Gemiva-SVG Groep

Gemiva-SVG Groep Reviews

Mijn stage contract opgezegd, mijn redenen hiervoor is de werksfeer die erg stressvol was en dat mijn behoefte aan samenwerking als team door anderen niet werd aanvaard. Ik werd als stagiaire beetje aan mijn lot over gelaten en echt gesprekken voeren met mijn stage begeleidster vanwege dat ze het druk had was niet echt mogelijk. Werkdruk is zeer hoog en heb terwijl ik openstond voor leren er niet veel geleerd, tevens wilde ik meedenken in oplossingen maar door de houding van anderen collega's naar mij toe zag er ik er vanaf. Wanneer je niet gemogen wordt merk je dat wel want merkte de roddel cultuur erg op.Pluspunten: De groep was interessant en stagevergoeding meer dan gemiddeld, meer pluspunten kan ik helaas niet noemen.
Pluspunten
Hoge stagevergoeding, interresante groep met afwisseling in taken en werkzaamheden
Minpunten
geen fijne werksfeer, roddelcultuur
Het verzorgen van de bewoners met een verstandelijke en lichamelijke handicap is hard en zwaar werk maar ook erg dankbaar en leuk werk.
Pluspunten
De glimlach van de bewoners
Minpunten
Lichamelijk zwaar
ik heb hier veel ervaring op mogen doen. er was genoeg ruimte om te leren en te doen wat ik moest doen
was een erg leuke werkplek dit omdat je met veel verschillende collega's werkt en hierdoor erg veel van elkaar leert.
Als invalkracht de mogelijkheid om met verschillende groepen verstandelijk beperkte kinderen te werken met zowel een groepsgerichte als een individueel gerichte begeleidingsmethode. Vaardigheden die hierbij worden ingezet zijn: contact maken door middel van activiteiten, complimenten geven, duidelijk communiceren wat van het kind verwacht wordt door middel van spreken, eventueel ondersteund door gebaren, picto’s en hulpmiddelen, inschatten van situaties voor de cliënt(en) en hen hierin ondersteunen, begeleiden en grenzen stellen. Het is een leuk en gezellig team en staan altijd voor je klaar.
Pluspunten
Sterk sociaal team
Minpunten
Momenteel geen doorgroeimogelijkheid
Fijne organisatie om in te werken. Open en eerlijk. De methode "gentle teaching" is een passende bij de zorg.
Pluspunten
flexibel werken
Minpunten
Leuke cliënten, ook fijne collega's waar ik goed mee kan samen werken. Helaas door de bezuinigingen soms drama als er iemand ziek is ivm personeel te kort op die dag.
Het werken bij een woonvoorziening bij Gemiva-SVG Groep houdt in dat je de cliënten begeleidt in hun dagelijks functioneren en bij het deelnemen aan de samenleving. Dit varieert van helpen bij de administratie tot en met sociale contacten leggen voor de cliënten en zorgen voor ontspanning buiten de dagbesteding om. Ook help je de cliënten bij het vinden van een antwoord op persoonlijke vraagstukken. Het leukste van deze baan is dat je het interactief doet, jij gaat niet alleen voor de cliënt aan de slag, maar je gaat samen met de cliënt aan de slag.