HEMA

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij HEMA

Ik was blij dat ik in mijn vakantie terecht kon bij HEMA, waar ik heb geleerd wat verkoopmedewerker zijn inhoudt. De dag startte met het voorbereiden en openen van de winkel, waar ik vaak alleen werd gelaten in de (vrij kleine) vestiging. Dit zorgde ervoor dat ik vrij snel zelfstandig kon leren wat van mij werd verwacht. De rest van de dag bestond uit het samen werken met de leidinggevende en eventueel extra verkoopmedewerkers. Meestal waren dit halve dagen, waardoor ik de winkel Ăłf opende Ăłf afsloot met behulp van de leidinggevende. Het vervelendste vond ik het constant aanpassen aan de leidinggevende van de dag. Aangezien ik er alleen in mijn vakantie werkte i.v.m. mijn studie in een andere stad, had ik vrij weinig tijd om door te krijgen wie wat waardeerde.
Pluspunten
Flexibele planning
Minpunten
Vaak wisselende leidinggevenden
Je wordt bij dit bedrijf zeer onderbetaald, het lijkt alsof je een slaaf van het bedrijf bent. Collega’s kraken elkaar af omdat het jaloerse mensen en elkaar niks gunnen. Bedrijfsleider prijst je aan als goede werknemer wanneer je als een hond voor hem rent en vliegt.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Salaris
Na hier kort te hebben gewerkt ben ik blij dat ik er vanaf ben. Wat een vreselijke werkgever. Enorm stressvolle baan waarbij er ook maar geen enkel beetje rekening wordt gehouden met de werknemer.Doe het niet!
Pluspunten
Minpunten
Managers, minimumloon
Er is gewisseld van filiaalmanager. Dut maakte een groot verschil. Voordat dit gebeurde voelde ik me niet op mijn plek. Daarna wel. Er was ruimte. Ruimte om dingen te bespreken, ruimte om aan te geven hoe je jezelf voelde en ruimte om meer of minder te werken.
Pluspunten
Hema werknemerspas. Daarmee krijg je korting. Verder is het ook leuk dat je nooit alleen staat.
Minpunten
Het loon is best laag, Ik vond het ook niet fijn dat alle sieraden af moeten en dat je geen nagellak op mag, Dit is iets persoonlijks uiteraard en het was wel belangrijk voor de hygiene.
Voorheen was het erg gezellig om te werken op zaterdag met anderen van eigen leeftijd. Maar na enige tijd zijn de meesten ergens anders gaan werken wat beter verdient. Er werden geen vervangers aangenomen maar wel verwacht dat je de 3-4 man aan personeel minder wel aan tempo aanhoudt wat niet te doen is. En de vervangers die werden aangenomen waren nog geen 16 en mochten alleen de aanvulling doen Communicatie van leidinggevende naar personeel vrij slecht. Inplannen zonder te vragen of door te geven. Niet eerlijk met "loonsverhogingen" en dat alleen aan favoriete werknemer gunnen. Overuren die niet uitbetaald worden bij 22+ (hou hier vooral rekening mee als je weekendkracht of vakantiehulp bent) bij bijvoorbeeld een 4 of 8 uren contract. En dan wel verwachten / regelmatig vragen of je extra kan werken. Dit zou ergens in het cao moeten staan maar is nergens te vinden, als je het vraagt krijg je te horen dat je voor hema te duur bent en dure uren maakt en ze het liever 1-2 keer per jaar uitbetalen ipv per maand
Pluspunten
Een paar leuke collega's
Minpunten
Te weinig personeel
Werken bij de HEMA wordt snel onderschat. Ik werkte in het horeca-team en spreek uit ervaring als ik zeg dat er op een gemiddelde dag hard doorgewerkt moet worden. Tijd om te kletsen met collega's of om extra taken te doen is er dan ook weinig. Als er wel tijd was om even gezellig te doen met de andere medewerkers was dat altijd leuk, het fijnste van de hele baan. Met de teamleiders daarentegen was er vrijwel nooit sprake van een goede verstandhouding. Ze zijn nogal nors en opvliegerig, waar ik werkte. Ook flexibiliteit was ver te zoeken. Roosters werden vaak verkeerd gemaakt en dan werd er geen hulp geboden bij het oplossen van ongemak dat daaruit voort kwam. Er werd weinig meegedacht vanuit het management en ze stonden eerder tegenover de werknemers dan naast ze. Ik heb bij de HEMA geleerd om niet over mezelf heen te laten lopen, want deze 'vaardigheid' heb je daar echt nodig. Het moeilijkste aan de baan was de werkdruk die vaak ontzettend hoog lag en de lange uren achter elkaar. Daardoor was het ook lichamelijk nog best pittig. Het leukste aan de baan was het leren kennen van nieuwe mensen en geld verdienen.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Lange werkdagen en onvriendelijk management
Echt de liefste en leukste menden waar ik heb gewerkt, en een goede werksfeer. Groot minpuntje van mij is dat niet elke maand de overuren werden uitbetaald.. maar als het goed is is dat nu opgelost.
