GGZ Friesland

GGZ Friesland Reviews

Prima

Was prima werken bij ggz friesland. Ik heb een goede vakantiebaan gehad

werking in gesloten setting

Geen veilig team gevoel. een hoop agressie van de patienten.

Werken bij GGZ Friesland was een zeer leerzame en leuke ervaring.

Als maatschappelijk werker wordt je stevig uitgedaagd in je dagelijkse werkzaamheden, elke dag was weer anders en hierdoor werd er elke dag weer een beroep gedaan op je competenties die ik mij eigen had gemaakt tijdens mijn werkzaamheden zowel bij de GGZ als bij de VNN. Omdat je als Factmedewerker de jongeren in hun eigen leefomgeving opzocht kon je een goede indruk maken van de huidige situatie waarin de jongeren op dat moment in zaten. Hierdoor ben je in staat een goede en gedegen behandelplan op te stellen waardoor de uitvoering hiervan een stuk gemakkelijker verliep. Als je jongeren bijvoorbeeld alleen een of hooguit twee keer per week een uur op kantoor spreekt ben je veel moeilijker in staat een goede indruk van de context te krijgen. Kortom het werken bij de GGZ is een leuke maar ook intensieve en leerzame werkplek voor een maatschappelijk werker.

Pluspunten

Veel vrijheid in zowel het organiseren van je agenda en manieren van werken.

Minpunten

De bedrijfscultuur, werkdruk, samenwerken, vele vergaderingen

Een goede werkgever. Begonnen op mijn 17 jaar en nog steeds werkzaam.

Prima werkgever met doorgroeimogelijkheden. Veel mogelijkheden

een prettige werkgever met oog voor de werknemer in de organisatie

Het was een prima werkgever. Heb er in de 25 jaar dat ik gewerkt heb bij GGZ Friesland altijd vele horizontale mogelijkheden gehad. Naast mijn functie als HR adviseur heb ik ook een tijd als mobiliteitsadviseur en loopbaanadviseur gewerkt. Daarvoor heb ik bij Hoogendijk in Zeist een opleiding gevolgd en succesvol afgerond.

Pluspunten

veel mogelijkheden om je te ontplooien

Minpunten

geen doorgroeimogelijkheden

Eten met de Jeugd

Het is elke dienst weer leuk om met de jeugd aan tafel te zitten en te eten. Dit omdat er nog eens teruggekeken kan worden op hoe de dag is gegaan. Het zijn de enige momenten per dag waar iedereen aan tafel komt wat het moment heel gezellig maakt. Ik vind soort activiteiten heel waardevol voor de jeugd en voor de medewerkers.

Pluspunten

gratis mee eten

Met veel plezier gewerkt bij ggz Friesland, wegens reorganisatie nu werkloos.

werken met onregelmatige diensten is afwisselend maar tevens belastend. mijn voorkeur gaat nu uit naar meer regelmaat.

plezierige werkomgeving

plezierige werkomgeving, prima werkgever. Heb hier 17 jaar met plezier gewerkt

Zelfstandig gefunctioneerd.

Werkkring kwa collega's was klein. Begin was eentonig en weinig te doen en later mocht ik mij verder ontwikkelen en zelfstandig problemen op lossen in het systeem (programma) die vaak voor kwamen na een update van het programma. Veel telefoonwerk verricht om gegevens te verzamelen die ik 1e lijns niet door had gekregen. Het was een top baan waar ik zwaar uitgedaagd werd boven mijn werk leer niveau, waardoor ik mij op dit gebied goed kon ontwikkelen.

Pluspunten

zelfstandig mogen werken, problemen op mogen lossen

Minpunten

jalouzie van 1 collega dat ik meer mocht doen dan waar ik voor was aangenomen.

Een fijne tijd

Bij de receptie ontving ik samen met een collega de cliënten en beheerden we de agenda's van de behandelaren, zoals psychiaters, psychologen en verpleegkundigen. Als herintreder heb ik geleerd om in een team te werken, flexibel en service gericht te zijn. Met collega's en leidinggevende heb ik een goede samenwerking gehad. Er was een grote collegiale sfeer. (gemoedelijk) Het moeilijkst waren de veranderingen mbt tot reorganisatie's. Het leukste vond ik de diversiteit aan mensen die je door de dag heen langs zag komen en de omgang met collega's. De laatste jaren heb ik secretarieel werk gedaan voor de afdeling dagbesteding (MindUp) van de GGZ. Waar het werk niet zo afwisselend was maar ook hier had ik het prima naar mn zin.

