HEMA
Ik was blij dat ik in mijn vakantie terecht kon bij HEMA, waar ik heb geleerd wat verkoopmedewerker zijn inhoudt. De dag startte met het voorbereiden en openen van de winkel, waar ik vaak alleen werd gelaten in de (vrij kleine) vestiging. Dit zorgde ervoor dat ik vrij snel zelfstandig kon leren wat van mij werd verwacht. De rest van de dag bestond uit het samen werken met de leidinggevende en eventueel extra verkoopmedewerkers. Meestal waren dit halve dagen, waardoor ik de winkel Ăłf opende Ăłf afsloot met behulp van de leidinggevende. Het vervelendste vond ik het constant aanpassen aan de leidinggevende van de dag. Aangezien ik er alleen in mijn vakantie werkte i.v.m. mijn studie in een andere stad, had ik vrij weinig tijd om door te krijgen wie wat waardeerde.
Pluspunten
Flexibele planning
Minpunten
Vaak wisselende leidinggevenden
Niet gaan werken daar alles is oud en het gaat nergens over als het om menselijke heid gaat
Pluspunten
Minpunten
Geen respect voor de mensen
Slechte werkgever je wordt er niet gelukkig van geen werk prive balans aleen klaar staan voor de hema maar de hema staat niet klaar voor zijn werknemers
Pluspunten
Slecht
Vanaf dag 1 waren mijn collega's behulpzaam en zorgden ervoor dat ik er meteen op mijn gemak voelde.
Je wordt bij dit bedrijf zeer onderbetaald, het lijkt alsof je een slaaf van het bedrijf bent.Collega’s kraken elkaar af omdat het jaloerse mensen en elkaar niks gunnen.Bedrijfsleider prijst je aan als goede werknemer wanneer je als een hond voor hem rent en vliegt.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Salaris
Ik heb hier 2 maanden gewerkt en ik ben gelijk weggegaan ik had geen fijn gevoel van mijn collegas. de collegas waren allemaal erg gemeen en het leek er bijna op dat ze me weg wilde hebben voor geen enkele reden. de leidinggevende namen altijd de kant op voor de mensen die er langer werkte en ik heb het niet lang vol kunnen houden hier. Nogmaals als je een leuke bijbaan wilt moet je dit zeker niet bij de hema zoeken.
Pluspunten
Minpunten
lange werkdagen, vriendjespoletiek
Na hier kort te hebben gewerkt ben ik blij dat ik er vanaf ben. Wat een vreselijke werkgever. Enorm stressvolle baan waarbij er ook maar geen enkel beetje rekening wordt gehouden met de werknemer.Doe het niet!
Pluspunten
Minpunten
Managers, minimumloon
Heel leuk bedrijf om er te werken het was alleen niet voor mij. Over het algemeen leuke mensen die er werken en een leuke werk sfeer. Ondanks de leuke werk sfeer en leuke collega's vond ik het wel een beetje een saaie werk omgeving(ik stond vornamelijk op de gebakjes afdeling) en je heb niet veel tedoen en het hielp niet me dat ik ADHD heb maar vaak veel verveling en je nog was het niet al te slecht.
Pluspunten
10 procent korting op alle aankope
Hema is een prachtig bedrijf met geweldige historie. Het is wel echt een vergadercultuur. Mooie presentaties delen wordt gewaardeerd. Ik heb niet gemerkt of er opvolging is hierop: maak je waar wat je belooft? Wordt daarop gecontroleerd? Ik weet het niet.Wat ik echt minder vond: Oneerlijke communicatie vanuit hoger managent en niet openhartig. Daarnaast wordt er wel heel veel vergaderd. Vergaderingen met 40+ man vanuit huis is niet ongebruikelijk. Je wordt overal voor uitgenodigd. Enorm zonde van de tijd, sommige dagen bestaan alleen maar uit vergaderingen, daardoor zit je in de avond je werk af te maken. Verder is het een organisatie wat erg stroperig is, langzaam.
Pluspunten
sfeer, locatie hoofdkantoor, leuke collega's
Minpunten
vergadercultuur, stroperig, continue aan de kar trekken
De Hema is een fijne plek om te werken. Iedere dag weer met gezellige collega's aan het werk. Ik heb er vooral geleerd om minder verlegen te zijn door het werk aan de kassa en ook in de winkel. Het was in het begin wel eventje inkomen, ineens een hele hoop klanten en zomaar achter de kassa. Gelukkig hielpen mijn collega's mij toen goed en lukte het prima. Nu werk ik er al weer anderhalf jaar en ik vind het nog steeds even leuk. We hebben een leuke sfeer en hoewel het gezellig is, werken we zeker hard door.
Pluspunten
Fijne Collega's, Personeelskorting
Minpunten
Lastige Klanten
Ik raad de HEMA zeker aan! Het is er ontzettend leuk, de collega's zijn allemaal erg enthousiast, je krijgt goede begelijding als je begint! En je heb veel doorgroei mogelijkheden. Na 2 maanden vertouwden ze het al dat ik alleen de afdeling mocht sluiten. Als je aangeeft dat je op meerdere afdelingen wilt staan dan doen ze daar ook echt wat mee, ze gaan dan kijken of er mogelijkheden zijn om een middagje op de afdeling mee te draaien zodat je weet wat er allemaal moet gebeuren.
Pluspunten
Er is gewisseld van filiaalmanager. Dut maakte een groot verschil. Voordat dit gebeurde voelde ik me niet op mijn plek. Daarna wel. Er was ruimte. Ruimte om dingen te bespreken, ruimte om aan te geven hoe je jezelf voelde en ruimte om meer of minder te werken.
