Hoogvliet

Reviews over Doorgroei en promotie bij Hoogvliet

Toen ik net begon bij Hoogvliet stond ik op een afdeling die mij niet beviel. Na een tijdje demotivatie en slechte resultaten ben ik het gesprek aangegaan met de afdelingsmanager en de bedrijfsleider om over te stappen van afdeling. Ik ben toen overgestapt naar de kruidenierswaren. Dit beviel mij erg goed. Toen ik stopte met school ben ik fulltime gaan werken op de KW. Op dat moment vroegen mijn leidinggevenden of ik niet wilde doorgroeien. Nu een jaartje later ben ik 1e Verkoopmedewerker in opleiding en heb ik het dagelijks enorm naar mijn zin. Vanuit Hoogvliet heb ik de mogelijkheid gekregen om een erkende studie te gaan volgen. Dit doe ik nu. Ik volg de studie Top Verkoopspecialist, een MBO3. Deze studie wordt volledig betaald en verzorgd door Hoogvliet. De werkdruk ligt hoog in het bedrijf en soms tijdens feestdagen of speciale omstandigheden kan het wel eens stressvol zijn, maar dat zorgt er wel voor dat je met je team gemotiveerd blijft en hard doorwerkt om resultaten te behalen. Een typische dag van mij ziet er alsvolgt uit: 0630: Begin van de dag, dagplanning in orde maken en de afdelingen controleren 0700: Lossen van de 2e vracht 0800: Samen met een collega de 1e vracht verwerken en afvullen 0930: Commercieel rondje met de bedrijfsleider 1000: Pauze 1015: Intern informatieplatform checken 1030: 2e vracht lossen 1100: Samen met een collega de 2e vracht verwerken en afvullen 1200: Lunchpauze 1230: 3e vracht lossen 1300: Samen met een collega de 3e vracht verwerken en afvullen 1400: Pauze 1415: Beginnen met bestellen 1530: Bestellingen in de computer - meer...
Pluspunten
Winstdeling, teamspelers, doorgroeimogelijkheden, familiebedrijf
Minpunten
Weekenden & Feestdagen
Goede salarissen, vriendelijk voor de werknemers. Zijn ook heel goed bezig tijdens de corona. Ze dagen je wel steeds uit meer te gaan werken wat ik positief vind. Vaak geven ze wel het voordeel van de twijfel voor een 2e contract en vaak ook 3e dus als je het leuk vindt bij Hoogvliet en je kunt er blijven is dit een bijbaan waar je een lange tijd zal kunnen werken.Een bijbaan bij Hoogvliet is ook goed voor je sociale vaardigheden. Natuurlijk met de klant maar ook met je collega's. Er is een hele leuke werksfeer. Je leert best snel want het is niet moeilijk. Er word niet echt moeilijk gedaan over vrij vragen etc. Het moeilijkste van de baan is dat lange dagen soms echt saai worden. Je doet de hele tijd hetzelfde.Kortom, heb het er erg naar mijn zin en wil er zeker nog een tijdje blijven!Ik werk bij de Hoogvliet in de Baronie trouwens
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Lange werktijden soms.
Veel doorgroeimogelijkheden in het bedrijf. Als je er zelf echt voor wilt gaan dan heb je hier wel echt een grote kans om “hogerop” te komen.
Gewerkt als klantenservicemedewerker bij het servicecentrum van Hoogvliet. Ze houden geen rekening met je studie. 2-3 keer per week werken van 5 tot 10. Parttime medewerkers kunnen alles maken. Hulpkrachten niet. Er wordt een enorme druk achter je gezet, wanneer je iets verkeerd invult wordt je er meteen op aangesproken. Vooral de leidinggevende is verschrikkelijk! Ze bellen je bijna elke dag om te vragen of je wilt komen werken als je nee zegt zijn ze beledigd. Er wordt veel geroddeld over jou of je collega's. Mensen ga hier nooit heen!
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Alles
Geen fan van de manieren van de leidinggevende met 2 uitzonderingen die zeer respectvol en meelevend waren. Collega's onderling zijn super gezellig maar de manieren van communicatie van het kassa hoofd en een paar van haar leiding kan de werksfeer heel snel verpesten.
Pluspunten
Leuke collega's met dezelfde functie
Minpunten
Geen respect of waardering van de mensen boven jou met 2 uitzonderingen
Ik ben uit mijn positie weggepest door de afdelingschef. Ik heb dit, en andere problemen aangegeven bij zowel de bedrijfsleider als de rest van kader, maar er is nooit wat mee gedaan. Door deze situatie verloor ik uren, ging mijn gezondheid achteruit en mijn mentale staat ging in een spiraal. Klachten worden genegeerd en het kan hun niets uitmaken wat het personeel uitvreet als de bedrijfsleider niet aanwezig is. Met het werk en de verwachtingen zelf is niks mis, maar de sfeer en de interpersoonlijke relaties zijn zeer slecht en onprettig, wat de werkzaamheden zelf tien keer moeilijker maakt.
Pluspunten
prettige werkzaamheden, goed te doen en prima loon
Minpunten
personeel is partijdig, vriendjes politiek, wordt niks gedaan met klachten
Het befrijf is prima als eerste baantje. Maar let op na 3 contracten word je er gewoon uit gegooid omdat je te duur bent. er zijn in dat opzicht totaal geen doorgroei mogelijkheden en voor die 4.45 per uur zou ik ook niet veder willen in zo'n bedrijf.
Pluspunten
leuke collega
Minpunten
teveel werkdruk
Als eerste baantje is Hoogvliet een heel fijn bedrijf om wat geld te kunnen verdienen naast je school. Daarna heb je meer dan genoeg door groei mogelijkheden.
