Gemeente Venlo

9: Gemeente Venlo reviews van werknemers

Collegiaal en betrokken

Dat was de best perioden van mijn carrière. Heel fijne collega's

Pluspunten

Fijn collega's

Minpunten

Minder fijne projectleider

Fijne werkomgeving in gebouw met aandacht voor duurzaamheid

Fijne werkomgeving in gebouw met aandacht voor duurzaamheid

Toeslagen

Het begon met de langdurigheids toeslag 5weken te laat het exusses achterstand. Nu met de eenmalige bijdrage weer achterstand is dit sociale of asociaal weer te laat met de langdurigheids toeslag hebben duizende mensen geen sinterklaas kunnen vieren het enige wat ze zeiden was sorry kinderen hebben er niks aan venlo wordt steeds alerter nu ook weer met de emo voor langdurige zieken en gehandicapten alleen venlo heeft het afgeschaft . De mensen zijn ons egaal de gemeente gaat voor. Een bom is nog weggegooid geld maar zal gaan collecteren.

Chaotische werkomgeving

Het werken bij een gemeente is totaal anders dan bij een commercieel bedrijf. Het inwerken, het behalen van targets is hier stukken minder aan de orde. Er werken veel incompetente collega's.

Hardwerkende en Gezellige organisatie

Veel geleerd om samen met een team nog meer uit te breiden. Je gaat met een goed gevoel iedere morgen weer naar het werk toe om juist weer door te pakken.

Gezellige en leerzame stage ervaring

• Gesprekken voeren met jongeren • Het terugdringen van overlast, veroorzaakt door risicojongeren • Overlast gevende jongeren in kaart brengen • Hulpverlening bieden aan jongeren die problemen hebben • Het opzetten van een aanpak voor jeugdoverlast

elke dag is anders

Ik werk met een team van zes parttime secretaresses (inclusief mijzelf) bij de gemeente Venlo, afdeling Werk, Inkomen en Zorg (ook wel Sociale Dienst genoemd), waarbij we in ieder opzicht goed op elkaar zijn ingespeeld. De sfeer is prettig en ondanks de vaak hoge werkdruk, proberen we naast het werk ook vooral plezier met elkaar te hebben. Door de diverse werkzaamheden en verantwoordelijkheden die wij als secretariaat van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg hebben, is mijn kennis de afgelopen jaren ontzettend gegroeid. Juist de diversiteit maakt het werk spannend en uitdagend. Zoals ik het hier beschrijf, kan men zich moeilijk voorstellen waarom ik op zoek ben naar een nieuwe baan, terwijl ik een vaste aanstelling heb. Maar soms moet men keuzes maken in het leven en ik heb ervoor gekozen om in augustus naar Zwijndrecht te verhuizen om samen te kunnen wonen met mij vriend. Nieuwe start, nieuwe kansen, nieuwe uitdaging.........

Venlo ervaar ik als een groeiende gemeente die net als alle andere gemeenten gebukt gaan onder de grote bezuinigingen van het rijk en de kanteling.

Als OR voorzitter wordt je voortdurend geconfronteerd met allerlei ontwikkelingen, heb je veel persoonlijke contacten, en wordt enig strategisch inzicht van je gevraagd. Ik ben door mijn voorzitterschap meer resultaatgericht gaan denken. Ook andere competenties zijn behoorlijk versterkt in mijn dagelijkse werkzaamheden als OR voorzitter.Leuk is dat je alle ontwikkelingen vaak het eerste hoort. Er wordt naar je mening gevraagd, die er dan toe doet.Een typische dag is een dag die vol staat met afspraken, waardoor time management erg belangrijk is. Naast je afspraken heb je nog meer werk te doen....

Pluspunten

alle informatie is beschikbaar voor je

Minpunten

erg eenzaam als full time or voorzitter, je hoort nergens echt thuis

Informele en gezellige werksfeer

Een leuk bedrijf om voor te werken met een informele werksfeer tussen collega's en leidinggevenden. De ene dag iets drukker als de andere maar met een goede teamwork geen enkele uitdaging te groot.

Pluspunten

centraal gelegen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Gemeente Venlo. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Gemeente Venlo per locatie

• Gemeente Venlo