Hoogvliet

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Hoogvliet

Toen ik net begon bij Hoogvliet stond ik op een afdeling die mij niet beviel. Na een tijdje demotivatie en slechte resultaten ben ik het gesprek aangegaan met de afdelingsmanager en de bedrijfsleider om over te stappen van afdeling. Ik ben toen overgestapt naar de kruidenierswaren. Dit beviel mij erg goed. Toen ik stopte met school ben ik fulltime gaan werken op de KW. Op dat moment vroegen mijn leidinggevenden of ik niet wilde doorgroeien. Nu een jaartje later ben ik 1e Verkoopmedewerker in opleiding en heb ik het dagelijks enorm naar mijn zin. Vanuit Hoogvliet heb ik de mogelijkheid gekregen om een erkende studie te gaan volgen. Dit doe ik nu. Ik volg de studie Top Verkoopspecialist, een MBO3. Deze studie wordt volledig betaald en verzorgd door Hoogvliet. De werkdruk ligt hoog in het bedrijf en soms tijdens feestdagen of speciale omstandigheden kan het wel eens stressvol zijn, maar dat zorgt er wel voor dat je met je team gemotiveerd blijft en hard doorwerkt om resultaten te behalen. Een typische dag van mij ziet er alsvolgt uit: 0630: Begin van de dag, dagplanning in orde maken en de afdelingen controleren 0700: Lossen van de 2e vracht 0800: Samen met een collega de 1e vracht verwerken en afvullen 0930: Commercieel rondje met de bedrijfsleider 1000: Pauze 1015: Intern informatieplatform checken 1030: 2e vracht lossen 1100: Samen met een collega de 2e vracht verwerken en afvullen 1200: Lunchpauze 1230: 3e vracht lossen 1300: Samen met een collega de 3e vracht verwerken en afvullen 1400: Pauze 1415: Beginnen met bestellen 1530: Bestellingen in de computer - meer...
Pluspunten
Winstdeling, teamspelers, doorgroeimogelijkheden, familiebedrijf
Minpunten
Weekenden & Feestdagen
Goede salarissen, vriendelijk voor de werknemers. Zijn ook heel goed bezig tijdens de corona. Ze dagen je wel steeds uit meer te gaan werken wat ik positief vind. Vaak geven ze wel het voordeel van de twijfel voor een 2e contract en vaak ook 3e dus als je het leuk vindt bij Hoogvliet en je kunt er blijven is dit een bijbaan waar je een lange tijd zal kunnen werken.Een bijbaan bij Hoogvliet is ook goed voor je sociale vaardigheden. Natuurlijk met de klant maar ook met je collega's. Er is een hele leuke werksfeer. Je leert best snel want het is niet moeilijk. Er word niet echt moeilijk gedaan over vrij vragen etc. Het moeilijkste van de baan is dat lange dagen soms echt saai worden. Je doet de hele tijd hetzelfde.Kortom, heb het er erg naar mijn zin en wil er zeker nog een tijdje blijven!Ik werk bij de Hoogvliet in de Baronie trouwens
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Lange werktijden soms.
Geen waardering Slecht betaald Familiecultuur Geen rekening met je prive
Gewerkt als klantenservicemedewerker bij het servicecentrum van Hoogvliet. Ze houden geen rekening met je studie. 2-3 keer per week werken van 5 tot 10. Parttime medewerkers kunnen alles maken. Hulpkrachten niet. Er wordt een enorme druk achter je gezet, wanneer je iets verkeerd invult wordt je er meteen op aangesproken. Vooral de leidinggevende is verschrikkelijk! Ze bellen je bijna elke dag om te vragen of je wilt komen werken als je nee zegt zijn ze beledigd. Er wordt veel geroddeld over jou of je collega's. Mensen ga hier nooit heen!
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Alles
prima werkgever naast goed salaris veel extra 's zoals winstdeling
Ik ben uit mijn positie weggepest door de afdelingschef. Ik heb dit, en andere problemen aangegeven bij zowel de bedrijfsleider als de rest van kader, maar er is nooit wat mee gedaan. Door deze situatie verloor ik uren, ging mijn gezondheid achteruit en mijn mentale staat ging in een spiraal. Klachten worden genegeerd en het kan hun niets uitmaken wat het personeel uitvreet als de bedrijfsleider niet aanwezig is. Met het werk en de verwachtingen zelf is niks mis, maar de sfeer en de interpersoonlijke relaties zijn zeer slecht en onprettig, wat de werkzaamheden zelf tien keer moeilijker maakt.
