Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Review over Hogeschool van Arnhem en Nijmegen van een medewerker

Leuk werk, slechte leiding

3 juli 2017
Het werk op de HAN is geweldig, zolang je tenminste in het primaire proces zit. Collega's zijn grotendeels heel fijne mensen die altijd bereid zijn om je te helpen of met je te sparren. Het management/de organisatie daarentegen stelt onredelijk hoge eisen. De werkdruk is bijzonder hoog. Ik had de naieve veronderstelling dat ik door vier dagen te gaan werken meer vrije tijd zou hebben, maar in de praktijk heb ik nog nooit zoveel uren moeten maken. Het CvB legt de verantwoordelijkheid hiervoor geheel bij de docenten en verminderd ondertussen het personeelsbestand (bij stijgende studentenaantallen). Je leert veel door les te geven op het HBO. Studenten zijn geweldig en de voldoening die je krijgt wanneer die ene student met al zijn/haar onzekerheden en angsten een mooi cijfer behaalt is geweldig. In het onderwijs is je toegevoegde waarde duidelijk. Maar ik kan het niemand aanraden.
Pluspunten
ontwikkelen als mens, fijne collega's
Minpunten
werkdruk, management
15 november 2019
Zelfde functieZelfde locatie
Docent Social work (voormalige medewerker) - Nijmegen
Fijne werkplek, mensen zijn gemotiveerd om er iets goeds van te maken voor de studenten.
12 september 2015
Docent (huidige medewerker) - Arnhem
Onderwijs sluit altijd aan bij de laatste ontwikkelingen in het werkveld. Kwaliteit en studenten staan voorop.
11 december 2018
Manager Innovatiehub (huidige medewerker) - Nijmegen, NL
Zeer prettige omgeving. Veilig gevoel en waardering is zeer hoog naar elkaar. Ervaringen met management zijn wisselend. Sommige processen nemen veel tijd.
Pluspunten
salaris en voorwaarden
Minpunten
Afstand management en verschillende systemen