Hoogvliet

Reviews over Werk-privébalans bij Hoogvliet

Toen ik net begon bij Hoogvliet stond ik op een afdeling die mij niet beviel. Na een tijdje demotivatie en slechte resultaten ben ik het gesprek aangegaan met de afdelingsmanager en de bedrijfsleider om over te stappen van afdeling. Ik ben toen overgestapt naar de kruidenierswaren. Dit beviel mij erg goed. Toen ik stopte met school ben ik fulltime gaan werken op de KW. Op dat moment vroegen mijn leidinggevenden of ik niet wilde doorgroeien. Nu een jaartje later ben ik 1e Verkoopmedewerker in opleiding en heb ik het dagelijks enorm naar mijn zin. Vanuit Hoogvliet heb ik de mogelijkheid gekregen om een erkende studie te gaan volgen. Dit doe ik nu. Ik volg de studie Top Verkoopspecialist, een MBO3. Deze studie wordt volledig betaald en verzorgd door Hoogvliet. De werkdruk ligt hoog in het bedrijf en soms tijdens feestdagen of speciale omstandigheden kan het wel eens stressvol zijn, maar dat zorgt er wel voor dat je met je team gemotiveerd blijft en hard doorwerkt om resultaten te behalen. Een typische dag van mij ziet er alsvolgt uit: 0630: Begin van de dag, dagplanning in orde maken en de afdelingen controleren 0700: Lossen van de 2e vracht 0800: Samen met een collega de 1e vracht verwerken en afvullen 0930: Commercieel rondje met de bedrijfsleider 1000: Pauze 1015: Intern informatieplatform checken 1030: 2e vracht lossen 1100: Samen met een collega de 2e vracht verwerken en afvullen 1200: Lunchpauze 1230: 3e vracht lossen 1300: Samen met een collega de 3e vracht verwerken en afvullen 1400: Pauze 1415: Beginnen met bestellen 1530: Bestellingen in de computer - meer...
Pluspunten
Winstdeling, teamspelers, doorgroeimogelijkheden, familiebedrijf
Minpunten
Weekenden & Feestdagen
Goede salarissen, vriendelijk voor de werknemers. Zijn ook heel goed bezig tijdens de corona. Ze dagen je wel steeds uit meer te gaan werken wat ik positief vind. Vaak geven ze wel het voordeel van de twijfel voor een 2e contract en vaak ook 3e dus als je het leuk vindt bij Hoogvliet en je kunt er blijven is dit een bijbaan waar je een lange tijd zal kunnen werken.Een bijbaan bij Hoogvliet is ook goed voor je sociale vaardigheden. Natuurlijk met de klant maar ook met je collega's. Er is een hele leuke werksfeer. Je leert best snel want het is niet moeilijk. Er word niet echt moeilijk gedaan over vrij vragen etc. Het moeilijkste van de baan is dat lange dagen soms echt saai worden. Je doet de hele tijd hetzelfde.Kortom, heb het er erg naar mijn zin en wil er zeker nog een tijdje blijven!Ik werk bij de Hoogvliet in de Baronie trouwens
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Lange werktijden soms.
Veel doorgroeimogelijkheden in het bedrijf. Als je er zelf echt voor wilt gaan dan heb je hier wel echt een grote kans om “hogerop” te komen.
Geen waardering Slecht betaald Familiecultuur Geen rekening met je prive
Gewerkt als klantenservicemedewerker bij het servicecentrum van Hoogvliet. Ze houden geen rekening met je studie. 2-3 keer per week werken van 5 tot 10. Parttime medewerkers kunnen alles maken. Hulpkrachten niet. Er wordt een enorme druk achter je gezet, wanneer je iets verkeerd invult wordt je er meteen op aangesproken. Vooral de leidinggevende is verschrikkelijk! Ze bellen je bijna elke dag om te vragen of je wilt komen werken als je nee zegt zijn ze beledigd. Er wordt veel geroddeld over jou of je collega's. Mensen ga hier nooit heen!
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Alles
prima werkgever naast goed salaris veel extra 's zoals winstdeling
Ik ben uit mijn positie weggepest door de afdelingschef. Ik heb dit, en andere problemen aangegeven bij zowel de bedrijfsleider als de rest van kader, maar er is nooit wat mee gedaan. Door deze situatie verloor ik uren, ging mijn gezondheid achteruit en mijn mentale staat ging in een spiraal. Klachten worden genegeerd en het kan hun niets uitmaken wat het personeel uitvreet als de bedrijfsleider niet aanwezig is. Met het werk en de verwachtingen zelf is niks mis, maar de sfeer en de interpersoonlijke relaties zijn zeer slecht en onprettig, wat de werkzaamheden zelf tien keer moeilijker maakt.
