Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht Reviews

27 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 29 reviews

Efficient

Voor internationalisering en diversiteit was bewustwording bij het personeel essentieel.

Pluspunten

samenwerking

Minpunten

spaningen

Veel competitie.

Veel competities in het ene team. Andere collega’s spontaan en enthousiast. Bij part-timers wordt meer werk verwacht dan in de aangestelde uren mogelijk is. Wel thuiswerk compensatie ivm CoronaManagement is bot,

Pluspunten

Thuiswerk mogelijk, enthousiaste omgeving

Minpunten

Veel competitie en bot managment

Geen aanrader

Bedrijfscultuur is ouderwets en een angstcultuur waarbij met name het management vooral bezig is met haar eigen carrière ten koste van de medewerkers. De medewerkers worden niet serieus genomen en ernstige klachten over managers worden weggewuifd; men houdt elkaar het hand boven het hoofd. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn erg aantrekkelijk maar beleid en cultuur is zorgwekkend slecht.

Te grote organisatie

Contact met studenten is leuk, doorgroeimogelijkheden als docent zijn beperkt. Functieroulatie is echter wel vaak mogelijk, evenals bijscholingsmogelijkheden. Kwaliteit van het management en ondersteunende diensten is veelal onder de maat met lage medewerkerstevredenheid tot gevolg. Reflectief vermogen directie is beperkt. Organisatie maakt digitale transformatie door met gebrekkige implementatie. Scoort al enkele jaren als slechtste hogeschool van Nederland.

Projectleider bij Hogeschool Utrecht

Hogeschool Utrecht is een bijzonder goede werkgever op gebied van doorgroeimogelijkheden, cao, arbeidsvoorwaarden, salariëring. Wel soms traag qua ontwikkelen en doorvoeren nieuw beleid (democratisch), waar je tegen moet kunnen.

Afwisselend werk in een prettige werksfeer

De HU is een aantrekkelijke werkgever: er zijn mogelijkheden om je te ontwikkelen en de werksfeer is er prettig informeel. Daarnaast is werken voor het hoger onderwijs bevredigend, omdat hier aan de toekomst gewerkt wordt. De mix van studenten en medewerkers zorgt voor een goede energie. Al met al positief!

prettige werksfeer

Prettige werksfeer; veel zelfstandigheid, samenwerken.

Prettige werkomgeving met leuke medewerkers

Prima opdrachtgever. Leuk bedrijf om interim opdrachten voor uit te voeren.

Bureaucratische ellende

De Hogeschool Utrecht pretendeert verbeteringsgericht te zijn maar houdt zich daarbij angstvallig vast aan regels en zoekt het in eindeloos veel tevredenheidsonderzoeken, protocollen en nog meer regels. In werkelijkheid is er 0 ruimte voor medewerkers om op basis van het gezond verstand zaken op te lossen of te verbeteren. Studenten worden van het kastje naar de muur gestuurd en worden de dupe van administratieve 'kronkels' van de HU. Medewerkers kunnen hiervoor geen verantwoordelijkheid nemen omdat ze net zo klem zitten en geen tijd voor hebben. Liever afschuiven en verwijzen naar anderen en naar teksten dan het logischerwijs op te pakken. Ik zou iedereen afraden om hier te gaan werken tenzij de school je echt aan het hart gaat en je ook in de positie bent om hier iets mee te doen. Ik ben er zelf na 5 jaar mee gestopt, ben het beu om te werken voor een organisatie waar niets bereikt wordt en niemand autonoom kan beslissen.

Onderwijs is mooi, maar HU is ziek

Arbeidsvoorwaarden zijn goed. Jonge mensen iets leren waar ze wat aan hebben is het mooiste wat er is. Ik heb passie voor onderwijs en studenten, maar loop doorlopend aan tegen incompetente managers niet werkende systemen, eindeloze bureaucratie, roddelende collega's. Er is veel aandacht voor regels maar weinig aandacht voor inhoudelijke onderwijskwaliteit. De werkdruk is hoog en de veiligheid op de werkvloer is laag. Je loopt doorlopend het risico ergens van beschuldigd te worden, er vind geen wederhoor plaats en als je je kop uitsteekt gaat die er af.

Pluspunten

arbeidsvoorwaarden

Minpunten

werkdruk en onveiligheid

Vacatures van Hogeschool Utrecht

Meer vacatures

Nare werksfeer

Zeer competitieve collega’s, akelig management, veel docenten doen veel moeite om daar terecht te komen en worden vervolgens bitter teleurgesteld door de werkdruk en de werksfeer.

