HEMA

Reviews over Werk-privébalans bij HEMA

Ik heb in het begin een hele leuke tijd bij HEMA gehad (als horecamedewerker in het weekend). Er was een heel leuk team en er was zo nu en dan ruimte voor een praatje. Je moet er wel rekening meebouwden dat je lange dagen kan gaan maken. In mijn filiaal werkte men eigenlijk standaard een dienst van 9 uur. Het is lekker afwisselend en nooit saai! Ik moet wel zeggen dat er grote verschillen zijn in alle HEMA-filialen hoe dingen gaan. In mijn filiaal, waar ik toen al een lange tijd met veel plezier had gewerkt, ontstonden steeds meer conflicten tussen de filiaalmanager en het personeel. En wanneer dit werd aangegeven bij HEMA zelf werd er, vind ik, te weinig mee gedaan. Collega’s die contact hadden gezocht met HEMA om dit probleem aan te kaarten kregen een kort antwoord. Het leek een beetje alsof ze zeiden: jammer, maar we doen er niks mee. Dit is dan ook de rede waarom ik zelf nu weg ben bij HEMA, ondanks de leuke tijd en vooral de leuke collaga’s bij HEMA. Als dit anders was gelopen had ik er graag nog gewerkt.
Pluspunten
Leuke werksfeer en afwisselend werk
Minpunten
Bij problemen wordt je vaak niet serieus genomen of moet je het zelf maar oplossen.
Slechte werkgever je wordt er niet gelukkig van geen werk prive balans aleen klaar staan voor de hema maar de hema staat niet klaar voor zijn werknemers
Pluspunten
Slecht
Je wordt bij dit bedrijf zeer onderbetaald, het lijkt alsof je een slaaf van het bedrijf bent.Collega’s kraken elkaar af omdat het jaloerse mensen en elkaar niks gunnen.Bedrijfsleider prijst je aan als goede werknemer wanneer je als een hond voor hem rent en vliegt.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Salaris
Hema is een prachtig bedrijf met geweldige historie. Het is wel echt een vergadercultuur. Mooie presentaties delen wordt gewaardeerd. Ik heb niet gemerkt of er opvolging is hierop: maak je waar wat je belooft? Wordt daarop gecontroleerd? Ik weet het niet. Wat ik echt minder vond: Oneerlijke communicatie vanuit hoger managent en niet openhartig. Daarnaast wordt er wel heel veel vergaderd. Vergaderingen met 40+ man vanuit huis is niet ongebruikelijk. Je wordt overal voor uitgenodigd. Enorm zonde van de tijd, sommige dagen bestaan alleen maar uit vergaderingen, daardoor zit je in de avond je werk af te maken. Verder is het een organisatie wat erg stroperig is, langzaam.
Pluspunten
sfeer, locatie hoofdkantoor, leuke collega's
Minpunten
vergadercultuur, stroperig, continue aan de kar trekken
Ik raad de HEMA zeker aan! Het is er ontzettend leuk, de collega's zijn allemaal erg enthousiast, je krijgt goede begelijding als je begint! En je heb veel doorgroei mogelijkheden. Na 2 maanden vertouwden ze het al dat ik alleen de afdeling mocht sluiten. Als je aangeeft dat je op meerdere afdelingen wilt staan dan doen ze daar ook echt wat mee, ze gaan dan kijken of er mogelijkheden zijn om een middagje op de afdeling mee te draaien zodat je weet wat er allemaal moet gebeuren.
Pluspunten
Voorheen was het erg gezellig om te werken op zaterdag met anderen van eigen leeftijd. Maar na enige tijd zijn de meesten ergens anders gaan werken wat beter verdient. Er werden geen vervangers aangenomen maar wel verwacht dat je de 3-4 man aan personeel minder wel aan tempo aanhoudt wat niet te doen is. En de vervangers die werden aangenomen waren nog geen 16 en mochten alleen de aanvulling doen Communicatie van leidinggevende naar personeel vrij slecht. Inplannen zonder te vragen of door te geven. Niet eerlijk met "loonsverhogingen" en dat alleen aan favoriete werknemer gunnen. Overuren die niet uitbetaald worden bij 22+ (hou hier vooral rekening mee als je weekendkracht of vakantiehulp bent) bij bijvoorbeeld een 4 of 8 uren contract. En dan wel verwachten / regelmatig vragen of je extra kan werken. Dit zou ergens in het cao moeten staan maar is nergens te vinden, als je het vraagt krijg je te horen dat je voor hema te duur bent en dure uren maakt en ze het liever 1-2 keer per jaar uitbetalen ipv per maand
Pluspunten
Een paar leuke collega's
Minpunten
Te weinig personeel
Werken bij de HEMA wordt snel onderschat. Ik werkte in het horeca-team en spreek uit ervaring als ik zeg dat er op een gemiddelde dag hard doorgewerkt moet worden. Tijd om te kletsen met collega's of om extra taken te doen is er dan ook weinig. Als er wel tijd was om even gezellig te doen met de andere medewerkers was dat altijd leuk, het fijnste van de hele baan. Met de teamleiders daarentegen was er vrijwel nooit sprake van een goede verstandhouding. Ze zijn nogal nors en opvliegerig, waar ik werkte. Ook flexibiliteit was ver te zoeken. Roosters werden vaak verkeerd gemaakt en dan werd er geen hulp geboden bij het oplossen van ongemak dat daaruit voort kwam. Er werd weinig meegedacht vanuit het management en ze stonden eerder tegenover de werknemers dan naast ze. Ik heb bij de HEMA geleerd om niet over mezelf heen te laten lopen, want deze 'vaardigheid' heb je daar echt nodig. Het moeilijkste aan de baan was de werkdruk die vaak ontzettend hoog lag en de lange uren achter elkaar. Daardoor was het ook lichamelijk nog best pittig. Het leukste aan de baan was het leren kennen van nieuwe mensen en geld verdienen.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Lange werkdagen en onvriendelijk management
Echt de liefste en leukste menden waar ik heb gewerkt, en een goede werksfeer. Groot minpuntje van mij is dat niet elke maand de overuren werden uitbetaald.. maar als het goed is is dat nu opgelost.
