HEMA

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij HEMA

Wissen
3,2Salaris en arbeidsvoorwaarden

240 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 837 reviews

Prima voor even maar slecht betaald en zwaar werk.

Zwaar werk. Continu aanvullen van vracht wat lijkt op de supermarkt en weinig variatie. Sfeer is slecht: personeel wat er lang werkt klaagt aan 1 stuk door en dit geeft een negatieve sfeer binnen het bedrijf. Veel collega’s langere tijd ziek en veel personele wisselingen wat ook weer bijdraagt aan een hoge werkdruk. Een zeer laag salaris.Voor mij meerdere redenen om verder te kijken dan Hema!

Pluspunten

Dichtbij huis werken

Minpunten

Klokken pauzes / werknemers negatief

Prima om te werken

Voor 5 jaar gewerkt bij de Hema! Alles is daar prima geregeld. Je kan doorgroeien en opleidingen worden betaald door Hema

Een warme familie

Ik heb altijd met veel plezier gewerkt als FiliaalManager in een A filiaal (klein filiaal) van Hema. Bij Hema krijg je de vrijheid om je filiaal eigen te maken, maar hulp is er altijd als je dit nodig hebt. Ik heb altijd goed contact gehad met mijn Area Manager en HR Manager zij geloofden ook echt in mij. Het salaris was prima voor mijn leeftijd.

Pluspunten

Een team wat voelt als een familie

Angstcultuur

Hoewel het eigenlijk een erg leuke baan is, maakte het management haar eigen bedrijf kapot. Ik werd aangenomen met een grote som andere 17 jarige meiden. Tijdens onze groep sollicitatie leek het een erg vriendelijke werksfeer, maar op de eerste werkdag werden we midden in de winkel toegeschreeuwd door de teamleiders. Vaak moest je een hele verdieping zelf draaien met gemiddeld ruim 10 mensen in de rij bij de kassa, een telefoon die bediend moest worden, pakketjes die opgehaald werden, foto’s die gedrukt moesten worden, intercoms die gebruikt moesten worden en zelfscankassa’s die om de 5 minuten gecheckt moesten worden. Je werkte standaard 3 kwartier over (onbetaald) en als je collega’s hun klusje niet op tijd af kregen, werd het hele team gevraagd “welke ****” nog niet klaar was. Tijdens mijn ribben kneuzing heb ik het kantoor van de manager moeten poetsen (absoluut geen deel van de taakomschrijving) en meerdere collega’s hebben hun studie niet afgerond omdat ze geen vrij konden krijgen tijdens werkweken van 20+ uur met een 5 uur contract. Heb nog tientallen verhalen. Rennen en niet meer terugkomen hier!

Gezellige collega's maar zinkend schip qua leiding

Leuke tijd gehad met gezellige collega's. Helaas nemen (sommige) leidinggevenden hun personeel niet serieus en word je behandeld als een klein kind. Salaris is ook zeer laag. Personeelskorting is een pluspunt.

Pluspunten

Personeelskorting

Minpunten

Leidinggevenden

Geen aanrader: slecht managment & lange en eentonige werkdagen

Ik heb slechts korte tijd op de horeca-afdeling van een grote Hema vestiging gewerkt, maar heb in die tijd een aardig beeld gekregen van het werk en het bedrijf.Ik wil niet alleen maar negatief zijn, dus ik begin met de pluspunten:- Ik was direct bij het sollicitatiegesprek aangenomen.- De leidinggevenden kunnen makkelijk het aantal contracturen voor je aanpassen.- De collega's variëren enorm in leeftijd en leefomstandigheden, maar zijn stuk voor stuk gezellig en behulpzaam.- Het werk is goed aan te leren en je wordt hierbij ook echt actief geholpen.Maar uiteraard heb ik niet voor niets ontslag genomen.- Allereerst is er aardig wat aan te merken op de administratieve zaken en het managment:De arbeidsovereenkomst teken je online, wat een hele ondoorzichtige manier is en absoluut geen aanrader is. Je kan je contract ook pas echt duidelijk inzien NADAT je je handtekening gezet hebt! De CAO is moeilijk te vinden in de app en bovendien niet altijd duidelijk. Als ik dan vragen had wist ik niet bij wie ik terecht kon, want ik had geen namen, telefoonnummers of e-mailadressen gekregen. De leidinggevenden gaan ook niet altijd even professioneel om met het personeel. Dat voegt wel toe aan een relaxte sfeer, maar is voor belangrijkere zaken echt niet fijn.Daarnaast wordt het inplannen van de werkdagen ook een beetje raar geregeld. Er is geen online rooster of app. Je werkdagen zijn te zien in een map en ook het aanvragen van absenties gaat via een papieren agenda.- Dan over het werk zelf:De werkdagen (9 uur) zijn echt te lang voor het soort werk dat je moet verrichten en -

Raad het niet aan om hier te komen werken.

