IKEA

IKEA Reviews

215 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 8,989 reviews

Leiderschap teammanager is sterk bepalend

Mijn ervaring is sterk wisselend. De innovatieve drive is essentieel voor het succes. De procesgerichte organisatie verliest zichzelf vaak in zich tegensprekende veranderingen, vooral omdat er geen tijd genomen wordt om veranderingen eenduidig te borgen en nieuwe veranderingen of verbeteringen elkaar te snel opvolgen. Daardoor veel miscommunicatie, of het doorvoeren van veranderingen omwille van de regels zonder de effecten tav de uitvoering daarvan te realiseren of zelfs te monitoren. Leiderschap, de menselijke maat, is daarom bepalend voor de samenwerking en de werksfeer. Niet alle leiders beschikken over de juiste sociale vaardigheden.

Pluspunten

Veelal fijne collega’s op de werkvloer.

Leven eigen visie niet na

Van hoor en wederhoor hebben ze nog nooit gehoord. Als je pech hebt en je valt op dan sta je zo op straat.

Pluspunten

Kantine

Minpunten

Communicatie

Management is niet capabel

Te hoge werkdruk,weinig waardering,angst cultuur creëren

Pluspunten

Hard werkende collega’s

Minpunten

Geen waardering

Fun progressive open

Great people to work with. Unfortunately also burocratic the last years. In the unit better and more open communication. Between stores and head office room for improvement

Fijn werk klimaat bij vooruitstrevende organisatie

Fijne werkgever met aandacht voor de gezondheid en welzijn van het personeel. Heb er met veel plezier in verschillende functies gewerkt. Er zijn veel projecten, waar medewerkers aan kunnen deelnemen en zich verder te ontwikkelen. Doorgroeien van een parttime uitvoerende functie naar een fulltime functie is lastig. Uitvoerend zijn de salarissen mede door de onregelmatigheidstoeslagen best goed.Enig minpunt vind ik de beschikbaarheid van medewerkers bij uitvoerende functies. Voor 24 uur aan de kassa, heb je maar recht op 1 vaste vrije dag. Dit is nogal ouderwets voor dit moderne bedrijf.

Pluspunten

Vers en gezond buffet voor lunch en diner in fijn personeelsrestaurant

Minpunten

Doorgroeien naar een full-time functie

Één en al vriendjespolitiek

De sfeer binnen het bedrijf is afschuwelijk. Waar de één hard werkt wordt er continu gepusht dat er harder gewerkt moet worden, terwijl de ander met zn vinger in de neus staat en niks doet en hier een applaus en bewondering voor krijgt. Een aantal leiding hebben hun lievelingetjes en daar wordt alle aandacht en feedback voor ontwikkeling op gericht. Anderen laten ze ook links liggen, zo ook mijn eigen leidinggevende. Er wordt erg slordig gewerkt. Contractbeeinigingen worden niet op tijd doorgegeven volgens de richtlijn van het cao. Overigens wordt er ERG veel geroddeld. Al met al een wispelturige ervaring. Op een plek waar je verwacht dat culturele diversiteit belangrijk is, is dat hier met een aantal medewerkers niet het geval. Ikea als bedrijf is top, maar de inhoud is belangrijk en die inhoud was bij deze locatie hooguit slecht.

Minpunten

Omgang van de leidinggevende met medewerkers, Vriendjespolitiek, slordig werkgedrag.

Goede werksfeer, doorgroei mogelijkheden, flexibel

Het werken op de Food afdeling is fysiek zwaar. Het is vaak druk maar dit zorgt er ook voor dat de dag snel voorbij is. De werksfeer is top, er wordt goed samengewerkt en er wordt goed naar je geluisterd door het management. Daarnaast biedt IKEA ook mogelijkheden om door te kunnen groeien binnen het bedrijf. Daarnaast worden alle overgewerkte uren netjes uitbetaald en krijg je avond- en weekendtoeslag.

Pluspunten

Fantastische werksfeer

Minpunten

Fysiek zwaar

Wel gezellige collega's maar om dat er heel veel druk ligt op het proces halen waar je weinig tijd voor krijgt. Is de sfeer niet altijd gezellig.

Je wordt onder betaald voor wat je moet doen. En het eten is te duur voor het personeel. Kan je beter je eigen brood mee nemen. Wel gek en stom. En je hebt maar tien minuten om van je werk plek tot het restaurant te komen en te eten. En het is ook nog eens je eigen tijd. Wordt niet betaald.