Pluspunten
prettige werkzaamheden, goed te doen en prima loon
Minpunten
personeel is partijdig, vriendjes politiek, wordt niks gedaan met klachten
De bedrijfsleider kijkt altijd chagrijnig. Je krijgt nooit een complimentje. Vaak langer doorwerken zonder uitbetaald te krijgen. Sommige afdelings managers kunnen beter geen afdeling manager zijn... Wordt niet duidelijk vertelt wat je moet doen. Maar wel gezellig werksfeer en leuke hoogvliet feestjes! Je kan beter in de hoogvliet van de monster ofzo werken...
Als eerste baantje is Hoogvliet een heel fijn bedrijf om wat geld te kunnen verdienen naast je school. Daarna heb je meer dan genoeg door groei mogelijkheden.
Bij Hoogvliet kreeg ik heel snel al de mogelijkheid om door te groeien en deze heb ik ook aangepakt. Ik heb echt alles gedaan bij Hoogvliet en het enige dat me tegenviel was de compensatie. De meeste mensen die hier werkten waren hardstikke gezellig en ik heb me nooit hoeven vervelen.
Pluspunten
Gratis avondeten als je de avonduren werkt
Minpunten
Weinig betaald voor wat je doet
Kwam hier werken op mn 15de als eerste bijbaantje. Leek een leuk bedrijf maar al snel bleek dat er veel te veel van je verwacht word. Om te beginnen werk je welke keer gegarandeerd 20 min onbetaald over. Dit komt omdat je een grote hoeveelheid colli (hoeveelheid die je moet vullen) meekrijgt. Deze schatting is zeer optimistisch en is misschien te halen als je een fulltime medewerker bent maar zeker niet als bijbaantje. Ook worden er heel vaak (naar mijn idee express) fouten gemaakt met het berekenen van de coli. Zo komt het voor dat je bijna het dubbele aantal coli moet vullen. En je een uur onbetaald aan t overwerken bent. Kortom klotebedrijf alleen gaan werken als het echt niet anders kan
Pluspunten
Tja... eigenlijk gwn niet
Minpunten
Veel onbetaald overwerk, abnormaal hoge werkdruk
Niet gaan werken: allemaal gezeikk, geen geld, alleen leuke collega's, die je nooit te zien krijgt; Doordat inplannen lastig wordt bevonden door de filiaalmanager. Ook die is nooit te zien trouwens, die zit lui achter een bureautje mailtjes te schrijven, om dingen te melden. Wel 1 pluspunt aan het niet ingepland worden: Je hoeft niet elke week gezeikk aan te horen. Nogmaals, niet bij Hoogvliet gaan werken, ga maar naar de Jumb0 ofzo. Ik zou deze kl0te-winkelketen nog niet eens een cijfer boven de 0,1 geven.
Pluspunten
Geen.
Minpunten
Er is niks goeds aan Hoogvliet, alleen dat het hierzo langzaam afgekraakt wordt.
Ikzelf heb ongeveer 6 maanden gewerkt als vulploegmedewerker in Ede. Het is geen fijne winkel om te werken. Je moet onbetaald overwerken, doorwerken na 19:00u als 15-jarige (wat niet mag) en ze geven je veel meer colli (dozen) mee dan dat zeggen. De leidinggevende heeft schijt aan de regels en zit iedereen alleen maar af te kraken, maar komt zelf niet met verbeteringen. Daarnaast plannen ze je maar heel weinig in wanneer ze een hekel aan je hebben. Enige leuke waren mijn collega's en een redelijk goed uurloon, maarja daar heb je weinig aan als ze je niet inplannen.
Pluspunten
- Goed uurloon - Leuke collega's
Minpunten
- Onbetaald overwerken - Leiding overtreed regels - Je wordt voorgelogen
Mijn zoon (14) heeft hier 4 maanden gewerkt. Belachelijk hoe ze omgaan met nieuwe medewerkers. Welkom bij distributiecentrum erg goed. Daarna energie steeds naar beneden na elke 2 uur (plus standaard onbetaald overwerk) werken. Na 6 weken was het dus al wel klaar. Uiteraard toegezegd contract uitgediend. Geen aanbeveling om hier te gaan werken. Wel goede leerschool hoe (niet) om te gaan met medewerkers.
