HEMA
Ik was blij dat ik in mijn vakantie terecht kon bij HEMA, waar ik heb geleerd wat verkoopmedewerker zijn inhoudt. De dag startte met het voorbereiden en openen van de winkel, waar ik vaak alleen werd gelaten in de (vrij kleine) vestiging. Dit zorgde ervoor dat ik vrij snel zelfstandig kon leren wat van mij werd verwacht. De rest van de dag bestond uit het samen werken met de leidinggevende en eventueel extra verkoopmedewerkers. Meestal waren dit halve dagen, waardoor ik de winkel Ăłf opende Ăłf afsloot met behulp van de leidinggevende. Het vervelendste vond ik het constant aanpassen aan de leidinggevende van de dag. Aangezien ik er alleen in mijn vakantie werkte i.v.m. mijn studie in een andere stad, had ik vrij weinig tijd om door te krijgen wie wat waardeerde.
Pluspunten
Flexibele planning
Minpunten
Vaak wisselende leidinggevenden
Toen ik dit werk deed was ik best jong. Het vakkenvullen zelf vond ik geen leuk werk maar ik vond de andere medewerkers wel aardig.
Pluspunten
korting op producten
Minpunten
korte werkdagen (max 2, 5 uur)
Het management denkt dat zij alles kunnen maken en dat 1 iemand 20 dingen tegelijkertijd kan doen. Er word heel veel druk op je gezet en dat kan af en toe wel erg vervelend zijn.
Pluspunten
Gratis eten
Minpunten
incompentent management
Het waren vaste regelmatige tijden. Goed te combineren met school.
Pluspunten
regematigheid
Minpunten
salaris
Het is een heel fijn bedrijf om te werken je werkt op een leuke plaats in een leuk team. Ze zij allemaal heel klantvriendelijk en aardig. Ook is het een gezellige plaats met leuke buurtbewoners.
Ik werk hier sinds al een tijdje en de eerste maand viel nog mee maar na de proeftijd is de teamleiding van de vulploeg strenger en bozer gaan doen tegenover de jongeren. Als er iets fout gaat dan is het gelijk een drama en kan je gelijk na Ă©Ă©n kleine fout al weggestuurd worden. Als je je wilt ziek melden of je bent afwezig op die dag , kunnen ze ervan een groot probleem maken (zelfs als er iets heel ergs met je is gebeurd). De werktijden vallen mee: 6 uur per week, maar voor de salaris wat je krijgt is echt tegenvallen. Zelfs met werkkleding , naambutton en andere fatsoenlijke dingen wat erg belangrijk is om te doen en te dragen op je werk duurt veel te lang om te krijgen van het bedrijf. De voordelen van vulploeg hema Alexandrium zijn: -Werktijden. -Vriendelijke en leuke collega's.
Pluspunten
Werktijden vallen mee, leuke sfeer met collega's.
Minpunten
Lage salaris, veel druk gezet door de teamleiding.
de collega’s zijn leuk en gezellig, alleen de teamleiders kunnen voor mijn gevoel niet goed om gaan met jongeren en worden om de kleinste dingen gelijk boos. Inplaats van normaal uit te leggen wat er mis is gegaan word er gezegd dat het allemaal echt niet zo kan en dat je dan beter weg kan gaan dan. Voor de rest zijn het flexibele werktijden en als je echt opzoek ben met iets wat goed verdiend is hema niet de beste plek. Salarissen zijn best laag
Niet veel inspanning vereist. Oudere collega's en werkkleding.
Ik was er niet op mijn gemak bij dat filliaal. Hema zelf is wel echt een leuk bedrijf om te werken. Het was jammer dat dr collega's niet leuk waren.
Pluspunten
Niks
Minpunten
Hele kleine kantine.