Pluspunten

Grote mate van flexibliteit in werkuren en locatie

Minpunten

reorganisaties

Fijne werksfeer.

Goede werkervaring op gedaan in het klantvriendelijkheid en klant beschikbaarheid. Fijne collega's, waardoor de werksfeer goed was. Veel afwisselende werkzaamheden.

Goede werkgever

GGZ Friesland is de grootste aanbieder van geestelijke gezondheidszorg in de Nederlandse provincie Friesland. De organisatie biedt hulp bij alle voorkomende psychische problemen. Op meer dan 160 locaties in heel Friesland werken ruim 2000 medewerkers. Zorgverleners zijn geregistreerd in het BIG-register en de behandelingen zijn gebaseerd op de landelijke behandelrichtlijnen.

Pluspunten

Goede collega's

Minpunten

aangekondigde bezuinigingen in de zorgbranche

grote organisatie in ontwikkeling

Veel veranderingen en onzekerheden, maar ook mogelijkheden. Door provinciale organisatie veel mogelijkheden. Moeilijk is de continue veranderingen en de onduidelijkheden daarbij, fijn is het steeds weer proberen zo snel mogelijk in te spelen op die veranderingen

de mogelijkheid werk en dag besteding

ik heb geleerd te vergaderen rustig blijven tijdens het werk bij de productie om dat daar wel eens het zelfde werk is en dus doorzettingsvermogen is belangrijk op inloophuis rustig bakje doen is veel veranderd tussen 1998 en heden collega's is moelijk het zit toch in een andere branche van werken. dan word er van je verwacht om altijd vriendelijk te handelen en op dit moment is het zeer afwisselende werkweek en doe dit vrijwillig en of therepeteusche wijze wat ik nu doe is leren om in een andere branche de mensen te beoordelen eigelijks willen ze zo zomaar een negatief invloed op je te brengen en vergaderen voor de cliëntenraad want die heeft veel inspraak op medezegenschap van de ggz-friesland en zelfs moet eerst de ccr een stap hoger centrale cliëntenraad adviesplicht moet verichten voor dat de ggz-friesland stappen veder kan of willen doen

Pluspunten

wel eens een etentje

Minpunten

zit in een andere brance van werken

Onstapnnen, prettige werksfeer

Wisselend qua drukte.Geleerd hoe een telefooncentrale werkt.Prettige collega's.Het moeilijkste waren de spoed telefoontjes,Het leukste was het contact met cliënten.

Hele leuke werksfeer.

GGZ Friesland, een plek met veel innovatieve activiteiten met mogelijkheden tot doorgroei, leuke werksfeer.De werkzaamheden als sociaal psychiatrisch verpleegkundige vond ik fantastisch, dat omdat ik ook mijn werk als SPV-er leuk vindt en heb ik mijn hart in het vak zitten. Ik heb gteleerd om uitdagingen aan te gaan.En door een goeie relatie met je collega's te hebben ,samen te werken kom je tot creative oplosssingen. Een typisch dag houdt in dat ik afspraken gepland heb staan om huisbezoeken te doen bij versschillende clienten en dat ik dat ook combineert met het reviseren van behandelplannen, telefoontjes op neemt omtrent crisis situaties en iedere dag preventief te werk gaat, om dit ook te voorkomen, casus besprekingen in multidiciplinaire teamverband, en daarnaast gedurende de hele dag met collega's overleggen,wat het beste voor de client zou zijn.Mailtjes sturen naar verschillende instanties om je client te helpen om tot stabilitiet en normalisatie van eigen situatie te brengen

Minpunten

crisisperiode bracht reorgenisatie met zich mee.

Fijne werkomgeving, fijne collega's

Het 's ochtends om 08.00 openen van receptie en toegangsdeuren.Verwijzen van cliënten en bezoekers naar betreffende wachtruimtes en melden bij behandelaars, telefonisch doorverwijzen van cliënten. Postbehandeling.Om 17.00 uur afsluiten receptie en toegangsdeuren.Zeer fijne werksfeer/-omgeving en prettige collega's.Het pittige van de functie was: Spoed telefoon/ (levensbedreigende) calamiteiten met cliënten doorverwijzen naar juiste behandelaar. Richtlijn hiervoor was niet heel duidelijk.Het leukste was toch de werksfeer.Verder was het niet een echt uitdagende baan.

Pluspunten

zeer goede werksfeer

Minpunten

weinig uitdagend

Stel een vraag over solliciteren of werken bij GGZ Friesland. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6

Reviews over GGZ Friesland gesorteerd op locatie