HEMA
Review over HEMA van een medewerker

Gezellige werksfeer met collega’s

25 november 2020
Ik heb in het begin een hele leuke tijd bij HEMA gehad (als horecamedewerker in het weekend). Er was een heel leuk team en er was zo nu en dan ruimte voor een praatje. Je moet er wel rekening meebouwden dat je lange dagen kan gaan maken. In mijn filiaal werkte men eigenlijk standaard een dienst van 9 uur. Het is lekker afwisselend en nooit saai! Ik moet wel zeggen dat er grote verschillen zijn in alle HEMA-filialen hoe dingen gaan. In mijn filiaal, waar ik toen al een lange tijd met veel plezier had gewerkt, ontstonden steeds meer conflicten tussen de filiaalmanager en het personeel. En wanneer dit werd aangegeven bij HEMA zelf werd er, vind ik, te weinig mee gedaan. Collega’s die contact hadden gezocht met HEMA om dit probleem aan te kaarten kregen een kort antwoord. Het leek een beetje alsof ze zeiden: jammer, maar we doen er niks mee. Dit is dan ook de rede waarom ik zelf nu weg ben bij HEMA, ondanks de leuke tijd en vooral de leuke collaga’s bij HEMA. Als dit anders was gelopen had ik er graag nog gewerkt.
Pluspunten
Leuke werksfeer en afwisselend werk
Minpunten
Bij problemen wordt je vaak niet serieus genomen of moet je het zelf maar oplossen.
1 februari 2021
Horecamedewerker (voormalige medewerker) - Zwijndrecht
Na hier kort te hebben gewerkt ben ik blij dat ik er vanaf ben. Wat een vreselijke werkgever. Enorm stressvolle baan waarbij er ook maar geen enkel beetje rekening wordt gehouden met de werknemer.Doe het niet!
Pluspunten
Minpunten
Managers, minimumloon
8 november 2020
Horecamedewerkster (voormalige medewerker) - Nijmegen
Werken bij de HEMA wordt snel onderschat. Ik werkte in het horeca-team en spreek uit ervaring als ik zeg dat er op een gemiddelde dag hard doorgewerkt moet worden. Tijd om te kletsen met collega's of om extra taken te doen is er dan ook weinig. Als er wel tijd was om even gezellig te doen met de andere medewerkers was dat altijd leuk, het fijnste van de hele baan. Met de teamleiders daarentegen was er vrijwel nooit sprake van een goede verstandhouding. Ze zijn nogal nors en opvliegerig, waar ik werkte. Ook flexibiliteit was ver te zoeken. Roosters werden vaak verkeerd gemaakt en dan werd er geen hulp geboden bij het oplossen van ongemak dat daaruit voort kwam. Er werd weinig meegedacht vanuit het management en ze stonden eerder tegenover de werknemers dan naast ze. Ik heb bij de HEMA geleerd om niet over mezelf heen te laten lopen, want deze 'vaardigheid' heb je daar echt nodig. Het moeilijkste aan de baan was de werkdruk die vaak ontzettend hoog lag en de lange uren achter elkaar. Daardoor was het ook lichamelijk nog best pittig. Het leukste aan de baan was het leren kennen van nieuwe mensen en geld verdienen.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
Lange werkdagen en onvriendelijk management
9 december 2019
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) - breda
fijne samenwerking met collega's goede werkomgeving soms wel lange dagen en laat thuis gezelligheid met de vaste klanten heel gevarieerd ,van kassa werk tot magazijn werk er werken veel mensen al heel lang bij de hema
Pluspunten
gezellig onder elkaar
Minpunten
lange werkdagen, laat thuis
  1. Gezellige werksfeer met collega’s