Pluspunten
Leuke mensen, goede werksfeer
Minpunten
Verdiend te weinig
De collega's waren fijn om mee te werken. Helaas zijn de klanten niet om over naar huis te schrijven. Ook het management geeft totaal niet het goede voorbeeld (te laat aankomen, over de kleinste dingen zeiken terwijl ze zelf alleen maar uit hun neus eten). De collega's zijn toch echt het enige pluspunt. Het salaris is gewoon het minimumloon en er zijn geen fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Er is geen reiskostenvergoeding en tijdens het inwerken word er totaal geen training gegeven. Doe jezelf een plezier, ga bij elke andere keten werken want hier word je mentaal moe van. Je krijgt een halfjaar contract aangeboden waar twee maanden proeftijd op zit, wat het contract al nietig maakt. Ze houden zich vooral aan hun eigen regels maar niet aan de wetgeving. Het oude Hema concept was te doen, en ook veel leuker. Nu met de nieuwe keuken is het stressvoller.
Pluspunten
De collega's
Minpunten
De werkdruk, management.
In het begin gaat het nog wel.. tot ze hun afspraken niet meer nakomen. Vooral de baas komt afspraken niet na met bijvoorbeeld een contract aanbieden of vrije dagen ook daadwerkelijk vrij houden. Ook is er erg respectloos met mensen omgegaan die daarna weg zijn gegaan, ook de leiding.
Ik heb een geweldig team. Dat maakt het werk leuk. Je hoeft het bij hema niet te doen voor het salaris
Pluspunten
Top team
Minpunten
Salaris
elke dag is het gezellig, de collega's zijn aardig en helpen je als je iets niet weet.
leuke plaats om te werken collega's die zeker klaarstaan om je te helpen wanneer je even eens een keer niet weet goede sfeer tussen de collega's ook op de werkvloer mogelijkheden om je te ontwikkelen bijvoorbeeld door een opleiding te volgen die vanuit de Hema wordt geregeld
op de vloer wordt iedereen een taak toegewezen en dit verandert elke dag, waardoor het werk variërend blijft.
Het werken bij de HEMA is mij goed bevallen. Alles is goed geregeld, er zijn fijne collega's waarmee je kunt samenwerken en men respecteert je voor wie je bent.
Ik vindt ten eerste dat je heel slecht wordt ingewerkt. Pas na 3 maanden krijg ik te horen dat ik geen witte schoenen aan mocht. Je krijgt veelste weinig uitbetaald. Personeelskorting is geldig op bijna niks! Je krijgt niks mee geen nieuws melding of duidelijkeid op werk.
Pluspunten
Pensioen
Minpunten
Slecht ingewerkt
Het werk vond ik geweldig, dit komt waarschijnlijk omdat het mijn eerste baantje ooit was. Door een vervelende baas, ben ik uiteindelijk gestopt bij de HEMA, niet door het werk.
Toen ik bij de Hema werkte was ik 15 jaar en verdiende er niet veel geld mee. Wel kwam ik in een leuk team terecht. Er was wel altijd veel werk te doen. Ook moet je bereid zijn om het werk aan de kant te laten zodat je een klant kan helpen door ook met de klant mee te lopen.
Vooral in amstelveen denken de managers dat ze alles zijn. Als ze jw niet mogen dan oefenen ze machtpositie uit. Vaste medewerkers zorgen er wel voor dat je niet doorgroeit want hun praten alleen maar slecht over je, zo houden ze hun band goed met de managers. Geen empathie niks.
Het team is gezellig maar er ontbreekt structuur. Zodra een leidinggevende vakantie heeft of een dag afwezig is, doet ieder waar ie zin in heeft. Met de HACCP regels wordt het niet zo nauw genomen door medewerkers. Erg jammer. Vaak onderbezet en hard moeten werken, ok daar is nog nooit iemand van dood gegaan, maar het salaris is echt bizar laag!! Minimum loon....
Het is dat het heel gezellig is, maar qua verdiensten... het ligt lager dan het EV salaris van hema, ik werk bij franchise