Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Reviews voor Hogeschool van Arnhem en Nijmegen in Arnhem

De HAN is een organisatie waarin ontwikkeling van de organisatie zelf, maar ook de werknemer een belangrijke plaats inneemt.
Het leukste van deze baan is het contact met de studenten zowel de nationale als internationale. Veel informatie verlenen en service geven.
Pluspunten
Internationale cultuur
Minpunten
In de grote kantoortuin is het af en toe dringen om een werkplek, maar alles is zo ingericht dat prettig contact met collega's makkelijk tot stand komt. Sfeer is gemoedelijk. Grootste voordeel: mogelijkheid tot zeer flexibel werken.
Pluspunten
Grote, zelfsturende teams. Gezellige collega's. Uitdagende onderwijsprojecten
Minpunten
Tekort aan werkplekken in de kantoortuin.
Het organiseren en begeleiden van de tentamenperiode. Hier heb ik o.a. geleerd om heel inventief problemen snel en effectief op te lossen. Het management was goed, alsmede de bedrijfscultuur. Moeilijkste vond ik het om te zorgen dat studenten zich aan de regels hielden. Het leukste van de baan was de grote mate van zelfstandigheid en het weten dat het management mij onvoorwaardelijk steunde.
Pluspunten
grote mate van zelfstandigheid.
Minpunten
De HAN kan nog op veel plekken in de organisatie verbeteren en efficiëntie slagen maken. Hier staat de organisatie ook open voor en het wordt gewaardeerd als je je hiervoor inzet. Het is een onderwijs instelling die het personeel ook ontwikkeling gunt dus er is ruimte voor het volgen van cursussen en opleidingen.
Pluspunten
Opleidingen
Minpunten
Ambtenaren cultuur
Ik ben heel tevreden over het werksfeer. Het is natuurlijk belangrijk in welke ruimte men werkt. Ik val onder alle faculteiten maar zit bij Instituut BR en heb fijne collega's. Ook ben ik tevreden over de directie. Zij hebben altijd tijd voor medewerkers en zien medewerkers als een collega. Verder wil ik hier geen informative geven ivm privacy van het instelling.
Pluspunten
Gratis trainingen volgen tot maximum bepaalde uur
Minpunten
trainingen die wat kosten en je niet mag volgen
Surveilleren bij tentamens is dan wel onder mijn werkniveau, maar het geeft de mogelijkheid om veel contacten te maken met ondersteunend personeel bij de HAN als met surveillanten onderling en studenten.
Pluspunten
flexibele werktijden
Minpunten
te weinig werkuren
Onderwijs sluit altijd aan bij de laatste ontwikkelingen in het werkveld. Kwaliteit en studenten staan voorop.
Veel zaken dienen ad hoc geregeld te worden t.a.v. de secretariaatswerkzaamheden. Voor het relatiebeheer ben ik van mening dat er geen rekening wordt gehouden met de hoeveelheid werk dit met zich meebrengt om het bestand "schoon en zuiver" te houden. Afdelingshoofd weet niet precies hoeveel werk er bij het secretariaat alsmede voor relatiebeheer "verstouwd" moet worden en dat de kwaliteit die verwacht wordt middels weinig kwantiteit gerealiseerd moet worden. Collega's zitten in soortgelijk schuitje met eveneens hoge werkdruk Het moeilijkste van de baan is om het werk voor vele managementleden goed te doen. Het leukste aan de baan ligt in het feit dat ik een dubbel functie bekleed waarmee ik de variatie kan waarborgen die ik nodig heb om optimaal te kunnen functioneren.
Pluspunten
Flexibele werktijden
Minpunten
Management is minder flexibel
stuk voor stuk fijne collega´s, en vooral bij de deeltijd sterk gemotiveerde en hardwerkende studenten
Minpunten
coördinator, meerdere bekwame docenten daardoor weggegaan
De HAN is een dynamische werkomgeving, je hebt er veel collega's. Helaas moet ik ook zeggen dat het lastige van het werken in het onderwijs betekend dat er vaak en veel veranderingen voorbij komen. Ik was werkzaam bij de deeltijd (Werken en Leren) en het studeren in deeltijd ligt momenteel erg onder vuur.
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Onpersoonlijk