Logo van HEMA
HEMA

Reviews voor HEMA in Amsterdam

59 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 769 reviews

Goede werkgever

De werksfeer is erg goed en gezellig. Je hebt doorgroei mogelijkheden

Hoofdkantoor: als je 9 vergaderingen per dag leuk vindt

Hema is een prachtig bedrijf met geweldige historie. Het is wel echt een vergadercultuur. Mooie presentaties delen wordt gewaardeerd. Ik heb niet gemerkt of er opvolging is hierop: maak je waar wat je belooft? Wordt daarop gecontroleerd? Ik weet het niet.Wat ik echt minder vond: Oneerlijke communicatie vanuit hoger managent en niet openhartig. Daarnaast wordt er wel heel veel vergaderd. Vergaderingen met 40+ man vanuit huis is niet ongebruikelijk. Je wordt overal voor uitgenodigd. Enorm zonde van de tijd, sommige dagen bestaan alleen maar uit vergaderingen, daardoor zit je in de avond je werk af te maken. Verder is het een organisatie wat erg stroperig is, langzaam.

Pluspunten

sfeer, locatie hoofdkantoor, leuke collega's

Minpunten

vergadercultuur, stroperig, continue aan de kar trekken

Voorheen gezellig

Voorheen was het erg gezellig om te werken op zaterdag met anderen van eigen leeftijd. Maar na enige tijd zijn de meesten ergens anders gaan werken wat beter verdient. Er werden geen vervangers aangenomen maar wel verwacht dat je de 3-4 man aan personeel minder wel aan tempo aanhoudt wat niet te doen is. En de vervangers die werden aangenomen waren nog geen 16 en mochten alleen de aanvulling doen Communicatie van leidinggevende naar personeel vrij slecht. Inplannen zonder te vragen of door te geven. Niet eerlijk met "loonsverhogingen" en dat alleen aan favoriete werknemer gunnen.Overuren die niet uitbetaald worden bij 22+ (hou hier vooral rekening mee als je weekendkracht of vakantiehulp bent) bij bijvoorbeeld een 4 of 8 uren contract. En dan wel verwachten / regelmatig vragen of je extra kan werken. Dit zou ergens in het cao moeten staan maar is nergens te vinden, als je het vraagt krijg je te horen dat je voor hema te duur bent en dure uren maakt en ze het liever 1-2 keer per jaar uitbetalen ipv per maand

Pluspunten

Een paar leuke collega's

Minpunten

Te weinig personeel

Top

Geweldig bedrijf met geweldige teams. Ontzettend naar mijn zin gehad.

Gezellig en hard werken.

Omdat ik bij de hema zoveel verschillende dingen deed kon ik de werkdruk ook aan. Maar het was zeker ook gezellig waardoor ik de werkdruk ook aan kon.

Het omgaan met mensen, gasten in de horeca, dat vind ik het leukste aan mijn werk! Ik werk ook niet voor niets al 28 jaar op het station voor verschillende winkels, van restauratie tot kiosk, tot nu bij HEMA, en het is leuk, het is fijn om de mens met een lach de winkel uit te zien gaan.

Heel leuk werk, schandalig salaris

Vind het werk en de ( meeste) collega's heel erg leuk. Alleen verwachten ze je veel te veel van je voor wat je verdient, salaris is echt schandalig laag. Volgens mij echt op het randje van wat toelaatbaar is. En je moet echt best hard werken, geen betaald koffiepauzes en als je avonddienst hebt je eten zelf moeten betalen is ook slecht.

Bedrijf in verandering

Een typische dag op het werk bestaat uit: Op tijd binnen komen en nog even een kopje koffie in de kantine drinken. Vlak voor opening verteld de manager nog de focuspunten van de dag en inspireert je om de klant die dag te verrassen. Hoewel je soms in het diepe wordt gegooid, zal het management je altijd positief benaderen. Het leukste van de baan is het contact met de klant en de leuke collega's.

vrijheid, beheren van eigen agenda en relatie opbouw

bedrijfscultuur is niet duidelijk, elke paar maanden veranderd zowel de visie, strategie als de bedrijfscultuur. geen transparantie, openheid en eerlijkheid. Management staat iet open voor nieuwe ideeën. Onrust binnen het bedrijf door met name slechte communicatie en complexiteit. geen ontwikkelingsgesprekken, geen people bedrijf, je bent een nummer...

Leuk Nederlands bedrijf met Internationaal tintje

1 van de leukste bedrijven waar ik heb gewerkt, er heerst een super leuke sfeer op eigenlijk alle afdelingen. Super tof om voor zo'n groot Nederlands bedrijf te werken die ook nog eens opereert over de hele wereld.

Pluspunten

Mooi locatie op NDSM aan het ij, leuk personeel, goede sfeer, internationaal

Minpunten

Spannende retailtijden

Vacatures van HEMA

in Amsterdam
Meer vacatures

Mooi merk

Mooi merk, echter worden er weinig duidelijke beslissingen genomen waardoor er vaak chaos ontstaat. Niet goed voor de sfeer.

Pluspunten

Mooie werkplek

Minpunten

Lange dagen

leuke tijd

ik was nog te jong om kassa te mogen draaien het was de winkel netjes houden en de klanten adviezen geven over producten het was een van mijn eerste werkgevers.heb daar een leuke tijd gehad met leuke collega's

Pluspunten

leuke werksfeer

Minpunten

weinig variatie in het werk

Plezierige werkomgeving

Super leuk bedrijf waarbij producten gesourced en, getest worden, eventueel verder uitgewerkt (verpakkingen, presentatie, uitingen etc.) totdat deze uitieindelijk in de winkels onder het Hema-merk komen te liggen.

Werkomgeving

Het was een tijd geleden maar het ging oke er waren aardige medewerkers

Niet doen

Ga vooral niet bij de Hema werken, slecht salaris.

Pluspunten

Geen.

Minpunten

Slecht salaris, veel werkdruk, zowat gestalkt worden om te werken

leuk bedrijf

leuk en gezellig bedrijf met super collega's. Aanrader

Prachtig Nederlands bedrijf met internationale ambities.

Trots om voor een bedrijf als HEMA te mogen werken.

goederen bijvullen

Producten bijvullen op het schap, spiegelen, en kassawerk

Leuk!

Leuk gewerkt veel geleerd was een leuke baan waar ik met veel plezier heb gewerkt

Meh

Niet een top bedrijf. Veel vervelende bazen etcetera

Enorme betrokkenheid, mooie producten

Ongezond werkklimaat op het hoofdkantoor. Slechte work/life balans. Te korte-termijn gericht t.a.v. beleid.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij HEMA. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3,6

• HEMA