Pluspunten

Minpunten

Je wordt opgejaagd en geen goede leiding.

Leuk geld en balletjes.

Voor wat het is, verdien je fatsoenlijk mits jij in de avonden en weekenden werkt. Voedsel is draaglijk te consumeren. Klaargemaakt door de aangename food medewerkers die niet altijd moeilijk doen om buiten de talloze regeltjes te werken zoals etenstijden, kwantiteit, etc.Verwacht immers niet om door te groeien of om complimenten te ontvangen voor jouw arbeidsethos. Verwacht wel een draadkruis op je lijf als er iets, volgens hen, aan jou mankeert.Prettige periode in je leven als jij het werk beschouwd als een huurling.

Pluspunten

Balletjes

Minpunten

Nepotistisch

Ikea is een goede werkgever!

Bij Ikea heb je doorgroei mogelijkheden maar je kan ook gewoon blijven waar je zit. Het salaris is zeker prima. Ze werken met toeslag uren.

Pluspunten

Salaris

Familiair bedrijf

Als je daar eenmaal binnen bent dan behoor je echt tot de IKEA family. Je doe alles samen; van opnieuw inrichten tot met verbouwen. Het bedrijf is wel heel selectief en ze geven je weinig kans om iets anders in het bedrijf te doen.

Pluspunten

Bonus, 13e maand, goede pensioen opbouw, goed salaris

Minpunten

Je moet goed kunnen omschakelen en aanpassen, erg massaal en commercieel geworden.

Leuke collega s en leiding

Bij zo n groot bedrijf mag je voor het harde werk wel wat meer verdienen bv 15,- br pu Snap ook niks van hogerop personeel welke vragen je bij wie moet vragen enz En vakantie uren schema is ook ingewikkeld Verder top leuk om daar te werken.

Pluspunten

Gratis fruit. Goedkoop eten in de kantine

Minpunten

Te weinig uren

Veel geleerd. Zeker als jezelf wil groeien in je werk.

Jammer dat IF een 'geïsoleerde' afdeling is.Daar kan verbetering in komen. Gaat ten kosten van het werkplezier. Weinig kans op doorgroei mogelijkheden. Erg jammer. Leerzaam bedrijf en mooi concept om deel van te zijn. Was er trots op daar te werken.

Veel beloftes maar dan....

Ik heb 10 jaar bij Ikea gewerkt. In het begin met veel plezier. Er werd veel aandacht geschonken aan opleiding en het aanleren van de IKEA cultuur. Ook werd er nadrukkelijk verteld dat je geen hoge opleiding nodig hebt om bij IKEA een hogere functie te kunnen bereiken. Men hecht waarde aan inzet... Je ziet veel collegae komen en ook veel gaan. Vrijwillig maar ook onvrijwillig, ook op minder fijne manieren. Om de zoveel tijd is er wel eentje de “pispaal” en wordt met veel bombarie eruit gezet. Hewone medewerker, leidinggevende of manager. Dit om te laten zien dat IKEA de overhand heeft. Geef je aan dat je het ergens niet mee eens bent is het antwoord “IKEA is dan niet meer de plek voor jou”. Na 10 jaar kon ik alle disciplines op de afdeling dromen en werd ik alleen nog ingezet voor de “moeilijke” klanten. En bij IKEA staat de klant altijd boven alles, dus tel uit je winst. Hoger dan mijn functie kon ik mij niet opwerken want ik had immers geen HBO opleiding. Weg belofte wat er allemaal kan... De taak die ik uitoefende zaaide nijd bij mijn collegae. Op alle mogelijke manieren werd er aan mijn uitzetting gewerkt. Van sommige dingen had ik zwart op wit bewijs wat er achter mijn rug speelde. Zo was ik na tien jaar de pispaal. En eerlijk gezegd was ik er zelf ook klaar mee. Het leuke plaatje was al lang vaag geworden. Je moet meerdere avonden werken, je moet op feestdagen werken, je moet op zondag werken. Ik werkte 28 uur en nog werd ik op vrije dagen gebeld om extra te komen. Één keer nee zeggen kan nog, de tweede keer heb je een aantekening, de derde keer mag je je melden. Ze -

Pluspunten

Gratis koffie of thee

Minpunten

Lange dagen, veel dagen, werken op zon- en feestdagen

Gezellige multi culti werkomgeving

Leuke collegas, werk is geen hogere wiskunde maar de manier waarop het gebeurt houdt je wel op je tenen. Helaas bestaat er een grote kans dat je geen vast contract krijgt, ik was intern in opleiding tot proces coordinator en ook ik heb geen vast contract gekregen dus na 2 jaar zou het kunnen dat je weer ergens anders opnieuw moet beginnen

Pluspunten

leuke collegas

Minpunten

management doet niet veel voor je

Ze vragen veel, maar geven je ook ruimte om zelf nb in te vullen.