Collega’s waren wel aardig, maar de manager was verschrikkelijk. Ze verwacht te veel van je, ook al werk je daar net, en zucht zelfs wanneer je een vraag wilt stellen. Hierdoor durfde ik ook geen vragen meer te stellen waardoor ik foutjes maakte waar ze weer om ging zuchten. Het rooster is niet flexibel, en het salaris is laag. Ik ging weg na een paar maanden. Raad het niet aan om hier te werken.

Veel doorgroeimogelijkheden

Je kan redelijk snel doorgroeien binnen HEMA, maar het salaris valt tegen.

gezellige werkomgeving

Over het algemeen een gezellige werksfeer, op sommige dagen kan de baan wel saai zijn omdat er niet veel te doen is. het enige wat niet altijd fijn is is dat er veel verschillende teamleiders zijn die steeds afwisselen, waardoor je niet meer weet als je begint met werken wie nou een teamleider is en wie niet. je moet altijd goed aangeven wanneer je wilt werken anders plannen ze je in op een tijd dat je niet kan. En daarbij is het salaris behoorlijk laag als je het vergelijkt met andere bijbanen.

Pluspunten

personeelskorting en gezellige werksfeer

Minpunten

laag salaris

Slecht

Onderbetaald en niet functionerend rooster. Als je op het rooster staat in de e-mail kan dat zo maar eens anders zijn op de werkvloer.

Totaal ongeïnteresseerd in het personeel, hoge werkdruk, weinig salaris

Zeer onpersoonlijk,niet geïnteresseerd in het personeel, niet collegiaal, niet behulpzaam, slecht salaris, wordt veel van personeel verwacht maar staat weinig tegenover.

leuk

Het was leuk en goed geregeld. Het salaris was wel laag maar verder prima.

Gezellige werkomgeving. Salaris is voor de werkzaamheden redelijk.

Gezellig werkomgeving. Af en toe liggen er niet vele werkzaamheden. Soms te weinig personeel maar dat wordt gecompenseerd door de leidinggevende zover dat dat lukt.

Pluspunten

Gezellig collega's

Minpunten

Af en toe weinig werk liggen

Gezellige sfeer maar slecht salaris

Gezellige collega's maar het salaris is slecht en je hebt verplichtingen tot dingen waar je geen zegge over hebt

Oneerlijk

Als buitenlander moet je double werk en mooite doen. Je mag je moedertaal niet gebruiken ook tijdens je eigen pauze. Je wordt ook niet betaald als Nederlanders. De sfeer is kinderachtig want iedereen houdt van roddelen. Je werk wordt niet eerlijk beoordeelt

weinig loon

In het begin was het super leuk en gezellig om bij de Hema te werken. Maar bij ons veranderde de sfeer heel erg en was het gewoon niet leuk meer. Je krijgt ook echt minimum loom. En de leidinggevende deed niet echt haar best voor mij. Ook veel fouten gemaakt met mijn loon!!

Directe collega's leuk maar het management is helemaal niks. Salaris is ook heel laag.

Persoonlijk zou ik mensen niet aanraden om bij de hema te gaan werken. Dan is er vast wel iets beters en leukers te vinden.

Super gezellig!

Toen ik daar kwam werd ik al heel gauw opgenomen in het team. Het is een leuk en gezellig team en het management was ook heel gezellig. Super flexibel.

Pluspunten

gezellig team

Minpunten

salaris

Tot nu de is Hema de beste baan die ik ooit heb gehad

De collega's zijn gewoon heel vriendelijk en de leidinggevende weet ook met mensen om te gaan.Je werkt op een normale tempo en er is geen pressie/druk op je.De werksfeer is gewoon geweldig.Ik raad het aan bij hema te werken.

Pluspunten

Gratis Lunch als je 8 uur of langer werkt op een dag

Leuke collega's management minder

De collega's zijn super leuk en gezellig maar het management geeft niet heel veel om je. Daarnaast is het loon vrij laag maar het werk is wel prima

Gezellige werknemers

Gezellige werknemers, hard werken, maar je kan het zeker gezellig hebben

Pluspunten

Personeelskorting

Minpunten

Lage loon

Stel een vraag over solliciteren of werken bij HEMA. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk HEMA met

Meer informatie over HEMA in populaire locaties

• HEMA
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden