Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Reviews over Management bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Zeer prettige omgeving. Veilig gevoel en waardering is zeer hoog naar elkaar. Ervaringen met management zijn wisselend. Sommige processen nemen veel tijd.
Pluspunten
salaris en voorwaarden
Minpunten
Afstand management en verschillende systemen
voldoende uren, goede communicatie, jonge medewerkers, gezelligheid, leerzaam, groeimogelijkheden, veelzijdig
Het organiseren en begeleiden van de tentamenperiode. Hier heb ik o.a. geleerd om heel inventief problemen snel en effectief op te lossen. Het management was goed, alsmede de bedrijfscultuur. Moeilijkste vond ik het om te zorgen dat studenten zich aan de regels hielden. Het leukste van de baan was de grote mate van zelfstandigheid en het weten dat het management mij onvoorwaardelijk steunde.
Pluspunten
grote mate van zelfstandigheid.
Minpunten
Het werk op de HAN is geweldig, zolang je tenminste in het primaire proces zit. Collega's zijn grotendeels heel fijne mensen die altijd bereid zijn om je te helpen of met je te sparren. Het management/de organisatie daarentegen stelt onredelijk hoge eisen. De werkdruk is bijzonder hoog. Ik had de naieve veronderstelling dat ik door vier dagen te gaan werken meer vrije tijd zou hebben, maar in de praktijk heb ik nog nooit zoveel uren moeten maken. Het CvB legt de verantwoordelijkheid hiervoor geheel bij de docenten en verminderd ondertussen het personeelsbestand (bij stijgende studentenaantallen). Je leert veel door les te geven op het HBO. Studenten zijn geweldig en de voldoening die je krijgt wanneer die ene student met al zijn/haar onzekerheden en angsten een mooi cijfer behaalt is geweldig. In het onderwijs is je toegevoegde waarde duidelijk. Maar ik kan het niemand aanraden.
Pluspunten
ontwikkelen als mens, fijne collega's
Minpunten
werkdruk, management
De sfeer binnen de HAN is prettig. Iedereen heeft eenzelfde focus: zo goed mogelijk onderwijs bieden aan studenten. En men werkt daar heel hard aan. Verschillende afdelingen werken nauw samen om steeds meer te innoveren en verbeteren.
De HAN kan nog op veel plekken in de organisatie verbeteren en efficiëntie slagen maken. Hier staat de organisatie ook open voor en het wordt gewaardeerd als je je hiervoor inzet. Het is een onderwijs instelling die het personeel ook ontwikkeling gunt dus er is ruimte voor het volgen van cursussen en opleidingen.
Pluspunten
Opleidingen
Minpunten
Ambtenaren cultuur
Ik ben heel tevreden over het werksfeer. Het is natuurlijk belangrijk in welke ruimte men werkt. Ik val onder alle faculteiten maar zit bij Instituut BR en heb fijne collega's. Ook ben ik tevreden over de directie. Zij hebben altijd tijd voor medewerkers en zien medewerkers als een collega. Verder wil ik hier geen informative geven ivm privacy van het instelling.
Pluspunten
Gratis trainingen volgen tot maximum bepaalde uur
Minpunten
trainingen die wat kosten en je niet mag volgen
Surveilleren bij tentamens is dan wel onder mijn werkniveau, maar het geeft de mogelijkheid om veel contacten te maken met ondersteunend personeel bij de HAN als met surveillanten onderling en studenten.
Pluspunten
flexibele werktijden
Minpunten
te weinig werkuren
Veel zaken dienen ad hoc geregeld te worden t.a.v. de secretariaatswerkzaamheden. Voor het relatiebeheer ben ik van mening dat er geen rekening wordt gehouden met de hoeveelheid werk dit met zich meebrengt om het bestand "schoon en zuiver" te houden. Afdelingshoofd weet niet precies hoeveel werk er bij het secretariaat alsmede voor relatiebeheer "verstouwd" moet worden en dat de kwaliteit die verwacht wordt middels weinig kwantiteit gerealiseerd moet worden. Collega's zitten in soortgelijk schuitje met eveneens hoge werkdruk Het moeilijkste van de baan is om het werk voor vele managementleden goed te doen. Het leukste aan de baan ligt in het feit dat ik een dubbel functie bekleed waarmee ik de variatie kan waarborgen die ik nodig heb om optimaal te kunnen functioneren.
Pluspunten
Flexibele werktijden
Minpunten
Management is minder flexibel
Ik heb veel geleerd met nieuwe programma's te werken. Vooral in mijn vaste functies.
Pluspunten
Af en toe gratis lunch meetings.
Bekijk meer reviews over Hogeschool van Arnhem en Nijmegen