Je leert routinematig te handelen+ Leuk contact met klanten+ Goede arbeidsvoorwaarden

Prachtig bedrijf

Zeer prettige werkgever. Prettige werksfeer en leuke collega's.

Minpunten

Goede werkgever en leuke collega’s

Bij Ikea gaan werken is in een familie binnenstappen. Collegialiteit is de normaalste zaak van de wereld. Je helpt elkaar en bent er voor elkaar. Iedereen is welkom en iedereen is gelijk, ongeacht afkomst, achtergrond, voorkeuren, leeftijd, enz.Vrij vragen of roosterwensen zijn niet altijd even makkelijk voor elkaar te krijgen, maar het salaris en de toeslagen in de weekends en op feestdagen zijn goed!Ikea gaat bij haar werknemers na een tijdelijk ‘startcomtract’ in principe meestal voor een vast contract (als het klikt én als je het zelf wil), ze wil haar werknemers graag vasthouden. Communicatie kan soms beter (zoals im elk bedrijf), maar als je zelf helder communiceert en niet bang bent om (kritische) vragen te stellen, kom je een heel eind! Je moet niet vies zijn van hard werken, maar daar staat veel goeds en veel plezier tegenover!

Pluspunten

Collegialiteit, doorgroeimogelijkheden, goede voorwaarden, leuk werk, bij latere diensten gratis maaltijd, goed personeelsrestaurant

Minpunten

Weinig invloed op eigen werktijden, veel weekenden werken, pauzes eigen tijd

Top

Great ambiance and cooperation from most diffrent department

Niet fijn

Werk is eentonig en kan fysiek zwaar zijn (veel collega's lopen dan ook met rugklachten). Werktijden zijn ook niet fijn, heel erg vroeg of heel erg laat.Management stuurt veel werknemers weg zonder goed rede, dit terwijl er niet genoeg werknemers zijn. Geeft onaangename sfeer.

Fijne werkplek

Bedrijf dat echt aan de werknemers denkt. Denken graag met je mee.

Pluspunten

Samenwerken, leuke collega's

Minpunten

Druk

Fijne werkgever

Veel mogelijkheden om door te groeien en erg flexibel met thuiswerken/op kantoor werken. Salaris is niet bijzonder hoog, maar je hebt wel veel andere voordelen. Bonus, lekkere lunch, flexibiliteit.

Leuke maar slecht betaalde werkplek

3 jaar gewerkt als graphic Communication coworker. De bedrijfscultuur van ikea is top. Iedereen mag er zijn en we doen het samen. Hier geen onderlinge strijd tussen collega's. Ook word je best wel vrij gelaten in je dagelijkse werk en hoe je de werkzaamheden inplant. Supergezellige collega's die lief en leed met elkaar delen. Echt een team. Wat mij heeft doen besluiten weg te gaan is het magere salaris, weinig doorgroeimogelijkheden, maar vooral het gebrek aan aandacht voor werk-privé balans. Je moet elke dag (hoe ouderwets) in en uitklokken. Thuiswerken zou best af en toe kunnen in mijn functie, maar dat mocht niet (zelfs niet in coronaperiode). Tenzij je in quarantaine moest, toen kon het ineens wel... Flexibiliteit in werktijden is ook niet bespreekbaar (anders wil iedereen dat). Ik miste daar de persoonlijke aandacht. Wat dat betreft ben je dan wel gewoon een nummertje.

Pluspunten

Gezellig team, makkelijk werk, vrijheid

Minpunten

Werk-privebalans, salaris

Geen aanrader

Hele kille werksfeer ze geven niet om hun werknemers, met als gevolg dat er veel mensen kampen met een burn-out of andere medische klachten.

Pluspunten

13E maand

Minpunten

Bad management, Kille werksfeer, Hoge werkdruk tov salaris

Open bedrijf, prettige werkplek

Met een open houding is bij IKEA van alles mogelijk voor iedereen. Alle ruimte om je werk goed te doen!