Pluspunten
prettige werkzaamheden, goed te doen en prima loon
Minpunten
personeel is partijdig, vriendjes politiek, wordt niks gedaan met klachten
Het befrijf is prima als eerste baantje. Maar let op na 3 contracten word je er gewoon uit gegooid omdat je te duur bent. er zijn in dat opzicht totaal geen doorgroei mogelijkheden en voor die 4.45 per uur zou ik ook niet veder willen in zo'n bedrijf.
Pluspunten
leuke collega
Minpunten
teveel werkdruk
Als eerste baantje is Hoogvliet een heel fijn bedrijf om wat geld te kunnen verdienen naast je school. Daarna heb je meer dan genoeg door groei mogelijkheden.
Bij Hoogvliet kreeg ik heel snel al de mogelijkheid om door te groeien en deze heb ik ook aangepakt. Ik heb echt alles gedaan bij Hoogvliet en het enige dat me tegenviel was de compensatie. De meeste mensen die hier werkten waren hardstikke gezellig en ik heb me nooit hoeven vervelen.
Pluspunten
Gratis avondeten als je de avonduren werkt
Minpunten
Weinig betaald voor wat je doet
Niet gaan werken: allemaal gezeikk, geen geld, alleen leuke collega's, die je nooit te zien krijgt; Doordat inplannen lastig wordt bevonden door de filiaalmanager. Ook die is nooit te zien trouwens, die zit lui achter een bureautje mailtjes te schrijven, om dingen te melden. Wel 1 pluspunt aan het niet ingepland worden: Je hoeft niet elke week gezeikk aan te horen. Nogmaals, niet bij Hoogvliet gaan werken, ga maar naar de Jumb0 ofzo. Ik zou deze kl0te-winkelketen nog niet eens een cijfer boven de 0,1 geven.
Pluspunten
Geen.
Minpunten
Er is niks goeds aan Hoogvliet, alleen dat het hierzo langzaam afgekraakt wordt.
Mijn zoon (14) heeft hier 4 maanden gewerkt. Belachelijk hoe ze omgaan met nieuwe medewerkers. Welkom bij distributiecentrum erg goed. Daarna energie steeds naar beneden na elke 2 uur (plus standaard onbetaald overwerk) werken. Na 6 weken was het dus al wel klaar. Uiteraard toegezegd contract uitgediend. Geen aanbeveling om hier te gaan werken. Wel goede leerschool hoe (niet) om te gaan met medewerkers.
Pluspunten
Introductieprigramma
Minpunten
Begeleiding, onbetaald overwerk
De Hoogvliet is heel gezellig en een fijne eerste werk ervaring
Pluspunten
Fijne medewerkers
Minpunten
Niet veel uren
ze geven je altijd te weinig tijd voor te veel dingen. Ook letten ze niet op wat je beschikbaarheid is en plannen ze je maar in wanneer ze willen. Als er iets verkeerd gaat krijg je alleen dat te horen en niet hoe je het dan de volgende keer goed kan doen. Sommige collega’s zijn wel leuk en aardig maar de meeste kunnen alleen maar zeuren en zeiken.
Pluspunten
Is er niet
Minpunten
- te weinig salaris voor de uren die je maakt, geen leuke collega’s, zeggen alleen wat fout is en niet wat goed gaat
Het was opzich wel een leuke baan, met een paar leuke collega's. Maar ik ben toen niet goed ingewerkt
Minpunten
Overuren niet gecompenseerd
Mooi bedrijf. Tracht groter te worden wat de nodige kosten met zich mee neemt. Warehouse system verouderd wat jammer is Ik: actieve, positieve, sensitieve, creatieve en oplossingsgerichte persoon
Kassa, schoonmaken en kassageld tellen. Ik vind niks moeilijk, reden dat ik een nieuwe baan zoek is omdat ik niet meer zo graag als kassamedewerkerster wil werken.
Minpunten
Het is dagelijks onbetaald overwerken voornamelijk in de avonden, een vast rooster hebben we niet meer het kan per week verschillen en je weet pas de donderdag voor aanvang van de week je rooster. de contacten met de collega's en de klanten zijn wel leuk.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Geen vast rooster, overwerken
Kassa cursus geen goede werksfeer. je krijgt de kans om vragen te stellen indien nodig, maar je moet Gelukkig ook veel zelfstandig werken.
Altijd een hele leuke werksfeer onder de collega's. altijd wel iemand in voor een geintje en op de werkvloer een hele prettige sfeer.
Pluspunten
bonus
Minpunten
Het werk was echt goed, alleen via uitzendbureau kan man daar geen geld verdienen. Alle baas zei, jaa, als je wilt, je kan meer werken. Maar dat is "praten in de lucht" Als chauffeur door uitzendbureau mag maandelijks minder dan 1000 euro verdienen
Pluspunten
Het werk is perfect
Minpunten
Alle baas prat, en doet nix voor de medewerker