Pluspunten
Hema werknemerspas. Daarmee krijg je korting. Verder is het ook leuk dat je nooit alleen staat.
Minpunten
Het loon is best laag, Ik vond het ook niet fijn dat alle sieraden af moeten en dat je geen nagellak op mag, Dit is iets persoonlijks uiteraard en het was wel belangrijk voor de hygiene.
Ik heb in het begin een hele leuke tijd bij HEMA gehad (als horecamedewerker in het weekend). Er was een heel leuk team en er was zo nu en dan ruimte voor een praatje. Je moet er wel rekening meebouwden dat je lange dagen kan gaan maken. In mijn filiaal werkte men eigenlijk standaard een dienst van 9 uur. Het is lekker afwisselend en nooit saai! Ik moet wel zeggen dat er grote verschillen zijn in alle HEMA-filialen hoe dingen gaan. In mijn filiaal, waar ik toen al een lange tijd met veel plezier had gewerkt, ontstonden steeds meer conflicten tussen de filiaalmanager en het personeel. En wanneer dit werd aangegeven bij HEMA zelf werd er, vind ik, te weinig mee gedaan. Collega’s die contact hadden gezocht met HEMA om dit probleem aan te kaarten kregen een kort antwoord. Het leek een beetje alsof ze zeiden: jammer, maar we doen er niks mee. Dit is dan ook de rede waarom ik zelf nu weg ben bij HEMA, ondanks de leuke tijd en vooral de leuke collaga’s bij HEMA. Als dit anders was gelopen had ik er graag nog gewerkt.
Pluspunten
Leuke werksfeer en afwisselend werk
Minpunten
Bij problemen wordt je vaak niet serieus genomen of moet je het zelf maar oplossen.
Voorheen was het erg gezellig om te werken op zaterdag met anderen van eigen leeftijd. Maar na enige tijd zijn de meesten ergens anders gaan werken wat beter verdient. Er werden geen vervangers aangenomen maar wel verwacht dat je de 3-4 man aan personeel minder wel aan tempo aanhoudt wat niet te doen is. En de vervangers die werden aangenomen waren nog geen 16 en mochten alleen de aanvulling doen Communicatie van leidinggevende naar personeel vrij slecht. Inplannen zonder te vragen of door te geven. Niet eerlijk met "loonsverhogingen" en dat alleen aan favoriete werknemer gunnen.Overuren die niet uitbetaald worden bij 22+ (hou hier vooral rekening mee als je weekendkracht of vakantiehulp bent) bij bijvoorbeeld een 4 of 8 uren contract. En dan wel verwachten / regelmatig vragen of je extra kan werken. Dit zou ergens in het cao moeten staan maar is nergens te vinden, als je het vraagt krijg je te horen dat je voor hema te duur bent en dure uren maakt en ze het liever 1-2 keer per jaar uitbetalen ipv per maand
Pluspunten
Een paar leuke collega's
Minpunten
Te weinig personeel
Werken bij de HEMA wordt snel onderschat. Ik werkte in het horeca-team en spreek uit ervaring als ik zeg dat er op een gemiddelde dag hard doorgewerkt moet worden. Tijd om te kletsen met collega's of om extra taken te doen is er dan ook weinig. Als er wel tijd was om even gezellig te doen met de andere medewerkers was dat altijd leuk, het fijnste van de hele baan. Met de teamleiders daarentegen was er vrijwel nooit sprake van een goede verstandhouding. Ze zijn nogal nors en opvliegerig, waar ik werkte. Ook flexibiliteit was ver te zoeken. Roosters werden vaak verkeerd gemaakt en dan werd er geen hulp geboden bij het oplossen van ongemak dat daaruit voort kwam. Er werd weinig meegedacht vanuit het management en ze stonden eerder tegenover de werknemers dan naast ze. Ik heb bij de HEMA geleerd om niet over mezelf heen te laten lopen, want deze 'vaardigheid' heb je daar echt nodig. Het moeilijkste aan de baan was de werkdruk die vaak ontzettend hoog lag en de lange uren achter elkaar. Daardoor was het ook lichamelijk nog best pittig. Het leukste aan de baan was het leren kennen van nieuwe mensen en geld verdienen.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Lange werkdagen en onvriendelijk management
Echt de liefste en leukste menden waar ik heb gewerkt, en een goede werksfeer. Groot minpuntje van mij is dat niet elke maand de overuren werden uitbetaald.. maar als het goed is is dat nu opgelost.
Pluspunten
Leuke mensen, goede werksfeer
Minpunten
Verdiend te weinig
In het begin werd er naar je geluisterd in de loop van de jaren helemaal niet meer.Terwijl wij de mensen het op de vloer het moeten doen.
Pluspunten
Nee
Minpunten
Lange werkdagen. En er word niet geluisterd
Wordt veel over je geroddeld en als werknemer wordt je niet positief beïnvloed. Helaas , door allemaal redenen heb ik mijn contact opgezegd. Mentaal kapot laten maken door collega’s terwijl de leidinggevende het weet, gaat me te ver. Naast de rest van de gebeurdenissen
Pluspunten
Niks
Minpunten
Verdient te weinig & zorgen niet goed voor hun werknemens
Ik werkte op zaterdag en de leidinggevende van die dag is ontzettend fijn. Het tempo ligt hoog wanneer het druk is. Het is wisselvallig werk, maar je leert wel steeds wat nieuws.
Pluspunten
Vaste werktijden
Minpunten
Laag loon
Andere die er korter werken mogen veeeel meer, iemand in werken, achter kassa en dat mag ik allemaal niet like..
Pluspunten
Geen...
Minpunten
Te veel
Pluspunten,het werkt gezellig met fijne collega's.Minpunten,hoge werkdruk.