HEMA

Reviews voor HEMA in Hoogeveen

Heel leuk bedrijf om er te werken het was alleen niet voor mij. Over het algemeen leuke mensen die er werken en een leuke werk sfeer. Ondanks de leuke werk sfeer en leuke collega's vond ik het wel een beetje een saaie werk omgeving(ik stond vornamelijk op de gebakjes afdeling) en je heb niet veel tedoen en het hielp niet me dat ik ADHD heb maar vaak veel verveling en je nog was het niet al te slecht.
Pluspunten
10 procent korting op alle aankope
Ik heb drie weken een stage bij de HEMA gevolgd. Het was redelijk zwaar.
Een gemiddelde dag begint met het klaar maken van de winkel voor de verkoop van de dag waar ik meestal als 'bakker' fungeer. Ik snij brood of verdeel het gebak met het oog op de opening van de winkel. Daarna bestel ik producten van de vleeswaren afdeling en de versafdeling voor de komende week. De rest van de dag houd ik me voornamelijk bezig op de afdeling food, waar ik zorg voor de optimale beschikbaarheid van de producten met de juiste pricing en signing. Je leert bij de hema om je verantwoordelijkheid te nemen om in teamverband te zorgen voor een goed functionerende afdeling. Je leert naast samenwerken om op een goede manier met klanten om te gaan. De directie houdt privé en zakelijk erg gescheiden. Op de werkvloer is men vooral erg taakgericht, waar op de zogenaamde 'hema feestjes' het sociale aspect erg centraal staat. Er heerst een gezellige sociale sfeer op het werk, de collega's weten dat er gewerkt moet worden, maar dit gebeurt in een sociale setting waarin men elkaar respecteert. Het moeilijkste van de baan is waarschijnlijk het omgaan met lastige klanten. Er zijn klanten die erg onredelijk zijn en hierbij is het de kunst om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Het leukste van de baan zijn wel de bedrijfsfeesten.
Pluspunten
bedrijfsfeesten
Minpunten
gebrek aan waardering sommige directieleden