Pluspunten

Cao

Hogeschool Utrecht

Fijne werkgever. Vele kansen mogen benutten. De hogeschool Utrecht is een inspirerende werkomgeving. Samenwerken met studenten en docenten is een mooie ervaring.

Weinig lerend

Niet veel geleerd op de SvJ. Je wordt doelgericht gestuurd, weinig objectiviteit.

warme organisatie

Warme organisatie waarin je de mogelijkheid en kansen krijgt om jezelf te ontwikkelen.

Minpunten

weinig parkeergelegenheid

Prettig gewerkt

Ik zie terug op geweldige jaren bij mijn afdeling.

Pluspunten

kennisontwikkeling, contacten met studenten

Minpunten

verhouding inzet en normering

Achterstand

Studenten die niet meer in het plaatje vallen van 4 jaar worden achtergesteld. Binnen deze organisatie bestaat een regeltje cultuur en er wordt niet meer naar de klant wens geluisterd.

grote hogeschool met weinig oog voor de docenten

Creatieve therapie is een kleine afdeling op deze grote hogeschool. ik vond dat er te weinig oog was voor de positie van CT en voor de werkdruk onder onze docenten.

Pluspunten

zeer gemotiveerde studenten

Minpunten

te hoge werkdruk en weinig aandacht

uitgewrongen docenten in een papieren werkelijkheid

Negatief: Wat mij als beginnend docent ICT tegenviel: je mag zogenaamd fouten maken maar die worden je uiteindelijk sterk kwalijk genomen, zonder dat daar adequate begeleiding tegenover staat en zonder dat eerst is gesproken over deze pijnpunten. Begeleiding is niet goed geregeld, alleen op papier. Docenten (ook vaktrekkers) krijgen te maken met de nadelen van een sterk veranderend curriculum zonder dat zij voldoende tijd krijgen om zich hierop voor te bereiden. Ook is er weinig of geen tijd gereserveerd voor docenten om hun lessen op elkaar af te stemmen: deze tijd wordt niet goed benut, het is eenrichtingsverkeer vanuit de curriculum commissie. Gevolgen zijn lesmateriaal met fouten, opdrachten die niet te maken zijn, nakijkwerk dat vele malen meer tijd kost dan op papier is geregeld enzovoorts. Op papier klopt natuurlijk alles prachtig. Er heerste bij mijn vakgroep ICT in zekere zin een angstcultuur, ik hoor bovenstaande kritiek ook van mijn collega docenten maar het komt bijna niet voor dat er binnen vergaderingen kritiek wordt geuit. Het management is narcistisch en autistisch als het om het programma gaat of om problemen die zich voordoen. Er wordt met de mond beleden dat er iets mee gedaan wordt. Dit jaar zijn van de vier aangenomen docenten er inmiddels alweer 3 vertrokken. Niet nodig als er beter leiding wordt gegeven. Positief: Docenten die voor hun studenten en collega's klaar staan, ondanks de voor hen vaak lastige omstandigheden. Positieve werksfeer. Degenen die er al wat langer werken hebben het qua les geven naar hun zin.

Pluspunten

Collegiale sfeer

Minpunten

Management is doof

ambitieus en innovatief team

Hoog gekwalificeerde en betrokken collega's die continue het beste uit mensen probeert te halen

Pluspunten

kennisintensief

Minpunten

werkdruk

Logge organisatie met betrokken werknemers

De Hogeschool Utrecht is een fijne organisatie om voor te werken. De mensen zijn betrokken en willen allemaal het beste voor de studenten. Collegialiteit staat bij velen voorop waardoor er een prettige werksfeer ontstaat. Er zijn veel mogelijkheden om de werk/prive balans goed te houden door bijv. de goede secundaire voorwaarden. De doorgroeimogelijkheden zijn wat minder. Mensen bewegen vaker opzij dan naar voren en dit is jammer. Daarnaast is de organisatie groot en log. Je moet tegen langzaam lopende processen kunnen. Maar al met al ben ik heel erg blij met de Hogeschool als werkgever.

Pluspunten

Secundaire voorwaarden

Minpunten

Logge organisatie

In korte tijd veel geleerd

Ik heb maar een korte tijd bij de HU gewerkt. Ik kwam hier om mijn moeder te ondersteunen en haar andere collega's. Hier heb ik veel van office geleerd en het lichte administratief werk.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Hogeschool Utrecht. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.4

Reviews over Hogeschool Utrecht gesorteerd op locatie