Bij Hoogvliet kreeg ik heel snel al de mogelijkheid om door te groeien en deze heb ik ook aangepakt. Ik heb echt alles gedaan bij Hoogvliet en het enige dat me tegenviel was de compensatie. De meeste mensen die hier werkten waren hardstikke gezellig en ik heb me nooit hoeven vervelen.
Pluspunten
Gratis avondeten als je de avonduren werkt
Minpunten
Weinig betaald voor wat je doet
Ikzelf heb ongeveer 6 maanden gewerkt als vulploegmedewerker in Ede. Het is geen fijne winkel om te werken. Je moet onbetaald overwerken, doorwerken na 19:00u als 15-jarige (wat niet mag) en ze geven je veel meer colli (dozen) mee dan dat zeggen. De leidinggevende heeft schijt aan de regels en zit iedereen alleen maar af te kraken, maar komt zelf niet met verbeteringen. Daarnaast plannen ze je maar heel weinig in wanneer ze een hekel aan je hebben. Enige leuke waren mijn collega's en een redelijk goed uurloon, maarja daar heb je weinig aan als ze je niet inplannen.
Pluspunten
- Goed uurloon - Leuke collega's
Minpunten
- Onbetaald overwerken - Leiding overtreed regels - Je wordt voorgelogen
Mijn zoon (14) heeft hier 4 maanden gewerkt. Belachelijk hoe ze omgaan met nieuwe medewerkers. Welkom bij distributiecentrum erg goed. Daarna energie steeds naar beneden na elke 2 uur (plus standaard onbetaald overwerk) werken. Na 6 weken was het dus al wel klaar. Uiteraard toegezegd contract uitgediend. Geen aanbeveling om hier te gaan werken. Wel goede leerschool hoe (niet) om te gaan met medewerkers.
Pluspunten
Introductieprigramma
Minpunten
Begeleiding, onbetaald overwerk
Je moet hier niet komen werken. De werksfeer is niet leuk, overwerken doe je daar elke keer als je daar 2 uur werkt, altijd druk, geen goede leidinggevende, liegen over de hoeveelheid kollies (dozen) die op je kaar staan zodat je meer doet aanleiding overwerken. Je moet hier dus niet maar dan ook echt niet komen werkenm het is namelijk ook illegaal om over te werken als je 15 bent en daar hebben ze gewoon lak aan. Ook het shift ruil systeem werkt voor geen meter.
Pluspunten
Niks
Minpunten
De hele winkel
gewoonweg een rot bedrijf, als veertienjarige lwuk om te beginnen maar eers een uur bij het distributie centrum waar je niks nieuws leert ofzo bij eerste dag alleen geleert hoe ik moest spiegelen maar joepie na een paar maanden mocht ik beginnen met vullen, toen mocht ik maar twee uurtjes deweek werken, en opeens negen, heel verwarrend en ze plannen je in wanneer je niet hebt aangegeven ik vind het persoonlijk echt een gaar bedrijf
Pluspunten
Collegas
Minpunten
Bedrijfsleider/assistendbedrijfsleider
Altijd een hele leuke werksfeer onder de collega's. altijd wel iemand in voor een geintje en op de werkvloer een hele prettige sfeer.
Pluspunten
bonus
Minpunten
Vanaf dat ik op sollicitatiegesprek mocht komen had ik al een heel fijn gevoel bij de leidinggevenden. Ze behandelen de werknemers met vriendelijkheid en geven ons het juiste voorbeeld. Doordat de leidinggevenden zo geweldig zijn en begripvol wilde ik juist nĂłg beter mijn best doen voor ze en zoveel mogelijk werken. De werksfeer was uitstekend, daardoor ging ik nooit met tegenzin naar mijn werk. Ik heb geleerd om zelfverzekerder over te komen tijdens druktes aan de kassa. Ook heb ik geleerd om secuur met geld om te gaan, om zo kassaverschillen te voorkomen.
ik werkte daar maar 2 dagen, maar het waren hele gezellige en leuke dagen. werkte standaard met 1 collega op de woensdag en op zaterdag met meer verschillende mensen. bij de hoogvliet heb ik geleerd hoe je te werk moet gaan op de kaas een vleeswaren afdeling.
Bij Hoogvliet ben ik gaan als scholier en heb ik aangehouden, omdat ik hier mag werken onder een fijne werksfeer en hier een vast contract heb. Bij Hoogvliet mag ik zijn wie ik ben en werk je binnen mogelijkheden. Zo ben ik gegroeid van zelfscan medewerkster naar klantenservice medewerkster.
Supermarkt met goede sfeer en werk voorwaarden. Balans werk-privé altijd lastig door all-in contract
Helaas geen goeie ervaring. Ik had een 32-40 uur contract en werd maar +/- 20 uur ingeroosterd en dat kreeg ik ook alleen betaald.. Dat mag dus niet... en helaas heb ik mijn ontslag gekregen omdat ik niet in het team paste...... nadat ik wat aangaf over mijn uren ;-)
Een goed bedrijf. Een hoop geleerd over de producten die we verkochten. Mijn specialiteit was de kazen en dan met name de franse.
Er was geen enkele ochtend dat ik met tegen zin wakker werd voor mijn werk. De gezellig werksfeer maar ook de voldoening van het harde werken maakte het een leuke baan. Ik heb er veel geleerd en ben door gegroeid binnen mijn afdeling. Hoe meer ik kon doen hoe leuker het werd. De veelzijdigheid in het werk maakte het dat ik mijn collega's van andere afdelingen ook kon helpen wanneer dat nodig was. Elke dag met een goed gevoel naar huis.
  1. Job Security & Advancement