HEMA

HEMA Reviews

611 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 788 reviews

Leuk bedrijf

Leuk bedrijf om te werken en er zijn eventueel doorgroeimogelijkheden

Niet leuk

Heel saaiLaag salarisHoge werkdrukMoeilijkNiet leuk

Pluspunten

Niks

Minpunten

Saai

Intensieve Menshouderij.

Advies, zet je telefoon uit of beveilig hem. Hema Hackt en leest mee. Ze weten of je de job nodig hebt of minder en als je hem nodig hebt zetten ze je op reserve en andersom, dan vragen ze of je juist meer vaste dagen wil werken. Als ze je wat vragen; vraag je dan af wat voor vraag het is . Een retorische ; dan willen ze dat jij je minder voelt, of een dwingende onbeleefde ; dan hebben ze geen macht over je. Vraag of het een vriendelijk verzoek is of dat ze hun manieren zijn vergeten. Het gaat uiteindelijk om de managers en hun salaris verantwoording.

Pluspunten

Tijd vliegt.

Minpunten

Hoor niks zie niks zeg niks en heb het vooral niet gezellig met collega’s.

Managers van de HEMA hebben ego’s van hier tot Tokyo

Mijn eerste manager was leuk, daarna kregen we een andere. Ze was heel denigrerend, gaf haar fouten amper toe, en moedigde onze collega’s nooit aan. Niet flexibel en maakte me gestresst. Collega’s zijn wel allemaal heel leuk en gezellig. Verder wordt je niks betaald dus je kunt beter ergens anders werken. De meeste HEMA managers hebben een ego en denken dat iedereen incapabel is

Pluspunten

10€ kerstcadeau

Minpunten

Stressvol en slechte managers

hectische werkomgeving

stond in het horeca gedeelte en dat was aanpoten maar super door het contact met de klanten

Pluspunten

vaste klanten die super gezellig waren

Minpunten

hoge werkdruk

super leuk als eerste baantje! raad het aan als je n bijbaantje zoekt :)

heel chill en gezellig, veel leuke collega’s die het leuk kunnen hebben maar waarmee je ook hard kan werken. Ik ben net 16 geworden en er word nu duidelijk en rustig uitgelegd hoe de kassa werkt. Ik vind het chill dat daar geen druk achter word gezet.

Pluspunten

veel gratis dingen, leuke collega’s, gezellige tijd

Minpunten

salaris is iets minder, soms vaak hetzelfde doen

Zijn racist

Niet tevreden in het algemeen daarom ben ik ook weg bij Hema betaald ook slecht.......... .......................

Leuk en hecht team

Altijd met veel plezier bij HEMA mogen werken. Veel afwisseling in werkzaamheden, nooit een saai moment. Altijd leuke klanten die je hulp waarderen

Gezellige omgeving

Erg fijne werkgever door heel Nederland mogelijkheden.

Racisme, Onprettig

Mijn managers waren sarcastisch, achterbaks en onaardig. Wanneer ik als nieuw medewerker een vraag stelde (iets wat me nog niet eerder was uitgelegd) werd er erg onprettig op me gereageerd of kreeg ik als antwoord 'Weet je dit niet?!' Ik ben Turks en draag een hoofddoek en ook merkte ik dat ik echt anders werd behandeld dan de andere medewerksters. Dit merkte ik aan hoe ze tegen me praatten, als ik wat uitlegde zeiden ze altijd op sarcastische toon "Oh is dat zo?!". Ook werd ik middel in de winkel met allemaal collega's om me heen aangesproken op mijn hoofddoek: ik mocht geen zwarte hoofddoek met zwarte mondkapje dragen omdat ze "het er onaardig uit vonden zien". Wanneer ze vonden dat ik iets te weinig of verkeerd deed, riepen ze letterlijk door een luidspreker door de winkel dat ik naar het kantoor moest komen. Ook heeft een vriendin van me mijn managers letterlijk over me horen roddelen in de winkel, in het bijzijn van allemaal klanten.

Pluspunten

Kortingspas

Minpunten

Slechte managers, Slecht werksfeer, weinig loon, mentale trauma's

N.v.t

Veel werken weinig pauze. Collega’s waren wel heel erg leuk en gezellig

Pluspunten

Minpunten

Veel uren weinig pauze

verschrikkelijk

als je nieuw bent mag je hele tijd andere mensen hun rotklusjes doen in plaats van doen waarvoor je hebt gesolliciteerd. racistische teamleiders waar ze niks aan doen.