Als student begonnen in het restaurant. Dat was hard aanpakken en ik kon daar mijn draai niet vinden, want het paste niet bij mij. Na onderhandelen met mijn manager intern doorgesolliciteerd en in Sales (Showroom) terecht gekomen. Daar helemaal op mijn plek gekomen en ga daar met plezier naar mijn werk. Alles intern is goed geregeld, en je hoeft niet je niet af te vragen of bepaalde arbeidsvoorwaarde er wel/niet zijn. In vergelijking tot menig andere bedrijven in vergelijkbare sectoren heeft IKEA meer te bieden. IKEA hanteert ook een eigen CAO en heeft een Vakbond. Er is alleen weinig perspectief op salarisverhogingen. Je zult wel lang blijven hangen, maar de basis is zeer goed door o.a. 13e maand, bonus, en vele toeslagen. Verder vind ik het prettig dat je niet op commissiebasis verkoopt. Dat heeft ook ruimte en eerlijkheid naar de klant toe. Dat maakt het prettiger en realistischer. Sommige afdelingen hebben een hoger salaris. Ook heeft IKEA veel interne opleidingen en personeelsuitjes. Al met al zou ik mijn werkgever niet in willen wisselen voor een ander die beter betaald. Je krijgt er veel rust en plezier van terug, en dat is veel belangrijker.

Pluspunten

Personeelskorting, personeelsrestaurant met korting, fietsplan, OV-vergoeding of benzine-vergoeding, pensioenopbouw, vakbond, mogelijkheid tot doorgroei en leuk werk

Minpunten

Inkomen zal niet snel stijgen.

Team werk is alles.

Bij IKEA behoort je bij een team, een familie. De werkdrukte is hoog maar samen met je collega's maak je het beste van.

Enorm naar mijn zin gehad

Naast mijn studie heb ik jarenlang bij IKEA gewerkt. De sfeer is erg informeel, iedereen helpt elkaar. Wees er op voorbereid dat je flink 'ge-ikeaniseerd' wordt. Ze creëeren een familiegevoel en zorgen dat het personeel graag voor IKEA werkt. Als je de juiste instelling hebt, heb je een (bij)baan voor jaren. Als jij flexibel bent is Ikea dat ook. Daarnaast biedt IKEA zeer goede voorwaarden voor een bijbaan, zoals 13e maand, vakantiegeld, leuke kerstcadeaus en personeelsuitjes. Ik had snel een vast contract.

Pluspunten

Prima salaris, aantrekkelijke voorwaarden, fijne werksfeer

Minpunten

Soms grote drukte in de winkel, daar moet je wel tegen kunnen

niet te hard je best doen

Ikea is hard werken, maar wel afwisselend werken. Echter had ik geen idee hoe het management werkte, en kwam ik er helaas te laat achter dat het uiteindelijk gaat om vriendjespolitiek en roddel en achterklap. Heel leuk als vakantiebaantje. Maar voor langere tijd...…. Ik heb in elk geval een kater overgehouden van mijn IKEA-avontuur

Pluspunten

leuke collega's, eten is goed geregeld

Minpunten

roddel en achterklap

xx

Platte organisatie structuur, veel doorgroei mogelijkheden, managers niveau niet altijd even goed.

Pluspunten

xx

Minpunten

xx

Barslecht bedrijft. Belt je op met het nieuws dat je een kopie van legitimatie moet mailen binnen 1 uur en dat je anders niet kan komen werken

Belt op over nooit eerder genoemde deadline om binnen 1 uur legitimatie te mailen. Wat volgens de wet niet eens is toegestaan. En als dat niet gebeurde kan je niet starten. En als je daar over klaagt wijst iedereen naar elkaar en zit jij zonder baan.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij IKEA. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.9

Gebaseerd op 8,989 reviews