Leuke winkel en gezzelig maar salaris is laag. Aanrader voor jongeren
Pluspunten
Niet streng
Minpunten
Lage lonen
Tijdens mijn tijd bij de HEMA heb ik veel kennis opgedaan over het werken binnen een retailer. Van het leren omgaan met de kassa tot het werken met de PDA. Er hing de eerste twee maanden een prettige werk sfeer ook al werd ik door een fout de eerste twee maanden niet volledig uitbetaald waardoor mijn motivatie al gauw afnam hier na is het nog een keer voor gekomen dat ik het verkeerde salaris ontving en later moest worden gecompenseerd. Het bedrijf zelf is goed en de anderen filialen waarbij ik heb gewerkt waren een stuk fijner. zelf zou ik niemand aanraden om er te gaan werken vanwege bepaalde spanningen binnen het personeel. Dit komt omdat iedereen denkt dat bij afwezigheid van de manager de taak van manager op hen valt waardoor samenwerken met de medewerker alleen maar frustraties oplevert.
Pluspunten
Minpunten
lang staan achter de kassa (mochten geen stoel omdat het een te klein filiaal zijn/waren)
Er werken veel senioren bij de Hema in IJmuiden. Meestal verwelkomen zij nieuwe jongeren niet op een plezante manier.
wat ik heb geleerd bij de HEMA is hoe vriendelijk ik moet zijn niet alleen met klanten die binnenkomen maar ook met je collega's. als je een leuke uitstraling hebt maak je veel vrienden. de magagement daar is heel zakelijk en op orde. het moeilijke van de baan is aan het begin wanneer je alles nog moet leren, na een paar weken komt het wel goed. het leukste aan de baan is het contact met je collega's.
Pluspunten
genoeg lunch pauzes
Minpunten
lange werkdagen
Hema was een leuke bedrijf om daar te mogen werken/stage lopen
Pluspunten
Goede uitleg
Minpunten
Geen min punten
De medewerkers en de sfeer van het bedrijf is geweldig. Alleen de managers waren niet goed ze plande zomaar dingen in waar je moeilijk tot bijna niet onderuit kon. Je kreeg erg slecht betaald en je draaide extreem lange werkdagen vergeleken leeftijdsgenoten.
Minpunten
Hele lange werkdagen je zat veel aan dingen vast en je kreeg slecht betaald
Hier heerst een echte robot mentaliteit. Het motto is hier dan ook "Mond houden en doorwerken!". De communicatie onderling is hier dan ook om te huilen. Van iedereen word verwacht alles al te weten zonder er uitleg over gehad te hebben. Werktempo ligt heel erg hoog, en als je het niet bij kan houden krijg je een grote mond van de bakkerlijlijer. Dit geldt overigens ook voor goeiemorgen zeggen tegen je collega's. Mond houden en geleik beginnen met werken. Ik dacht dat de Hema zo een leuk bedrijf was maar dit deed mij meer aan een werkkamp uit de jaren 40 denken.
Pluspunten
Je stembanden blijven bespaard.
Minpunten
Er word verwacht dat je je als slaaf opstelt.
heb lang gewerkt met goede collega. wil graag verder werken in een gezellige team.
Pluspunten
altijd werk
Minpunten
geen garantie
Leuke collega’s gezellige werksfeer en weinig tijdsdruk
Pluspunten
Weinig tijdsdruk
Minpunten
Geen persooneelskorting
Ik heb daar 37 jaar geleden gewerkt als bij baantje en 1 jaar na mijn school .Zoekende naar een baan. Altijd met plezier gewerkt.
Pluspunten
leuke tijd gehad
Minpunten
1 van de leukste bedrijven waar ik heb gewerkt, er heerst een super leuke sfeer op eigenlijk alle afdelingen. Super tof om voor zo'n groot Nederlands bedrijf te werken die ook nog eens opereert over de hele wereld.
Pluspunten
Mooi locatie op NDSM aan het ij, leuk personeel, goede sfeer, internationaal
Minpunten
Spannende retailtijden
was gezellig met collega's. ook het klanten contact was goed.