Best wel leuk

Prima loontje wel hard werken en dat vindt ik jammer maar het is zoals t is

Pluspunten

Lunchkorting

Minpunten

Weinig loon

Vacature komt niet overeen met wat hun zoeken

Ik heb voor de baan teamleider in opleiding gesoliciteerd maar kwam niet verder dan het recruiting process. Ze gaan er al van uit dat je super veel ervaring heb terwijl dit nergens staat aangegeven in de vacature. Bij na vraag wat ze zoeken krijg je te horen "iemand die een beetje de leiding heeft genomen in hun vorige baan" terwijl ik letterlijk aangaf wat hij zij in mijn eigen woorden en daarnaast gaf ik ook aan dat zelfs mijn manager van mijn vorige werk dit ook aan mij aangaf maar ik dit niet kon aannemen door persoonlijke omstandigheden destijds. Dus als ze soliciteert heb je hebt wel de potentie en motivatie maar je hebt geen berg van ervaring als teamleider dan kom je hier niet voor in aanmerking. Wat ik wel raar vind want anders noem je in mijn ogen het geen opleiding. Iemand volgt een opleiding teamleider om meer van zich zelf te ontwikkelen op dit gebied. Hun zoeken echt naar iemand die al leiding heeft gegeven en dus niet iemand die wel lichte ervaring heeft en gemotiveerd om dit te doen. Hopelijk passen hun de vacture text en titel aan want deze komt niet overeen met wat hun daadwerkelijk zoeken.

Geen fijne werk ervaring.

Heb bij de hema helaas geen fijne werk ervaring gehad. De reden hiertoe is simpel. Er is geen orde en structuur, hiernaast maakt het niet uit hoe snel of langzaam je werkt het moet altijd sneller terwijl je de mensen die hoger zitten heel de dag alleen maar ziet eten.

Pluspunten

Leuke collega’s

Minpunten

Luie teamleiders

Jammer

Jammer van manier van omgang naar personeel. Er word erg veel druk op je gelegd, je kan het eigenlijk gewoon niet goed doen.

prettig familiebedrijf

Onder de franchisenemer een prettig bedrijf om voor te werken: je blijft een persoon en geen nummer. Je wordt als medewerker gewaardeerd mits jij je voor het werk ook inzet.

Pluspunten

Teamvorming.

Ontevredenheid onder leiding en het overige personeel omdat je iedere dag weer oor een verrassing komt te staan.

Slechte of 1zijdige veranderende voorwaarden. Zeer hoge werkdruk in het horecadeel. Veel uitval.

Pluspunten

Dichtbij dus weinig reistijd

Minpunten

Bijna alles, sorry

Fijne en gezellige werkomgeving

Ik heb er een fijne werktijd gehad en kon het goed hebben met iedereen. Ze lieten je op je gemak werken als je het werk maar wel afhad voor de dag.

Pluspunten

Hele leuke collega’s

Minpunten

Iets minder leuke manager

Bijbaan met laag salaris en slecht management

Zeer laag salaris, management is achterbaks, zeer giftige werkcultuur. Ik raad iedereen af om bij de HEMA te gaan werken. Zodra klanten vreselijk zijn tegen personeel krijgt het personeel de schuld. Management liegen dat ze barsten zodra ze van je af willen. Ik kan niet geloven dat ik me zo heb laten behandelen voor toen maar €3,73 per uur. Ongelooflijk.

Pluspunten

HEMA pas 10% personeelskorting

Minpunten

Achterbaks management, slechte werkcultuur, laag salaris

Prima bijbaan

Ik was blij dat ik in mijn vakantie terecht kon bij HEMA, waar ik heb geleerd wat verkoopmedewerker zijn inhoudt. De dag startte met het voorbereiden en openen van de winkel, waar ik vaak alleen werd gelaten in de (vrij kleine) vestiging. Dit zorgde ervoor dat ik vrij snel zelfstandig kon leren wat van mij werd verwacht. De rest van de dag bestond uit het samen werken met de leidinggevende en eventueel extra verkoopmedewerkers. Meestal waren dit halve dagen, waardoor ik de winkel óf opende óf afsloot met behulp van de leidinggevende. Het vervelendste vond ik het constant aanpassen aan de leidinggevende van de dag. Aangezien ik er alleen in mijn vakantie werkte i.v.m. mijn studie in een andere stad, had ik vrij weinig tijd om door te krijgen wie wat waardeerde.

Pluspunten

Flexibele planning

Minpunten

Vaak wisselende leidinggevenden

Stel een vraag over solliciteren of werken bij HEMA. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6

3.6