Pluspunten
Leuke mensen, goede werksfeer
Minpunten
Verdiend te weinig
In het begin werd er naar je geluisterd in de loop van de jaren helemaal niet meer. Terwijl wij de mensen het op de vloer het moeten doen.
Pluspunten
Nee
Minpunten
Lange werkdagen. En er word niet geluisterd
Ik werkte op zaterdag en de leidinggevende van die dag is ontzettend fijn. Het tempo ligt hoog wanneer het druk is. Het is wisselvallig werk, maar je leert wel steeds wat nieuws.
Pluspunten
Vaste werktijden
Minpunten
Laag loon
De collega's waren fijn om mee te werken. Helaas zijn de klanten niet om over naar huis te schrijven. Ook het management geeft totaal niet het goede voorbeeld (te laat aankomen, over de kleinste dingen zeiken terwijl ze zelf alleen maar uit hun neus eten). De collega's zijn toch echt het enige pluspunt. Het salaris is gewoon het minimumloon en er zijn geen fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Er is geen reiskostenvergoeding en tijdens het inwerken word er totaal geen training gegeven. Doe jezelf een plezier, ga bij elke andere keten werken want hier word je mentaal moe van. Je krijgt een halfjaar contract aangeboden waar twee maanden proeftijd op zit, wat het contract al nietig maakt. Ze houden zich vooral aan hun eigen regels maar niet aan de wetgeving. Het oude Hema concept was te doen, en ook veel leuker. Nu met de nieuwe keuken is het stressvoller.
Pluspunten
De collega's
Minpunten
De werkdruk, management.
Ik heb een geweldig team. Dat maakt het werk leuk. Je hoeft het bij hema niet te doen voor het salaris
Pluspunten
Top team
Minpunten
Salaris
HEMA geeft minimale loon aan wat toch wel hard werk is.
Ik vond het werken bij de HEMA leuk, maar niet stressvol. Ik heb er geleerd om netjes met klanten om te gaan. Het management team was ok, maar had zeker verbeterpunten. De bedrijfscultuur is prima, maar de minimale uitbetaling zat voor mij erg in de weg (ook het moeilijkste van mijn baan). Het leukste van de HEMA was de diversiteit die het biedt qua producten.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Minimale loon
leuke plaats om te werken collega's die zeker klaarstaan om je te helpen wanneer je even eens een keer niet weet goede sfeer tussen de collega's ook op de werkvloer mogelijkheden om je te ontwikkelen bijvoorbeeld door een opleiding te volgen die vanuit de Hema wordt geregeld
Het werken bij de HEMA is mij goed bevallen. Alles is goed geregeld, er zijn fijne collega's waarmee je kunt samenwerken en men respecteert je voor wie je bent.
Voor het werk dat je moet uitvoeren, zou je echt meer betaald voor moeten krijgen. Voor de rest is de werkomgeving wel gezellig.
Ik vindt ten eerste dat je heel slecht wordt ingewerkt. Pas na 3 maanden krijg ik te horen dat ik geen witte schoenen aan mocht. Je krijgt veelste weinig uitbetaald. Personeelskorting is geldig op bijna niks! Je krijgt niks mee geen nieuws melding of duidelijkeid op werk.
Pluspunten
Pensioen
Minpunten
Slecht ingewerkt
Toen ik bij de Hema werkte was ik 15 jaar en verdiende er niet veel geld mee. Wel kwam ik in een leuk team terecht. Er was wel altijd veel werk te doen. Ook moet je bereid zijn om het werk aan de kant te laten zodat je een klant kan helpen door ook met de klant mee te lopen.
Slecht assistent nt filiaalmanager, ze waardeerdt niks alleen maar klachten geven
Pluspunten
Gratis eten
Minpunten
Lange dag niet gewaardeerd
Het team is gezellig maar er ontbreekt structuur. Zodra een leidinggevende vakantie heeft of een dag afwezig is, doet ieder waar ie zin in heeft. Met de HACCP regels wordt het niet zo nauw genomen door medewerkers. Erg jammer. Vaak onderbezet en hard moeten werken, ok daar is nog nooit iemand van dood gegaan, maar het salaris is echt bizar laag!! Minimum loon....
Het is dat het heel gezellig is, maar qua verdiensten... het ligt lager dan het EV salaris van hema, ik werk bij franchise