Bij zo n groot bedrijf mag je voor het harde werk wel wat meer verdienen bv 15,- br pu Snap ook niks van hogerop personeel welke vragen je bij wie moet vragen enz En vakantie uren schema is ook ingewikkeld Verder top leuk om daar te werken.
Pluspunten
Gratis fruit. Goedkoop eten in de kantine
Minpunten
Te weinig uren
Jammer dat IF een 'geïsoleerde' afdeling is.Daar kan verbetering in komen. Gaat ten kosten van het werkplezier. Weinig kans op doorgroei mogelijkheden. Erg jammer. Leerzaam bedrijf en mooi concept om deel van te zijn. Was er trots op daar te werken.
Ik heb 10 jaar bij Ikea gewerkt. In het begin met veel plezier. Er werd veel aandacht geschonken aan opleiding en het aanleren van de IKEA cultuur. Ook werd er nadrukkelijk verteld dat je geen hoge opleiding nodig hebt om bij IKEA een hogere functie te kunnen bereiken. Men hecht waarde aan inzet... Je ziet veel collegae komen en ook veel gaan. Vrijwillig maar ook onvrijwillig, ook op minder fijne manieren. Om de zoveel tijd is er wel eentje de “pispaal” en wordt met veel bombarie eruit gezet. Hewone medewerker, leidinggevende of manager. Dit om te laten zien dat IKEA de overhand heeft. Geef je aan dat je het ergens niet mee eens bent is het antwoord “IKEA is dan niet meer de plek voor jou”. Na 10 jaar kon ik alle disciplines op de afdeling dromen en werd ik alleen nog ingezet voor de “moeilijke” klanten. En bij IKEA staat de klant altijd boven alles, dus tel uit je winst. Hoger dan mijn functie kon ik mij niet opwerken want ik had immers geen HBO opleiding. Weg belofte wat er allemaal kan... De taak die ik uitoefende zaaide nijd bij mijn collegae. Op alle mogelijke manieren werd er aan mijn uitzetting gewerkt. Van sommige dingen had ik zwart op wit bewijs wat er achter mijn rug speelde. Zo was ik na tien jaar de pispaal. En eerlijk gezegd was ik er zelf ook klaar mee. Het leuke plaatje was al lang vaag geworden. Je moet meerdere avonden werken, je moet op feestdagen werken, je moet op zondag werken. Ik werkte 28 uur en nog werd ik op vrije dagen gebeld om extra te komen. Één keer nee zeggen kan nog, de tweede keer heb je een aantekening, de derde keer mag je je melden. Ze - meer...
Pluspunten
Gratis koffie of thee
Minpunten
Lange dagen, veel dagen, werken op zon- en feestdagen
Leuke collegas, werk is geen hogere wiskunde maar de manier waarop het gebeurt houdt je wel op je tenen. Helaas bestaat er een grote kans dat je geen vast contract krijgt, ik was intern in opleiding tot proces coordinator en ook ik heb geen vast contract gekregen dus na 2 jaar zou het kunnen dat je weer ergens anders opnieuw moet beginnen
Pluspunten
leuke collegas
Minpunten
management doet niet veel voor je
Als student begonnen in het restaurant. Dat was hard aanpakken en ik kon daar mijn draai niet vinden, want het paste niet bij mij. Na onderhandelen met mijn manager intern doorgesolliciteerd en in Sales (Showroom) terecht gekomen. Daar helemaal op mijn plek gekomen en ga daar met plezier naar mijn werk. Alles intern is goed geregeld, en je hoeft niet je niet af te vragen of bepaalde arbeidsvoorwaarde er wel/niet zijn. In vergelijking tot menig andere bedrijven in vergelijkbare sectoren heeft IKEA meer te bieden. IKEA hanteert ook een eigen CAO en heeft een Vakbond. Er is alleen weinig perspectief op salarisverhogingen. Je zult wel lang blijven hangen, maar de basis is zeer goed door o.a. 13e maand, bonus, en vele toeslagen. Verder vind ik het prettig dat je niet op commissiebasis verkoopt. Dat heeft ook ruimte en eerlijkheid naar de klant toe. Dat maakt het prettiger en realistischer. Sommige afdelingen hebben een hoger salaris. Ook heeft IKEA veel interne opleidingen en personeelsuitjes. Al met al zou ik mijn werkgever niet in willen wisselen voor een ander die beter betaald. Je krijgt er veel rust en plezier van terug, en dat is veel belangrijker.
Pluspunten
Personeelskorting, personeelsrestaurant met korting, fietsplan, OV-vergoeding of benzine-vergoeding, pensioenopbouw, vakbond, mogelijkheid tot doorgroei en leuk werk
Minpunten
Inkomen zal niet snel stijgen.
Bij IKEA behoort je bij een team, een familie. De werkdrukte is hoog maar samen met je collega's maak je het beste van.
Naast mijn studie heb ik jarenlang bij IKEA gewerkt. De sfeer is erg informeel, iedereen helpt elkaar. Wees er op voorbereid dat je flink 'ge-ikeaniseerd' wordt. Ze creëeren een familiegevoel en zorgen dat het personeel graag voor IKEA werkt. Als je de juiste instelling hebt, heb je een (bij)baan voor jaren. Als jij flexibel bent is Ikea dat ook. Daarnaast biedt IKEA zeer goede voorwaarden voor een bijbaan, zoals 13e maand, vakantiegeld, leuke kerstcadeaus en personeelsuitjes. Ik had snel een vast contract.