Pluspunten
Introductieprigramma
Minpunten
Begeleiding, onbetaald overwerk
Hoogvliet B.V. is een betrokken werkgever, en zorgt voor haar medewerkers. Helaas vragen ze wel altijd meer inzet tegen een zo minimaal mogelijke vergoeding. Zo zal je op filiaal niveau altijd worden gevraagd een kwartier voor start te komen en een kwartier na einde te blijven. Deze tijd betalen ze niet en is altijd voor eigen rekening.
Je moet hier niet komen werken. De werksfeer is niet leuk, overwerken doe je daar elke keer als je daar 2 uur werkt, altijd druk, geen goede leidinggevende, liegen over de hoeveelheid kollies (dozen) die op je kaar staan zodat je meer doet aanleiding overwerken. Je moet hier dus niet maar dan ook echt niet komen werkenm het is namelijk ook illegaal om over te werken als je 15 bent en daar hebben ze gewoon lak aan. Ook het shift ruil systeem werkt voor geen meter.
Pluspunten
Niks
Minpunten
De hele winkel
ze geven je altijd te weinig tijd voor te veel dingen. Ook letten ze niet op wat je beschikbaarheid is en plannen ze je maar in wanneer ze willen. Als er iets verkeerd gaat krijg je alleen dat te horen en niet hoe je het dan de volgende keer goed kan doen. Sommige collega’s zijn wel leuk en aardig maar de meeste kunnen alleen maar zeuren en zeiken.
Pluspunten
Is er niet
Minpunten
- te weinig salaris voor de uren die je maakt, geen leuke collega’s, zeggen alleen wat fout is en niet wat goed gaat
Slechte manier van opleiden. Je moet een hele dag naar het distributiecentrum om nutteloze informatie te horen over het bedrijf. Dit is volkomen nutteloos voor de werknemer en is zeer ongebruikelijk. De manier van inwerken is ook minimaal. De basis handelingen worden uitgelegd, maar soms kom je na een aantal maanden ergens achter wat veel handiger geweest was als je het eerder geweten zou hebben. Geen plezier tijdens het werk. Collega's kennen elkaar amper en het is ieder voor zich. Bij andere supermarkten wordt er veel beter samengewerkt wat ook weer een boost geeft aan de werksfeer en geeft over het algemeen een prettigere werkervaring. Dat mist hier. Het filiaal ziet er op zichzelf er een beetje kil uit. Hopelijk wordt dit verbeterd in het nieuwe filiaal dat eraan komt. Het staat midden in een bedrijven terrein. Dus geen fijne plek voor een supermarkt. Ook zijn er behoorlijk strenge deadlines. Natuurlijk moet je jouw opdracht zo veel mogelijk binnen de tijd af hebben, maar hier doen ze er behoorlijk lastig over. Er wordt vaak sarcastisch vrolijk gereageerd, maar dat is vooral om je 'te vriend' te houden. Ik heb met vijf andere ex-werknemers gesproken en ze waren het met al mijn punten volledig eens. Mijn tip is dus om hier alleen te solliciteren als je het 100% zeker weet, en nergens anders een baan kan krijgen.
Pluspunten
nvt
Minpunten
Zie review.
Kassa, schoonmaken en kassageld tellen. Ik vind niks moeilijk, reden dat ik een nieuwe baan zoek is omdat ik niet meer zo graag als kassamedewerkerster wil werken.
Minpunten
Het is dagelijks onbetaald overwerken voornamelijk in de avonden, een vast rooster hebben we niet meer het kan per week verschillen en je weet pas de donderdag voor aanvang van de week je rooster. de contacten met de collega's en de klanten zijn wel leuk.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Geen vast rooster, overwerken
Altijd een hele leuke werksfeer onder de collega's. altijd wel iemand in voor een geintje en op de werkvloer een hele prettige sfeer.
Pluspunten
bonus
Minpunten
Het werk was echt goed, alleen via uitzendbureau kan man daar geen geld verdienen. Alle baas zei, jaa, als je wilt, je kan meer werken. Maar dat is "praten in de lucht" Als chauffeur door uitzendbureau mag maandelijks minder dan 1000 euro verdienen
Pluspunten
Het werk is perfect
Minpunten
Alle baas prat, en doet nix voor de medewerker