HEMA
Review over HEMA van een medewerker

Voorheen gezellig

11 november 2020
Voorheen was het erg gezellig om te werken op zaterdag met anderen van eigen leeftijd. Maar na enige tijd zijn de meesten ergens anders gaan werken wat beter verdient. Er werden geen vervangers aangenomen maar wel verwacht dat je de 3-4 man aan personeel minder wel aan tempo aanhoudt wat niet te doen is. En de vervangers die werden aangenomen waren nog geen 16 en mochten alleen de aanvulling doen Communicatie van leidinggevende naar personeel vrij slecht. Inplannen zonder te vragen of door te geven. Niet eerlijk met "loonsverhogingen" en dat alleen aan favoriete werknemer gunnen.Overuren die niet uitbetaald worden bij 22+ (hou hier vooral rekening mee als je weekendkracht of vakantiehulp bent) bij bijvoorbeeld een 4 of 8 uren contract. En dan wel verwachten / regelmatig vragen of je extra kan werken. Dit zou ergens in het cao moeten staan maar is nergens te vinden, als je het vraagt krijg je te horen dat je voor hema te duur bent en dure uren maakt en ze het liever 1-2 keer per jaar uitbetalen ipv per maand
Pluspunten
Een paar leuke collega's
Minpunten
Te weinig personeel
8 mei 2020
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) - Vlijmen
elke dag is het gezellig, de collega's zijn aardig en helpen je als je iets niet weet.
29 april 2020
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) - Bergen-Binnen
Ik vond het ontzettend fijn om bij de HEMA te mogen werken; ik heb veel geleerd, veel gedaan, en veel ervaring gekregen als winkelmedewerkster. Ik weet hierdoor ook dat ik hier goed in ben, en dat ik zeker klantgericht ben en altijd bereid ben om de klant op nummer een te zetten.
26 januari 2021
Manager (voormalige medewerker) - Amsterdam
Hema is een prachtig bedrijf met geweldige historie. Het is wel echt een vergadercultuur. Mooie presentaties delen wordt gewaardeerd. Ik heb niet gemerkt of er opvolging is hierop: maak je waar wat je belooft? Wordt daarop gecontroleerd? Ik weet het niet.Wat ik echt minder vond: Oneerlijke communicatie vanuit hoger managent en niet openhartig. Daarnaast wordt er wel heel veel vergaderd. Vergaderingen met 40+ man vanuit huis is niet ongebruikelijk. Je wordt overal voor uitgenodigd. Enorm zonde van de tijd, sommige dagen bestaan alleen maar uit vergaderingen, daardoor zit je in de avond je werk af te maken. Verder is het een organisatie wat erg stroperig is, langzaam.
Pluspunten
sfeer, locatie hoofdkantoor, leuke collega's
Minpunten
vergadercultuur, stroperig, continue aan de kar trekken