Pluspunten

Goed ingerichte werkplekken en prima collega´s

Leuk mix aan mensen, altijd wat te doen.

Laag drempelig en je verveeld je nooit waardoor de tijd vlot gaat.Goed betaald voor avonddiensten en weekenden.

Pluspunten

Zelfstandigheid

Minpunten

Kan eentonig worden

Fijne werkomgeving

Je merkt echt de bedrijfscultuur uit Zweden: betrokken managers, veel pauzes + toeslagen in de avonden/weekenden en een fijne cultuur onderling. Voor een bijbaan verdient het echt bovengemiddeld. Iedereen is super vriendelijk en het management denkt erg met je mee. Ondanks dat het een groot bedrijf is word je helemaal niet als nummer behandeld, je werk en inzet worden gewaardeerd.

Prima

Fijne winkel, ook erg fijne werknemers. fijne lunchpauzes

Disappointed

Disappointed about the management, about the type of persons hired for management and about the lack of interest/respect for the employees. And no possibilities to grow professional if you do not have a close relationship with the managers.

Pluspunten

Nice colleagues

Minpunten

Bad work environment, money, management

Leuk bedrijf met doorgroeimogelijkheden en fijne collega's

Leuke collega's en een goede sfeer. Veel soorten diensten mogelijk waardoor je het goed kan combineren met een studie, eigen bedrijf of privezaken. Vroeg in de ochtend of in de avond werken mogelijk.

Pluspunten

Gratis fruit, goedkope lunch en leuke collega's

Gezellige informele sfeer, maar het is niet zo speciaal als IKEA graag voorspiegelt.

Solistisch saai werk, nauwelijks echte contacten hooguit in de pauze. Verder is het gewoon productie draaien en feitelijk vooral vakkenvullen en klanten de weg wijzen. Amper inhoudelijk informatie. Contract van 24 uur = 6 dagen per week beschikbaar zijn. Waarvan 3 weekenden (6 uur per weekend). Slechts paar dubbeltjes boven het minimumloon.

Pluspunten

Regelmatig een attentie bij goede resultaten, Gelukkig geeft IKEA wel nog toeslag voor avond- en weekendwerk, meestal een bonus (van een paar honderd euro) en 1 stuk fruit in je pauze.

Minpunten

Zeer onregelmatig rooster, 6 dagen inzetbaar moeten zijn, ook bij een contract met weinig uren, 24 uur is een 'groot contract', Het is een log instituut met weinig flexibiliteit naar de werknemer toe, en er is geen ruimte voor eigen creativiteit, En ze behouden het recht om je voor 3 uurs diensten in te delen

matig management

Werk zelf is prima, Stress als de winkel druk is, maar dat is te verwachten. Zelf slechte ervaringen met management van mijn afdeling. Verwacht geen complimenten als het prima verloopt, verwacht wel naar het kantoor geroepen te worden en een preek te krijgen als iets fout gaat. Management is meer een blok aan het been dan een steun voor de werknemers.

Pluspunten

Goede kantine

Minpunten

management slechte werksfeer, veel (heel veel) geroddel op de afdeling

Fijne collega’s maar je moet passen binnen het IKEA concept

Er heerst wel degelijk een hiërarchie. Vrij vragen op korte termijn is rampzalig omdat je dit moet oplossen met je collega’s want roostermakers kunnen / mogen niets. Collega’s waren wel super gezellig.

Pluspunten

Bedrijfskantine

Leven eigen visie niet na

Van hoor en wederhoor hebben ze nog nooit gehoord. Als je pech hebt en je valt op dan sta je zo op straat.

Pluspunten

Kantine

Minpunten

Communicatie

Management is niet capabel

Te hoge werkdruk,weinig waardering,angst cultuur creëren

Pluspunten

Hard werkende collega’s

Minpunten

Geen waardering

Stel een vraag over solliciteren of werken bij IKEA. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• IKEA