Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Reviews over Doorgroei en promotie bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Zeer prettige omgeving. Veilig gevoel en waardering is zeer hoog naar elkaar. Ervaringen met management zijn wisselend. Sommige processen nemen veel tijd.
Pluspunten
salaris en voorwaarden
Minpunten
Afstand management en verschillende systemen
voldoende uren, goede communicatie, jonge medewerkers, gezelligheid, leerzaam, groeimogelijkheden, veelzijdig
De HAN doet haar best om alles soepel te laten verlopen, maar op het gebied van informatievoorziening naar studenten toe zou het een stuk beter kunnen. De HAN speelt geen open kaart en daardoor ontstaan veel misverstanden wat leidt tot onbegrip en frustraties.
Het organiseren en begeleiden van de tentamenperiode. Hier heb ik o.a. geleerd om heel inventief problemen snel en effectief op te lossen. Het management was goed, alsmede de bedrijfscultuur. Moeilijkste vond ik het om te zorgen dat studenten zich aan de regels hielden. Het leukste van de baan was de grote mate van zelfstandigheid en het weten dat het management mij onvoorwaardelijk steunde.
Pluspunten
grote mate van zelfstandigheid.
Minpunten
Het werk op de HAN is geweldig, zolang je tenminste in het primaire proces zit. Collega's zijn grotendeels heel fijne mensen die altijd bereid zijn om je te helpen of met je te sparren. Het management/de organisatie daarentegen stelt onredelijk hoge eisen. De werkdruk is bijzonder hoog. Ik had de naieve veronderstelling dat ik door vier dagen te gaan werken meer vrije tijd zou hebben, maar in de praktijk heb ik nog nooit zoveel uren moeten maken. Het CvB legt de verantwoordelijkheid hiervoor geheel bij de docenten en verminderd ondertussen het personeelsbestand (bij stijgende studentenaantallen). Je leert veel door les te geven op het HBO. Studenten zijn geweldig en de voldoening die je krijgt wanneer die ene student met al zijn/haar onzekerheden en angsten een mooi cijfer behaalt is geweldig. In het onderwijs is je toegevoegde waarde duidelijk. Maar ik kan het niemand aanraden.
Pluspunten
ontwikkelen als mens, fijne collega's
Minpunten
werkdruk, management
Werkgever met vele mogelijkheden tot ontwikkeling en groei op diverse gebieden.
Pluspunten
visie is mensgericht
Minpunten
grote organisatie maakt soms log
De HAN kan nog op veel plekken in de organisatie verbeteren en efficiëntie slagen maken. Hier staat de organisatie ook open voor en het wordt gewaardeerd als je je hiervoor inzet. Het is een onderwijs instelling die het personeel ook ontwikkeling gunt dus er is ruimte voor het volgen van cursussen en opleidingen.
Pluspunten
Opleidingen
Minpunten
Ambtenaren cultuur
As a young starter, i got great opportunities to develop myself! The culture is quite nice, because it's a learning culture. There are many possibilities to create a great network and it's a perfect place to do research.
Ik ben heel tevreden over het werksfeer. Het is natuurlijk belangrijk in welke ruimte men werkt. Ik val onder alle faculteiten maar zit bij Instituut BR en heb fijne collega's. Ook ben ik tevreden over de directie. Zij hebben altijd tijd voor medewerkers en zien medewerkers als een collega. Verder wil ik hier geen informative geven ivm privacy van het instelling.
Pluspunten
Gratis trainingen volgen tot maximum bepaalde uur
Minpunten
trainingen die wat kosten en je niet mag volgen
Surveilleren bij tentamens is dan wel onder mijn werkniveau, maar het geeft de mogelijkheid om veel contacten te maken met ondersteunend personeel bij de HAN als met surveillanten onderling en studenten.
Pluspunten
flexibele werktijden
Minpunten
te weinig werkuren
Fijne plek om te werken, informele sfeer, goede collega's en geen dag is hetzelfde.
Deze commissie had Ă©Ă©n keer per maand vergadering. Hierin werd vergaderd over beleidsstukken en mochten wij als leden onze mening ventileren.
Pluspunten
Ontwikkelen op de competentie samenwerken
Minpunten
Dat het maar Ă©Ă©n keer in de maand was.
was een stage op een hoge school toezicht houden en conciërge taken uitvoeren
Ik heb veel geleerd met nieuwe programma's te werken. Vooral in mijn vaste functies.
Pluspunten
Af en toe gratis lunch meetings.
Minpunten
De HAN is een dynamische werkomgeving, je hebt er veel collega's. Helaas moet ik ook zeggen dat het lastige van het werken in het onderwijs betekend dat er vaak en veel veranderingen voorbij komen. Ik was werkzaam bij de deeltijd (Werken en Leren) en het studeren in deeltijd ligt momenteel erg onder vuur.
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Onpersoonlijk
Bekijk meer reviews over Hogeschool van Arnhem en Nijmegen