Pluspunten
Prima salaris, aantrekkelijke voorwaarden, fijne werksfeer
Minpunten
Soms grote drukte in de winkel, daar moet je wel tegen kunnen
Ikea is hard werken, maar wel afwisselend werken. Echter had ik geen idee hoe het management werkte, en kwam ik er helaas te laat achter dat het uiteindelijk gaat om vriendjespolitiek en roddel en achterklap. Heel leuk als vakantiebaantje. Maar voor langere tijd...…. Ik heb in elk geval een kater overgehouden van mijn IKEA-avontuur
Pluspunten
leuke collega's, eten is goed geregeld
Minpunten
roddel en achterklap
Platte organisatie structuur, veel doorgroei mogelijkheden, managers niveau niet altijd even goed.
Pluspunten
xx
Minpunten
xx
Belt op over nooit eerder genoemde deadline om binnen 1 uur legitimatie te mailen. Wat volgens de wet niet eens is toegestaan. En als dat niet gebeurde kan je niet starten. En als je daar over klaagt wijst iedereen naar elkaar en zit jij zonder baan.
Ik heb bijna 4 jaar gewerkt bij Ikea en ik heb een geweldige fijne tijd gehad. Iedereen was gelijk, de sfeer in ons team was heel goed. Het werk was zeker uitdagend en je werd ook gestimuleerd om jezef te ontwikkelen. Ik ben uiteindelijk weggegaan omdat de onregelatigheid icm mijn gezin niet fijn liep.
Alleen winstbejag telt. Stressvol en veel te weinig personeel. Geen rekening houdend met privé. Slechte leidinggevenden zitten alleen maar te brullen en te niksen vanop hun luie bureastoel.
Productief en Leerzaam. Persoonlijk miste ik het klantcontact als interior designer te veel.
Bij Ikea is het hard werken als het druk is! Het is wel een gezellig bedrijf om te werken je heb namelijk veel verschillende collega's. van jong tot oud! Geen dag is hetzelfde en daarom hebben mensen blijvend plezier in hun werk. Wel moet je erg flexibel zijn. In combinatie met bijvoorbeeld een gezin of andere verantwoordelijkheden kan dit moeilijk te combineren zijn. Door toeslaguren verdien je erg goed.
Het werk is erg procesmatig. Niet zo zeer op de sales gericht maar vooral het sturen van processen om alles goed te laten verlopen.
Pluspunten
Goed en degelijk bedrijf
Minpunten
Inhoudelijk een betere taakomschrijving van de functie.
Ikea zelf vind ik een mooi bedrijf, de normen en waarden sta ik ook nog steeds achter. Maar de uitvoering ervan klopt gewoon niet. Er is een te hoge werkdruk, de systemen zijn niet logisch. Erg jammer voor zo’n bedrijf.
Pluspunten
Werksfeer is wel goed. Inrichting kantoor uiteraard eigen meubels.
Minpunten
Enorme wachtrijen, heel veel weerstand
Bij Ikea is iedereen gelijk. Grote diversiteit aan collega's en genoeg carrièrekansen. Het salaris is ook goed en dan nog de toeslagen op koopavonden en weekend. Ik ga niet meer weg!
Je dag begint met de FIKA, waarbij formeel en informeel overleg plaatsvindt, de dag richting krijgt. Management staat dichtbij iedere medewerker en is makkelijk benaderbaar. De deur staat altijd open cultuur. Inbreng van ideeën kruislings over functies is altijd mogelijk. De matrix organisatie maakt dat besluitvorming soms wat, meer energie (en tijd) vergt. Maar besluiten worden daardoor wel breder gedragen. Een hele fijne werkgever, met grote ambities die presteert in een informele sfeer.
Ben hier komen werken met de intentie om door te groeien. Kwam na een tijdje al snel achter dat alles hier op basis van vriendjespolitek gaat. Heel jammer, zo heb je dus incapabele teamleiders die aangesteld zijn niet omwille de competenties maar omdat ze schoothondjes zijn van management. HR behartigt enkel de belangen van de organisatie, totale onbegrip voor jou en je situatie. Planning is zo stijf als een plank, er wordt van jou geacht flexibel te zijn maar andersom mag je ernaar fluiten. En nog maar te spreken over 'vrijheid van meningsuiting'. Als je een mening hebt, die niet binnen de kaders van IKEA ligt, wordt je hier op afgerekend. HET IS NET EEN SEKTE! En dat allemaal voor een slappe hongersloontje. Ben blij dat ik daar WEG BEN, raad dit niemand aan.
Aan te bevelen Sterk concept heel commerciel maar complexe organisatie. Alle administratie en organisatie moet je zelf doen; ook in managementteam.
Pluspunten
Collega's en sfeer samenwerking en people concept
Het ligt er ontzettend aan op welke positie / plaats je aan de slag moet gaan. Er is een groot vriendjespolitiek gehalte over wie wat mag doen. Er zijn een aantal managers/leidinggevende die hier onafhankelijk in zijn, maar dit is wel beperkt.