HEMA
Review over HEMA van een medewerker

Heel leuk bedrijf om er te werken het was alleen niet specifiek voor mij

31 januari 2021
Heel leuk bedrijf om er te werken het was alleen niet voor mij. Over het algemeen leuke mensen die er werken en een leuke werk sfeer. Ondanks de leuke werk sfeer en leuke collega's vond ik het wel een beetje een saaie werk omgeving(ik stond vornamelijk op de gebakjes afdeling) en je heb niet veel tedoen en het hielp niet me dat ik ADHD heb maar vaak veel verveling en je nog was het niet al te slecht.
Pluspunten
10 procent korting op alle aankope
20 juni 2016
Stagiaire (voormalige medewerker) - Hoogeveen
Ik heb drie weken een stage bij de HEMA gevolgd. Het was redelijk zwaar.
22 oktober 2015
Weekend verkoper (huidige medewerker) - Hoogeveen, DR
Een gemiddelde dag begint met het klaar maken van de winkel voor de verkoop van de dag waar ik meestal als 'bakker' fungeer. Ik snij brood of verdeel het gebak met het oog op de opening van de winkel. Daarna bestel ik producten van de vleeswaren afdeling en de versafdeling voor de komende week. De rest van de dag houd ik me voornamelijk bezig op de afdeling food, waar ik zorg voor de optimale beschikbaarheid van de producten met de juiste pricing en signing. Je leert bij de hema om je verantwoordelijkheid te nemen om in teamverband te zorgen voor een goed functionerende afdeling. Je leert naast samenwerken om op een goede manier met klanten om te gaan. De directie houdt privé en zakelijk erg gescheiden. Op de werkvloer is men vooral erg taakgericht, waar op de zogenaamde 'hema feestjes' het sociale aspect erg centraal staat. Er heerst een gezellige sociale sfeer op het werk, de collega's weten dat er gewerkt moet worden, maar dit gebeurt in een sociale setting waarin men elkaar respecteert. Het moeilijkste van de baan is waarschijnlijk het omgaan met lastige klanten. Er zijn klanten die erg onredelijk zijn en hierbij is het de kunst om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Het leukste van de baan zijn wel de bedrijfsfeesten.
Pluspunten
bedrijfsfeesten
Minpunten
gebrek aan waardering sommige directieleden
30 maart 2021
Verkoopmedewerker (vakantiehulp) (voormalige medewerker) - Wierden
Ik was blij dat ik in mijn vakantie terecht kon bij HEMA, waar ik heb geleerd wat verkoopmedewerker zijn inhoudt. De dag startte met het voorbereiden en openen van de winkel, waar ik vaak alleen werd gelaten in de (vrij kleine) vestiging. Dit zorgde ervoor dat ik vrij snel zelfstandig kon leren wat van mij werd verwacht. De rest van de dag bestond uit het samen werken met de leidinggevende en eventueel extra verkoopmedewerkers. Meestal waren dit halve dagen, waardoor ik de winkel Ăłf opende Ăłf afsloot met behulp van de leidinggevende. Het vervelendste vond ik het constant aanpassen aan de leidinggevende van de dag. Aangezien ik er alleen in mijn vakantie werkte i.v.m. mijn studie in een andere stad, had ik vrij weinig tijd om door te krijgen wie wat waardeerde.
Pluspunten
Flexibele planning
Minpunten
Vaak wisselende leidinggevenden
  1. Heel leuk bedrijf om er te werken het was alleen niet specifiek voor mij